150625
Book
In basket
Zasady rozpowszechniania fotografii i wizerunku : wzory umów/ Piotr Ślęzak. - Stan prawny na 1 grudnia 2024 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2025. - 249 stron ; 21 cm.
W publikacji autor wyjaśnia, jak legalnie korzystać z fotografii i wizerunku, by nie narazić się na odpowiedzialność cywilną lub karną.
Z opracowania dowiesz się:
• jak prawidłowo odebrać zgodę na wykorzystanie zdjęcia i wizerunku,
• kiedy fotografia i wizerunek nie są chronione prawem autorskim,
• czy można wykorzystać fotografię będącą dziełem osieroconym,
• kiedy nie jest potrzebna zgoda na rozpowszechnienie wizerunku,
• czym jest „kradzież” wizerunku za pomocą sztucznej inteligencji.
Ważnym uzupełnieniem publikacji są wzory pism, które czytelnik może wykorzystać we własnej działalności, w tym wzór umowy o stworzenie fotografii oraz umowy o zamieszczenie zdjęcia w internecie (na przykładzie portalu internetowego zamieszczającego fotografie).
Książka jest przeznaczona dla osób korzystających z fotografii i wizerunku w działalności gospodarczej i zawodowej, a zwłaszcza dla pracowników wydawnictw, agencji reklamowych, dziennikarzy, organizatorów imprez kulturalnych, fotografów. Zainteresuje również adwokatów i radców prawnych zajmujących się tą dziedziną. Jako pomoc dydaktyczna może służyć także studentom prawa oraz kierunków artystycznych. [Opis wydawcy]
Availability:
Czytelnia
There are copies available to loan: sygn. 347 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia, orzecznictwo na stronach 231-249.
Target audience note
Dla pracowników wydawnictw, agencji reklamowych, dziennikarzy, organizatorów imprez kulturalnych, fotografów.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again