Cudzoziemcy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Audiobooki
(3)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
Czytelnia
(8)
Autor
Gałat Edyta
(2)
Sałęga-Bielowicz Beata
(2)
Bagińska Alina (filolog)
(1)
Bednarek Justyna (filolog)
(1)
Ciesielska-Musameh Róża
(1)
Edwins Andrew
(1)
Guziuk-Świca Barbara
(1)
Lewandowska Iwona
(1)
Mijakowska-Johnson Marta
(1)
Przechodzka Grażyna
(1)
Reczek Miłogost (1961- )
(1)
Rymsha Natallia
(1)
Sznajder Klaudyna (lektor)
(1)
Wasilewski Paweł (tłumacz)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(6)
angielski
(2)
Odbiorca
Dzieci
(6268)
6-8 lat
(4293)
9-13 lat
(3473)
0-5 lat
(2627)
Młodzież
(1490)
Cudzoziemcy
(8)
14-17 lat
(1157)
Szkoły wyższe
(277)
Dorośli
(269)
18+
(191)
Rodzice
(151)
Menedżerowie
(46)
Szkoły podstawowe
(45)
Szkoły średnie
(45)
Nauczyciele
(44)
Prawnicy
(32)
Adwokaci
(30)
Radcy prawni
(29)
Przedsiębiorcy
(28)
Lekarze
(27)
Urzędnicy
(26)
Sędziowie
(25)
Doradcy podatkowi
(16)
Poziom rozszerzony
(16)
Szkoły ponadgimnazjalne
(15)
Szkoły ponadpodstawowe
(15)
Księgowi
(14)
Przedszkola
(14)
Ekonomiści
(13)
Pedagodzy
(13)
Klasa 8.
(12)
Kobieta
(12)
Poziom podstawowy
(12)
Prokuratorzy
(12)
Studenci
(12)
A1 (poziom biegłości językowej)
(11)
Licea
(11)
Pracownicy samorządowi
(11)
Technikum
(11)
Aplikanci
(10)
Logopedzi
(10)
Pracownicy naukowi
(10)
Psycholodzy
(10)
A2 (poziom biegłości językowej)
(8)
Literatura polska
(8)
Policjanci
(8)
Inżynierowie
(7)
Klasa 5.
(7)
18 +
(6)
B2 (poziom biegłości językowej)
(6)
Chirurdzy
(6)
Informatycy
(6)
Inwestorzy indywidualni
(6)
Klasa 3.
(6)
Pracodawcy
(6)
Pracownicy banków
(6)
Specjaliści ds. kadr
(6)
Specjaliści ds. marketingu
(6)
6-9 lat
(5)
B1 (poziom biegłości językowej)
(5)
Dziewczęta
(5)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(5)
Klasa 6.
(5)
Lekarze rodzinni
(5)
Nauczyciele akademiccy
(5)
A2 poziom biegłości językowej
(4)
B1 poziom biegłości językowej
(4)
Biegli rewidenci
(4)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(4)
Klasa 1.
(4)
Klasa 4.
(4)
Klasa 7.
(4)
Kosmetolodzy
(4)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
0-6 lat
(3)
13-17 lat
(3)
6-8 lat
(3)
9-13
(3)
Analitycy ekonomiczni
(3)
Dietetycy
(3)
Dyrektorzy HR
(3)
Film amerykański
(3)
Fizjoterapeuci
(3)
Grupa wiekowa 14-17 lat
(3)
Klasa 2.
(3)
Kobiety
(3)
Leśnicy
(3)
Literatura angielska
(3)
Maklerzy giełdowi
(3)
Notariusze
(3)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(3)
Politolodzy
(3)
Proza
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Weterynarze
(3)
5-8 lat
(2)
6-8
(2)
Temat
Język polski jako obcy
(8)
Gramatyka
(1)
Leksykologia
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Rozmówki
(1)
Słownik angielsko-polski
(1)
Słownik ilustrowany
(1)
Słownik polsko-angielski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(8)
Edukacja i pedagogika
(7)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pol'skij ne kusaetsâ! / [avtory Alina Bagin'ska, Natal'â Rymša]. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Edgard, 2019. - 200 stron : ilustracje ; 24 cm.
Польский не кусается! / [авторы Алина Багиньска, Наталья Рымша].
