Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(77)
Forma i typ
Książki
(76)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(85)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(13)
Czytelnia
(67)
Filia nr 2
(5)
Autor
Borowski Andrzej
(5)
Gruchała Janusz Stanisław (1954- )
(4)
Nycz Ryszard (1951- )
(3)
Bartoszcze Roman (1946-2015)
(2)
Bauer Zbigniew (1952- )
(2)
Chudziński Edward (1940- )
(2)
Dopart Bogusław (1955- )
(2)
Dąbrowski Jan (1890-1965)
(2)
Gałat Edyta
(2)
Grodecki Roman (1889-1964)
(2)
Jarzębski Jerzy (1947- )
(2)
Kreft Jan
(2)
Lubelski Tadeusz (1949- )
(2)
Papée Fryderyk (1856-1940)
(2)
Pisarek Walery (1931-2017)
(2)
Salska Agnieszka (1940- )
(2)
Sałęga-Bielowicz Beata
(2)
Wyrozumski Jerzy (1930- )
(2)
Zachorowski Stanisław (1885-1918)
(2)
Adamowska Joanna
(1)
Antas Jolanta (1954- )
(1)
Bakke Monika
(1)
Bartmiński Jerzy (1939- )
(1)
Bazarnik Katarzyna
(1)
Biedrzycki Krzysztof (1960- )
(1)
Bruner Jerome Seymour (1915- )
(1)
Bryl Mariusz
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(1)
Burrin Philippe (1952- )
(1)
Buryła Sławomir (1969- )
(1)
Buscaroli Piero
(1)
Curtius Ernst Robert (1886-1956)
(1)
De Rynck Patrick (1963- )
(1)
Di Nola Alfonso Maria (1926- )
(1)
Doda-Wyszyńska Agnieszka (1971- )
(1)
Domínguez Ortiz Antonio (1909-2003)
(1)
Dąbrowski Roman (1961- )
(1)
Fajfer Zenon (filolog polski)
(1)
Fazan Jarosław
(1)
Fick Bill
(1)
Fordham Finn
(1)
Goździkowski Andrzej (grafika)
(1)
Grabowski Beth
(1)
Grodziski Stanisław (1929- )
(1)
Grzeszczuk Stanisław (1934-1999)
(1)
Głażewski Michał
(1)
Hedemann Oskar
(1)
Hermann Marek (1961- )
(1)
Janko z Czarnkowa (ca 1320-ca 1387)
(1)
Jaszczyńska Sonia
(1)
Jędrusiak Szymon
(1)
Kania Ireneusz (1940- )
(1)
Kemp Wolfgang (1946- )
(1)
Kierat Justyna
(1)
Koczur Sebastian
(1)
Kopacki Andrzej (1959- )
(1)
Kornecka-Kaczmarczyk Jolanta
(1)
Kornhauser Jakub (1984- )
(1)
Korus Paweł
(1)
Kosiński D
(1)
Kowalewska Barbara (1950- )
(1)
Kowalski Marek Daniel
(1)
Koźmian Kajetan (1771-1856)
(1)
Koźmian Kajetan (1771-1856). Ody napoleońskie
(1)
Koźmian Kajetan (1771-1856). Stefan Czarnecki
(1)
Koźmian Kajetan (1771-1856). Wiersze różne
(1)
Koźmian Kajetan (1771-1856). Ziemiaństwo polskie
(1)
Kramarczyk Justyna
(1)
Lewandowski Wacław (1962- )
(1)
Leśmian Bolesław (1878-1937)
(1)
Litewski Wiesław
(1)
Lohman Jerzy
(1)
Mackiewicz Stanisław (1896-1966)
(1)
Mackiewicz Stanisław (1896-1966). Pisma wybrane
(1)
Marecki Józef (1957- )
(1)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(1)
Matassa Freda
(1)
Maślanka Julian (1930- )
(1)
Mikuriya Junko Theresa
(1)
Mikułowski-Pomorski Jerzy (1937- )
(1)
Musiał Łukasz (1976- )
(1)
Mędak Stanisław
(1)
Nowakowski Andrzej (1939- )
(1)
Nowakowski Piotr
(1)
Nowakowski Piotr (tłumacz)
(1)
Nowakowski Radosław
(1)
Olszańska Maria (1942- )
(1)
Paleczny Tadeusz (1955- )
(1)
Pindel Tomasz (1976- )
(1)
Podraza-Kwiatkowska Maria (1926- )
(1)
Polak Marcin (biolog)
(1)
Reszka Agnieszka (literaturoznawca)
(1)
Ripa Cesare (ca 1560-ca 1625)
(1)
Ritz German (1951- )
(1)
Sadkiewicz Jan
(1)
Semkowicz Władysław Aleksander (1878-1949)
(1)
Skarga Barbara (1919- )
(1)
Sondel Janusz (1937- )
(1)
Sosnowski Roman
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(33)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(38)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(31)
Odbiorca
A1 (poziom biegłości językowej)
(2)
Cudzoziemcy
(2)
Kulturoznawcy
(1)
Temat
Środki masowego przekazu
(4)
Algorytmy
(2)
Dziennikarstwo
(2)
Facebook (portal społecznościowy)
(2)
Google
(2)
Język polski jako obcy
(2)
Konkurencja
(2)