Poznaj polski od podstaw! Polski nie gryzie! (wydanie rosyjskojęzyczne) to wyjątkowy kurs do nauki języka polskiego dla osób, które chcą szybko i skutecznie opanować podstawy języka na poziomie komunikatywnym. Dużą uwagę poświęcono zagadnieniom sprawiającym trudność osobom rosyjskojęzycznym. W każdym rozdziale znajduje się słowniczek z najważniejszymi zwrotami, a także ćwiczenia sprawdzające przyswojenie materiału. Z kursem nauczysz się języka polskiego od podstaw, poznasz konstrukcje składniowe i zrozumiesz gramatykę przedstawioną na przykładach. Dzięki tekstom i dialogom opanujesz zwroty potrzebne do codziennej komunikacji. W książce znajdziesz również ciekawostki kulturalne, a także porady dotyczące życia i funkcjonowania w Polsce (np. dotyczące form zatrudnienia, transportu publicznego czy ubezpieczeń zdrowotnych). Polski nie gryzie! (wersja rosyjskojęzyczna) to: • kurs do nauki języka na poziomie komunikatywnym, • przykłady zastosowania konstrukcji składniowych i gramatycznych, • 150 ćwiczeń sprawdzających wiedzę, • praktyczne teksty i dialogi, • iekawostki i porady dotyczące życia w Polsce. [https://bonito.pl/k-1790094-polski-nie-gryzie-wersja-rosyjskojezyczna]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
Audiobook
W koszyku
The course starts with the concepts at pre-intermediate level and takes the student on a journey towards more advanced grammar. Each chapter contains over 30 sentences which need to be translated and then compared to the correct answer provided on the right-hand side. This way, you have a chance to understand and practise a particular grammar point using everyday sentences. You can also correct your mistakes and review the vocabulary used in the sentences. The explanatory notes provided next to the sentences clearly present the theory and point out common mistakes made by learners. The book comes with downloadable mp3 recordings with the complete audio course in two versions: English-Polish to practise speaking and Polish only to practise pronunciation and listening comprehension.
Gramatyka języka polskiego wydaje Ci się niemożliwa do opanowania, a brzmiące w szczebrzeskiej trzcinie chrząszcze nie dają Ci spać? „Speak Polish. A practical self-study guide. Part 2.“ to propozycja dla Ciebie! W książce znajdziesz wiele przydatnych zdań w języku polskim na poziomie średnio zaawansowanym, które będziesz mógł wykorzystać w codziennych sytuacjach, a także przystępne informacje na temat polskiej gramatyki przedstawione w języku angielskim. Możliwy do pobrania kurs audio (mp3) ze zdaniami nagranymi przez natywnego lektora ułatwi Ci natomiast opanowanie największych zawiłości wymowy. [https://www.bookcity.pl/speak-polish-part-2]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
Audiobook
CD
W koszyku
Podręcznik "Z polskim w świat" przeznaczony jest do nauki języka polskiego jako obcego na poziomie podstawowym (B1), uzupełnionym elementami z poziomu średniego ogólnego (B2). Takie rozszerzenie treści nauczania związane jest z faktem, iż adresatem podręcznika są przede wszystkim słuchacze ukraińsko-, rosyjsko- i białoruskojęzyczni, posiadający wyższy poziom kompetencji językowej niż przedstawiciele innych narodowości. Potwierdzają to nasze wieloletnie doświadczenia w pracy ze słuchaczami z krajów wschodniosłowiańskich. Stąd za główny cel podręcznika uznałyśmy dostosowanie treści nauczania do potrzeb użytkowników, których językiem rodzimym jest język ukraiński, rosyjski lub białoruski. W podręczniku Z polskim w świat koncentrujemy się na rozwijaniu kompetencji językowej w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych, ze szczególnym zwróceniem uwagi na usystematyzowanie kategorii gramatycznych, rozszerzenie zasobu leksykalnego i rozwijanie kompetencji socjokulturowej. [https://bookland.com.pl/z-polskim-w-swiat-podrecznik-do-nauki-jezyka-polskiego-jako-obcego]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język polski? Chcę i mogę! : podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego. Cz. 1 / Edyta Gałat, Beata Sałęga-Bielowicz. - Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych "Universitas", copyright 2018. - 176, [4] strony : ilustracje ; 30 cm + Język polski? Chcę i mogę! : zeszyt ćwiczeń. Część I (53 strony, [3] karty tablic luzem : ilustracje ; 30 cm).
(Język Polski Jako Obcy : podręcznik do nauki języka polskiego dla cudzoziemców)
Podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego pod tytułem Język polski? Chcę i mogę! w dwóch powiązanych ze sobą merytorycznie i kompozycyjnie częściach jest propozycją przeznaczoną dla poziomu A1 (ESOKJ, 2003), adresowaną przede wszystkim do osób dorosłych, choć może być też wykorzystywany w pracy z młodzieżą. Książka jest owocem doświadczeń autorek zebranych w trakcie wieloletniej pracy z grupami początkującymi na różnego typu kursach w Uniwersytecie Jagiellońskim, w Międzynarodowym Centrum Kształcenia Politechniki Krakowskiej oraz w szkołach prywatnych. Koncepcja podręcznika wpisuje się w nurt podejścia komunikacyjnego, którego celem nauczania jest rozwijanie kompetencji komunikacyjnej uczących się, rozumianej jako umiejętność posługiwania się językiem obcym poprawnie pod względem językowym i adekwatnie do kontekstu sytuacyjnego. Ważny jest więc zarówno rozwój sprawności językowych (słuchania, mówienia, pisania i czytania), jak i leżących u ich podłoża kompetencji lingwistycznych (gramatycznej, leksykalnej, fonologicznej i ortograficznej), o co zadbano w przygotowanej pozycji. Podręcznik składa się z 15 jednostek, podzielonych na dwie części (pierwsza część ma 9 jednostek podstawowych i 3 powtórzeniowe; druga - 6 jednostek podstawowych i 2 powtórzeniowe oraz suplement, w którym, oprócz wielorakich ćwiczeń gramatycznych i słownikowych, jest kilka tekstów do czytania, pomyślanych jako materiały dodatkowe dla uczącego i uczącego się). Po każdych trzech jednostkach zamieszczono lekcję powtórzeniową, która pozwala nauczycielowi i uczącym się monitorować przebieg i efektywność procesu kształcenia. W każdej lekcji, oprócz tekstów, dialogów, sytuacji komunikacyjnych, znajduje się duża liczba ćwiczeń językowych i sprawnościowych (w zależności od tematu - od 20 do ok. 30). Dokonano wewnętrznego podziału lekcji, a zakładki w lekcjach zapowiadają ćwiczone podsystemy i sprawności w poszczególnych częściach, zazwyczaj lekcja dzielona jest dwukrotnie, natomiast spis treści pokazuje, jakie treści nauczania są w poszczególnych lekcjach. Ostatnia jednostka, w obydwu częściach, bez numeru, nosi tytuł Świętujemy w Polsce! Jej fragmenty mogą zostać wykorzystane w dowolnym momencie kursu. Moment ten wyznaczą bądź potrzeby, bądź rytm roku. W jednostce tej znalazły się informacje o polskich tradycjach, świętach i sposobach ich obchodzenia. Treści socjokulturowe znajdują się w całym podręczniku - uczący się towarzyszą w codziennym życiu rodzinie Różyckich, ich krewnym oraz przyjaciołom i znajomym. Do każdej niemal lekcji wplecione też zostały różne materiały autentyczne, m.in. reklamy, ulotki, bilety oraz formularze, które należy wypełnić online (np. rezerwacja wizyty w firmie LUXMED, zakup biletów, wynajęcie rowerów miejskich itp.). Opracowanie graficzne jednostek, bogate w kolory, ma za zadanie wspierać proces przyswajania wiedzy. Grafika wyraźnie nawiązuje do znanej uczącym się grafiki Facebooka, błoga i innych form współczesnej komunikacji. Język polski? Chcę i mogę! nie jest umiejscowiony w żadnym konkretnym mieście Polski, co czyni go bardziej uniwersalnym. Do podręcznika dołączony został materiał dźwiękowy, tj. nagrania tekstów i dialogów z poszczególnych lekcji (plik jest dostępny do pobrania ze strony wydawnictwa), a także niektórych ćwiczeń (nagrany materiał jest sygnalizowany ikonką). Każdą lekcję zamyka część: Poznajemy Polskę z pocztówkami z różnych