Kultura
(2)
Literatura amerykańska
(2)
Metafizyka
(2)
Platforma internetowa
(2)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(2)
Spotify
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Władza
(2)
Aborygeni Australii
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Arystokracja
(1)
Autorytaryzm
(1)
Barańczak Stanisław
(1)
Batman (postać fikcyjna)
(1)
Birdwatching
(1)
Choroba Heinego-Medina
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasownik polski
(1)
Derrida, Jacques (1930-2004)
(1)
Dom (antropologia)
(1)
Duchowość chrześcijańska
(1)
Egzaminy
(1)
Estetyka
(1)
Europejskie rady zakładowe
(1)
Faszyzm
(1)
Ficino, Marsilio (1433-1499)
(1)
Film
(1)
Fotografie
(1)
Herbert, Zbigniew (1924-1998)
(1)
Hitleryzm
(1)
Holocaust
(1)
Jamblich (ok. 250-ok. 330)
(1)
Język polski
(1)
Język łaciński
(1)
Językoznawstwo
(1)
Językoznawstwo kognitywne
(1)
Kody
(1)
Komiks przygodowy
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Kultura popularna
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Literatura polska
(1)
Mistyka
(1)
Modernizm
(1)
Myślenie
(1)
Müller, Herta (1953- )
(1)
Nacjonalizm
(1)
Negocjacje
(1)
Neoplatonizm
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Oświecenie
(1)
PRL
(1)
Państwo
(1)
Platon (427-347 p.n.e.)
(1)
Platonizm
(1)
Prawo
(1)
Prawo pracy
(1)
Prawo rzymskie
(1)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(1)
Ptaki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Radziwiłł (rodzina)
(1)
Realizm magiczny
(1)
Realizm socjalistyczny
(1)
Rody
(1)
Rodzina
(1)
Romantyzm
(1)
Różewicz, Tadeusz (1921-2014)
(1)
Sekty i ruchy religijne
(1)
Semiotyka
(1)
Slow life
(1)
Sokrates (469-399 p.n.e.)
(1)
Społeczeństwo
(1)
Styl życia
(1)
Superbohaterowie
(1)
Superman (postać fikcyjna)
(1)
Symbole
(1)
Symbolizm
(1)
Sztuka
(1)
Szymborska, Wisława (1923- )
(1)
Słownik polski
(1)
Słownik łacińsko-polski
(1)
Tematy i motywy
(1)
Teoria fotografii
(1)
Totalitaryzm
(1)
Uczenie się
(1)
Wartość
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Wychowanie
(1)
Wystawiennictwo
(1)
Temat: dzieło
Demeure, Athènes
(1)
Politeia
(1)
Timaios
(1)
Temat: czas
1901-
(11)
2001-
(6)
1801-
(5)
1301-
(4)
1601-
(4)
1901-2000
(4)
1701-
(3)
1401-
(2)
1501-
(2)
1801-1900
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1939-
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Europa
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Literatura polska
(10)
Poezja polska
(5)
Opracowanie
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Film polski
(2)
Literatura
(2)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Fotografia
(1)
Grafika
(1)
Kolędy
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura łacińska
(1)
Literatury Ameryki Łacińskiej
(1)
Literatury europejskie
(1)
Malarstwo europejskie
(1)
Muzyka ludowa polska
(1)
Muzyka wokalna religijna
(1)
Opisy przypadków [Typ publikacji]
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka polska
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Językoznawstwo
(2)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
77 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821(091)pol. A/Z (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 884(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821(091) pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 884(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821(091) pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821(091) pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75 (2 egz.)
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75 (1 egz.)