miast Polski i kilkoma informacjami o nich. Integralną częścią podręcznika jest też zeszyt ćwiczeń, w którym znajdują się rozmaite zadania gramatyczne, słownikowe oraz kształtujące umiejętność poprawnego zapisu i komponowania prostych tekstów oraz rozwijające sprawność rozumienia tekstu czytanego. Podręcznik uzupełniają gry językowe i plansze, które można wykorzystywać zarówno na zajęciach, jak i w pracy indywidualnej (domowej). Treści nauczania w podręczniku Język polski? Chcę i mogę! są zgodne z "Programami nauczania języka polskiego. Poziomy Al-C2" choć wybiegają nieco poza poziom A1. Jest to odpowiedź na potrzeby rynku i zmieniający się profil użytkownika. Obecnie bowiem zdecydowana większość uczących się naszego języka w Polsce to osoby pochodzące z krajów zza naszej wschodniej granicy, które ze względu na typologiczną i genetyczną bliskość języków słowiańskich szybciej przyswajają polszczyznę. Stąd w proponowanym podręczniku poszerzono kręgi tematyczne oraz zakres słownictwa. Niektóre, zdaniem autorek, trudniejsze materiały lub ćwiczenia zostały oznaczone gwiazdką. Zasadniczy korpus podręcznika należy jednak do A1. Układ i prezentacja treści nauczania w poszczególnych jednostkach nie mają „sztywnej" struktury, co pozwoli nauczycielowi swobodniej organizować pracę dydaktyczną. Zadbano także o to, by miał on możliwość wyboru treści w zależności od tego, czy kurs, na którym pracuje z podręcznikiem Język polski? Chcę i mogę! ma charakter intensywny czy ekstensywny. W przypadku nauczania ekstensywnego lektor nie musi realizować wszystkich treści danej lekcji, co ani nie wyklucza, ani nie utrudnia realizacji materiału kolejnych jednostek. Wyróżnikami przygotowywanego podręcznika, w porównaniu z innymi pomocami przeznaczonymi dla początkujących, są: nieco bardziej rozbudowany komponent gramatyczny; oparcie leksykalnych treści nauczania na korpusie słownictwa bazującym na uwspółcześnionych listach frekwencyjnych opracowanych na potrzeby dydaktyki języka polskiego jako obcego (A. Seretny); nauczanie podsystemów języka i sprawności językowych w układzie zintegrowanym. Zdaniem autorek, lektorek z wieloletnim doświadczeniem, w podręcznikach dostępnych na rynku podsystem gramatyczny jest zazwyczaj traktowany nieco po macoszemu, zwłaszcza w kwestii ćwiczeń automatyzujących i komunikacyjnych. W przypadku polszczyzny, języka z rozbudowaną fleksją nominalną i werbalną, brak odpowiedniego komponentu gramatycznego sprawia, że struktury poznawane przez uczących się nie mogą zostać na tyle zinternalizowane, by mogły być sprawnie przywoływane w aktach komunikacji. U wielu uczących się, zwłaszcza starszych, sytuacja ta powoduje dyskomfort i blokadę komunikacyjną. Dowartościowanie komponentu gramatycznego w podręczniku polega na jasnej, przejrzystej i przyjaznej prezentacji struktur gramatycznych, opatrzeniu jej dużą liczbą urozmaiconych ćwiczeń zarówno w lekcjach zasadniczych, powtórzeniowych, jak i w zeszycie ucznia. Ćwiczenia te pokazują struktury w naturalnych kontekstach. Jak już wspomniano, rozbudowano także słownictwo. Podstawowy korpus został oparty na listach frekwencyjnych i kryterium użyteczności. Autorki postanowiły wprowadzić również niektóre, często używane kolokwializmy oraz elementy języka specjalistycznego, którego znajomość jest niezbędna chociażby przy wypełnianiu formularzy online. Słownictwo jest ćwiczone w urozmaicony sposób we wszystkich częściach podręcznika oraz w zeszycie ćwiczeń. Integrowanie podsystemów i sprawności, które