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Książka ta nakłania do zadawania istotnych pytań, które dopiero po jej lekturze mogą się narodzić, dlatego każdy humanista, a nie tylko adept kulturoznawstwa, powinien być zainteresowany uważną lekturą tego tekstu. Książka ma w tytule określenie „podstawy” i mówi o fundamentach pojęciowych semiotyki, ale służyć ma do zbudowania całego gmachu wiedzy o niej, w formie zachęty dla samodzielnych „konstruktorów”. Życzyłbym sobie, aby każdy zaawansowany tekst o przeznaczeniu dydaktycznym mógł otrzymać taką rekomendację." Z recenzji Adama Skibińskiego "Czy jest to propozycja tylko dla kulturoznawców, jak sugeruje tytuł? Na pewno nie, w tytule powinno być raczej dla studentów kierunków humanistycznych albo dla humanistów. Pomimo aspiracji bycia czymś na kształt podręcznika (odwołanie się Autorki do prowadzonych zajęć ze studentami) dla czytelników wkraczających w świat znaków i ich zawiłości formalnych, po pracę powinny również sięgnąć osoby, które mają już pewne podstawy, np. z teorii komunikacji, interpretacji sztuki, literatury, ale chciałyby poszerzyć/odświeżyć swoją wiedzę o semiotyce lub zyskać nowe kompetencje. Praca, szczególnie w części prezentującej nurty współczesnej semiotyki, nie powinna tracić swoich walorów z biegiem czasu." Z recenzji Tomasza Michaluka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821(091)A/Z (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język polski? Chcę i mogę! : podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego. Cz. 1 / Edyta Gałat, Beata Sałęga-Bielowicz. - Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych "Universitas", copyright 2018. - 176, [4] strony : ilustracje ; 30 cm + Język polski? Chcę i mogę! : zeszyt ćwiczeń. Część I (53 strony, [3] karty tablic luzem : ilustracje ; 30 cm).
(Język Polski Jako Obcy : podręcznik do nauki języka polskiego dla cudzoziemców)
Podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego pod tytułem Język polski? Chcę i mogę! w dwóch powiązanych ze sobą merytorycznie i kompozycyjnie częściach jest propozycją przeznaczoną dla poziomu A1 (ESOKJ, 2003), adresowaną przede wszystkim do osób dorosłych, choć może być też wykorzystywany w pracy z młodzieżą. Książka jest owocem doświadczeń autorek zebranych w trakcie wieloletniej pracy z grupami początkującymi na różnego typu kursach w Uniwersytecie Jagiellońskim, w Międzynarodowym Centrum Kształcenia Politechniki Krakowskiej oraz w szkołach prywatnych. Koncepcja podręcznika wpisuje się w nurt podejścia komunikacyjnego, którego celem nauczania jest rozwijanie kompetencji komunikacyjnej uczących się, rozumianej jako umiejętność posługiwania się językiem obcym poprawnie pod względem językowym i adekwatnie do kontekstu sytuacyjnego. Ważny jest więc zarówno rozwój sprawności językowych (słuchania, mówienia, pisania i czytania), jak i leżących u ich podłoża kompetencji lingwistycznych (gramatycznej, leksykalnej, fonologicznej i ortograficznej), o co zadbano w przygotowanej pozycji. Podręcznik składa się z 15 jednostek, podzielonych na dwie części (pierwsza część ma 9 jednostek podstawowych i 3 powtórzeniowe; druga - 6 jednostek podstawowych i 2 powtórzeniowe oraz suplement, w którym, oprócz wielorakich ćwiczeń gramatycznych i słownikowych, jest kilka tekstów do czytania, pomyślanych jako materiały dodatkowe dla uczącego i uczącego się). Po każdych trzech jednostkach zamieszczono lekcję powtórzeniową, która pozwala nauczycielowi i uczącym się monitorować przebieg i efektywność procesu kształcenia. W każdej lekcji, oprócz tekstów, dialogów, sytuacji komunikacyjnych, znajduje się duża liczba ćwiczeń językowych i sprawnościowych (w zależności od tematu - od 20 do ok. 30). Dokonano wewnętrznego podziału lekcji, a zakładki w lekcjach zapowiadają ćwiczone podsystemy i sprawności w poszczególnych częściach, zazwyczaj lekcja dzielona jest dwukrotnie, natomiast spis treści pokazuje, jakie treści nauczania są w poszczególnych lekcjach. Ostatnia jednostka, w obydwu częściach, bez numeru, nosi tytuł Świętujemy w Polsce! Jej fragmenty mogą zostać wykorzystane w dowolnym momencie kursu. Moment ten wyznaczą bądź potrzeby, bądź rytm roku. W jednostce tej znalazły się informacje o polskich tradycjach, świętach i sposobach ich obchodzenia. Treści socjokulturowe znajdują się w całym podręczniku - uczący się towarzyszą w codziennym życiu rodzinie Różyckich, ich krewnym oraz przyjaciołom i znajomym. Do każdej niemal lekcji wplecione też zostały różne materiały autentyczne, m.in. reklamy, ulotki, bilety oraz formularze, które należy wypełnić online (np. rezerwacja wizyty w firmie LUXMED, zakup biletów, wynajęcie rowerów miejskich itp.). Opracowanie graficzne jednostek, bogate w kolory, ma za zadanie wspierać proces przyswajania wiedzy. Grafika wyraźnie nawiązuje do znanej uczącym się grafiki Facebooka, błoga i innych form współczesnej komunikacji. Język polski? Chcę i mogę! nie jest umiejscowiony w żadnym konkretnym mieście Polski, co czyni go bardziej uniwersalnym. Do podręcznika dołączony został materiał dźwiękowy, tj. nagrania tekstów i dialogów z poszczególnych lekcji (plik jest dostępny do pobrania ze strony wydawnictwa), a także niektórych ćwiczeń (nagrany materiał jest sygnalizowany ikonką). Każdą lekcję zamyka część: Poznajemy Polskę z pocztówkami z różnych miast Polski i kilkoma informacjami o nich. Integralną częścią podręcznika jest też zeszyt ćwiczeń, w którym znajdują się rozmaite zadania gramatyczne, słownikowe oraz kształtujące umiejętność poprawnego zapisu i komponowania prostych tekstów oraz rozwijające sprawność rozumienia tekstu czytanego. Podręcznik uzupełniają gry językowe i plansze, które można wykorzystywać zarówno na zajęciach, jak i w pracy indywidualnej (domowej). Treści nauczania w podręczniku Język polski? Chcę i mogę! są zgodne z "Programami nauczania języka polskiego. Poziomy Al-C2" choć wybiegają nieco poza poziom A1. Jest to odpowiedź na potrzeby rynku i zmieniający się profil użytkownika. Obecnie bowiem zdecydowana większość uczących się naszego języka w Polsce to osoby pochodzące z krajów zza naszej wschodniej granicy, które ze względu na typologiczną i genetyczną bliskość języków słowiańskich szybciej przyswajają polszczyznę. Stąd w proponowanym podręczniku poszerzono kręgi tematyczne oraz zakres słownictwa. Niektóre, zdaniem autorek, trudniejsze materiały lub ćwiczenia zostały oznaczone gwiazdką. Zasadniczy korpus podręcznika należy jednak do A1. Układ i prezentacja treści nauczania w poszczególnych jednostkach nie mają „sztywnej" struktury, co pozwoli nauczycielowi swobodniej organizować pracę dydaktyczną. Zadbano także o to, by miał on możliwość wyboru treści w zależności od tego, czy kurs, na którym pracuje z podręcznikiem Język polski? Chcę i mogę! ma charakter intensywny czy ekstensywny. W przypadku nauczania ekstensywnego lektor nie musi realizować wszystkich treści danej lekcji, co ani nie wyklucza, ani nie utrudnia realizacji materiału kolejnych jednostek. Wyróżnikami przygotowywanego podręcznika, w porównaniu z innymi pomocami przeznaczonymi dla początkujących, są: nieco bardziej rozbudowany komponent gramatyczny; oparcie leksykalnych treści nauczania na korpusie słownictwa bazującym na uwspółcześnionych listach frekwencyjnych opracowanych na potrzeby dydaktyki języka polskiego jako obcego (A. Seretny); nauczanie podsystemów języka i sprawności językowych w układzie zintegrowanym. Zdaniem autorek, lektorek z wieloletnim doświadczeniem, w podręcznikach dostępnych na rynku podsystem gramatyczny jest zazwyczaj traktowany nieco po macoszemu, zwłaszcza w kwestii ćwiczeń automatyzujących i komunikacyjnych. W przypadku polszczyzny, języka z rozbudowaną fleksją nominalną i werbalną, brak odpowiedniego komponentu gramatycznego sprawia, że struktury poznawane przez uczących się nie mogą zostać na tyle zinternalizowane