zastosowano w niniejszym podręczniku, nie tylko pozostaje w zgodzie z rzeczywistym charakterem naturalnej komunikacji, ale także umożliwia uczącym się sprawniejsze i bardziej efektywne opanowywanie języka. Dzięki wielokrotnemu i zróżnicowanemu kontaktowi z materiałem językowym może on bowiem zostać głębiej zinternalizowany. Podręcznik nie powstałby bez ogromnego wsparcia i przychylności bliskich i przyjaciół. Serdeczne podziękowania składamy Paniom Annie Seretny i Magdalenie Szelc-Mays za merytoryczne uwagi, pozytywną motywację oraz cenne podpowiedzi. Recenzentom wyrażamy wdzięczność za wnikliwe i przychylne recenzje. Koleżankom lektorkom z Międzynarodowego Centrum Kształcenia Politechniki Krakowskiej bardzo dziękujemy za testowanie podręcznika od wczesnego jego etapu powstawania. Autorki wyrażają nadzieję, że podręcznik Język polski? Chcę i mogę! w obu częściach będzie służył uczącym się w sprawnym i efektywnym poznawaniu polszczyzny. Nauczycielom ułatwi zaś codzienną pracę. Recenzje Analiza zawartości podręcznika pozwala zgodzić się z tym, co Autorki napisały we wstępie, czyli że - bez szkody dla rozwoju kompetencji komunikacyjnej - rozbudowany został komponent gramatyczny (Autorki mówią o "dowartościowaniu komponentu gramatycznego"); że wykorzystano uwspółcześnione listy frekwencyjne - jeśli chodzi o zawartość leksykalną; że kryterium istotnym w tworzeniu materiałów było kryterium użyteczności - stąd przywołanie wielu kolokwializmów (raczej: słownictwa współczesnego, na które składają się i potocyzmy, i - czasem - elementy slangowe), ale i elementów języków specjalistycznych (dopasowanie tychże do poziomu nie jest proste, ale Autorkom udaje się to zrobić!). (…) Niniejsze materiały odzwierciedlają doświadczenie i warsztat Autorek, potrafiących przygotować świetny program, dopasowany do potrzeb konkretnych odbiorców. Zaproponowany przez E. Gałat i B. Sałęgę-Bielowicz rozkład materiału (= brak sztywnej struktury) pozwala nauczycielom na dopasowanie zawartości do potrzeb wskazanej grupy uczniów. Z drugiej strony trzyma w ryzach tych lektorów, którzy jeszcze nie nauczyli się dyscypliny w pracy z podręcznikiem kursowym. Spokojna, skromna, ale estetyczna szata graficzna jest na tyle poważna, by skupić uwagę uczących się na zawartości merytorycznej, i na tyle bogata, by móc postawić podręcznik na tej samej półce, co najlepsze (starsze) materiały dydaktyczne w naszej branży. Dr Piotr Kajak, Uniwersytet Warszawski Na pochwałę zasługuje logiczny i spójny układ podręcznika. Każda jednostka lekcyjna jest przemyślana pod względem merytorycznym i metodycznym. Przyjazna i czytelna forma graficzna, różnorodny, szeroki i ciekawy dobór materiałów (tekstów, ćwiczeń, objaśnień gramatycznych itp.), bogato zilustrowane lekcje, dołączony do nich komponent socjokulturowy i kulturoznawczy to niewątpliwie ogromne atuty opracowania. (…) Duża liczba zadań z pewnością ułatwi pracę lektorom (nie muszą uzupełniać podręcznika dodatkowymi materiałami), zaś użytkownikom pozwoli na skuteczniejsze opanowanie podsystemów języka polskiego. (…) Godna podkreślenia jest także dbałość o konsekwentne realizowanie założeń programowych, o równomierne rozwijanie wszystkich sprawności. Autorki nie zapominają również o nauce poprawnej pisowni i wymowy tak potrzebnych w praktyce językowej. Realizując kryterium przydatności nauczanych treści i pamiętając o zmieniających się realiach, w części poświęconej pisaniu wprowadzają - obok form przewidzianych w programie dla poziomu A1 - blog jako coraz popularniejszą formę wypowiedzi. Zachwyci to bez wątpienia użytkowników i zachęci ich do nauki pisania (sprawności wciąż deficytowej) oraz podejmowania prób samodzielnego redagowania tekstów po polsku. Dr Grażyna Przechodzka, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie Spis treści Wstęp Lekcja 1 Język polski, co to jest? Lekcja 2 Jestem Aśka, a ty? Lekcja 3 Hobby, zainteresowania Lekcja powtórzeniowa 1-3 Lekcja 4 Pierogi, żurek, bigos! To jest pyszne! Lekcja 5 Mój zwykły dzień Lekcja 6 Powiedz mi, kim jesteś? Lekcja powtórzeniowa 4-6 Lekcja 7 Zapraszam! O, dziękuję, a dokąd? Lekcja 8 Jestem turystą - poznaję miasto Lekcja 9 Chcę poznać Polskę :) Lekcja powtórzeniowa 7-9 Lekcja Świętujemy w Polsce! Klucz do wybranych ćwiczeń Transkrypcje wybranych nagrań [https://polishbookstore.pl/jezyk-polski-chce-i-moge-czesc-i-podrecznik-do-nauki-jezyka-polskiego-jako-obcego-na-poziomie-a1]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język polski? Chcę i mogę! : podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego. Cz. 2 / Edyta Gałat, Beata Sałęga-Bielowicz. - Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych "Universitas", copyright 2019. - 199, [1] strona, [2] karty tablic luzem : ilustracje ; 30 cm + Język polski? Chcę i mogę! : zeszyt ćwiczeń. Część II (37, [3] strony : ilustracje ; 30 cm)
(Język Polski Jako Obcy : podręcznik do nauki języka polskiego dla cudzoziemców)
Podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego pod tytułem: Język polski - chcę i mogę! w dwóch powiązanych ze sobą merytorycznie i kompozycyjnie częściach, jest propozycją przeznaczoną dla poziomu A1 (ESOKJ, 2003), adresowaną przede wszystkim do osób dorosłych, choć może być też wykorzystywany w pracy z młodzieżą. Książka jest owocem doświadczeń autorek zebranych w trakcie wieloletniej pracy z grupami początkującymi na różnego typu kursach w Uniwersytecie Jagiellońskim, w Międzynarodowym Centrum Kształcenia Politechniki Krakowskiej oraz w szkołach prywatnych. Koncepcja podręcznika wpisuje się w nurt podejścia komunikacyjnego. Celem nauczania w tym podejściu jest rozwijanie kompetencji komunikacyjnej uczących się, rozumianej jako umiejętność posługiwania się językiem obcym poprawnie pod względem językowym i adekwatnie do kontekstu sytuacyjnego. Ważny więc jest zarówno rozwój sprawności językowych (słuchania, mówienia, pisania i czytania), jak i leżących u ich podłoża - kompetencji lingwistycznych (gramatycznej, leksykalnej, fonologicznej i ortograficznej), o co zadbano w przygotowywanej pozycji. Podręcznik składa się z 15 jednostek, podzielonych na dwie części (pierwsza część ma 9 jednostek podstawowych i 3 powtórzeniowe; druga - 6 jednostek podstawowych i 2 powtórzeniowe oraz suplement, w którym, oprócz wielorakich ćwiczeń gramatycznych i słownikowych, jest kilka tekstów do czytania, pomyślanych jako materiały dodatkowe dla uczącego i uczącego się). Po każdych trzech jednostkach zamieszczono lekcję powtórzeniową, która pozwala nauczycielowi, i uczącym się monitorować przebieg i efektywność procesu kształcenia. W każdej lekcji, oprócz tekstów, dialogów, sytuacji komunikacyjnych, znajduje się duża liczba ćwiczeń językowych i sprawnościowych (jest ich w zależności od tematu od 20 do ok. 30). Ostatnia jednostka, w obydwu częściach, bez numeru, nosi tytuł Świętujemy w Polsce! Jej fragmenty mogą zostać wykorzystane w dowolnym momencie kursu - moment ten wyznaczą bądź potrzeby, bądź rytm roku. W jednostce tej znalazły się informacje o polskich tradycjach, świętach i sposobach ich obchodzenia. Treści socjokulturowe znajdują się w całym podręczniku - uczący się towarzyszą w codziennym życiu rodzinie Różyckich, ich krewnym oraz przyjaciołom i znajomym. Do każdej niemal lekcji wplecione też zostały różne materiały autentyczne, m.in. reklamy, ulotki, bilety oraz formularze, które należy wypełnić on-line (...). Opracowanie graficzne jednostek, bogate w kolory, lecz nie przekrzyczane, ma za zadanie wspierać proces przyswajania wiedzy. Grafika wyraźnie nawiązuje do znanej uczącym się grafiki Facebooka, bloga i innych form współczesnej komunikacji. Do podręcznika dołączony został materiał dźwiękowy, tj. nagrania tekstów i dialogów z poszczególnych lekcji, a także niektórych ćwiczeń (nagrany materiał jest sygnalizowany ikonką). Jego integralną częścią jest też zeszyt ćwiczeń, w którym znajdują się rozmaite zadania gramatyczne, słownikowe oraz kształtujące umiejętność poprawnego zapisu i komponowania prostych tekstów. Zeszyt uzupełniają gry językowe, plansze, dodatkowe teksty do czytania (bez ćwiczeń) oparte na tekstach autentycznych, które można wykorzystywać zarówno na zajęciach, jak i w pracy indywidualnej (domowej). Wyróżnikami przygotowywanego podręcznika, gdy zestawić go z innymi pomocami przeznaczonymi dla początkujących, są: - nieco bardziej rozbudowany komponent gramatyczny; - oparcie leksykalnych treści nauczania na korpusie słownictwa opracowanym na listach frekwencyjnych opracowanych na potrzeby dydaktyki języka polskiego jako obcego, uwspółcześnionych przez A. Seretny; - nauczanie podsystemów języka i sprawności językowych w układzie zintegrowanym. Integrowanie podsystemów i sprawności, które zastosowano w niniejszym podręczniku, nie tylko pozostaje w zgodzie z rzeczywistym charakterem naturalnej komunikacji, umożliwia uczącym się sprawniejsze i bardziej efektywne opanowywanie języka. Dzięki wielokrotnemu i zróżnicowanemu kontaktowi z materiałem językowym może on bowiem zostać głębiej zinternalizowany. [Fragment Wstępu] Spis treści Wstęp Lekcja 1 - Co robiłeś w weekend? Lekcja 2 - Gdzie ja jestem? Lekcja 3 - Plany na wakacje Lekcja powtórzeniowa 1-3 Lekcja 4 - Wspominamy i robimy plany na przyszłość Lekcja 5 - Jadę na uniwersytet Lekcja 6 - Czas na trening - sport to zdrowie! Lekcja powtórzeniowa 4-6 Lekcja Świętujemy w Polsce! Suplement Klucz do wybranych ćwiczeń Transkrypcje wybranych nagrań [https://polishbookstore.pl/jezyk-polski-chce-i-moge-czesc-2-podrecznik-do-nauki-jezyka-polskiego-jako-obcego-na-poziomie-a1-z-nagraniami-mp3]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polish doesn't bite! / [autor Iwona Lewandowska]. - Warszawa : Wydawnictwo Edgard, 2011. - 150, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
Polski nie gryzie! przeznaczony jest dla wszystkich dopiero zaczynających naukę, którzy chcą opanować podstawy języka polskiego na poziomie komunikacyjnym. Książka zawiera ponad 100 najpopularniejszych zagadnień, krótkie dialogi lub teksty z tłumaczeniem, gramatykę w pigułce, porcję niezbędnego słownictwa, ćwiczenia oraz ciekawostki o kulturze. Gratis nagrania prawidłowej wymowy w wykonaniu profesjonalnych lektorów do posłuchania. [Nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
Audiobook
CD
W koszyku
Polish for foreigners / [author: Marta Mijakowska-Johnson ; language consultant: Urszula Marzec]. - Second edition. - Warszawa : Wydawnictwo Edgard, copyright 2010. - 136 stron ; 19 cm + 2 płyty audio CD (150 min).
(Audio Kurs = Audio Course)
Kurs, w którego skład wchodzi książka oraz dwie płyty audio z nagraniami, uczy 1500 słów i zwrotów niezbędnych na co dzień. Nauka z kursem ułatwi samodzielne porozumiewanie się podczas podróży, w hotelu, w pracy, w restauracji oraz pozwoli na swobodną komunikację w języku polskim. Książka zawiera zapis nagrań, interesujące ćwiczenia, ciekawostki oraz uczy prawidłowej pisowni. Część gramatyczna wyjaśnia najważniejsze zagadnienia, a zamieszczone w książce tabele ułatwiają zapamiętanie materiału. Dołączone do książki wysokiej jakości nagrania (150 min) native speakerów pozwalają osłuchać się z językiem, poznać jego melodię oraz prawidłowy polski akcent. Polski dla cudzoziemców polecany jest do samodzielnej nauki w podróży, w domu, w samochodzie. Ucz się, gdziekolwiek jesteś! Opanuj podstawy języka i zacznij wreszcie rozmawiać! Spis treści: CD1: Lesson 1. Making acquaintances, basic words and polite phrases Lesson 2. People, family, nationality Lesson 3. Days of the week, time and daily routines Lesson 4. Food, shopping for food Lesson 5. Meals and dishes Lesson 6. Places in town, giving directions CD2: Lesson 7. Means of transport Lesson 8. Holidays Lesson 9. Free time Lesson 10. Appearance, personal character, emotions Lesson 11. Living, studying, working Lesson 12. Talking about the past Lesson 13. Illnesses and emergencies Answers [https://bonito.pl/k-90122064-polish-for-foreigners-2-cd]
"Polish for Foreigners" is a self-study course for beginners and intermediate students who woluld like to learn the bases of the Polish language. The ciurse teaches 1500 words and expressions essential for everyday cinversations/ The cultural notes will expand your knowledge of Polish tradition. The ciurse includes a cpursebook and 2 audio CDs. The book (16 pages) contains the bases og Polish grammar, everyday dialogues and useful exercises as well as reciordings and cultural notes. High quality recordings (150 min) teach Polish pronunciation. All of them have been recorded by Polish native speakers. "Polish for Foreigners" is a recommended as a self-study course. Learn wherever you are. At home, while traveling, in your car.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polish in pictures : dictionary, phrasebook, grammar / Paweł Wasilewski. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Edgard, 2019. - 200 stron : ilustracje ; 24 cm.
Ucz się polskiego metodą wizualną! Polski w obrazkach. Słówka, rozmówki, gramatyka to kurs leksykalno-gramatyczny z ilustracjami na poziomie podstawowym dla osób, które chcą utrwalić podstawy oraz tych, którzy rozpoczynają przygodę z językiem polskim. Poznaj 1000 najpotrzebniejszych słów i zapamiętaj znaczenie pojęć dzięki kolorowym i ciekawym ilustracjom w tematycznie podzielonych słowniczkach. Wydanie zawiera wiele podstawowych zwrotów konwersacyjnych, które poznasz dzięki rozmówkom. Nauczysz się ich wykorzystywać w praktyce i utrwalisz gramatykę wyjaśnioną na przykładach. Dodatkową pomocą będą wskazówki w rozdziale poświęconym fonetyce, dzięki którym poćwiczysz poprawną wymowę. Na bieżąco sprawdzisz swoje umiejętności, rozwiązując ćwiczenia obrazkowe i porównując odpowiedzi z dołączonym kluczem. Z kursem nauczysz się podstaw języka polskiego i lepiej poznasz kulturę tego kraju. Polski w obrazkach. Słówka, rozmówki, gramatyka to: • 1000 słów z ilustracjami do codziennej komunikacji, • rozmówki z wykorzystaniem najpopularniejszych zwrotów, • gramatyka objaśniona licznymi przykładami, • wskazówki do poprawnej wymowy, • ćwiczenia z gotowym kluczem odpowiedzi, • dodatkowa wiedza o polskiej kulturze i tradycji. https://bonito.pl/k-1901570-polish-in-pictures-polski-w-obrazkach-slowka-rozmowki-gramatyka
Start your adventure with Polish! Master basic Polish in a quick and fun way "Polish in Pictures. Dictionary, Phrasebook, Grammar". - Picture dictionaries. - Basic grammar. - Tons of practical exercises. * Learn 1000 words and phrases with the picture dictionaries * Masters basic dialogues with the active phrasaebooks * Revise the vocabulary while doing diverse exercises * Practice basic grammar rules and pronunciation
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej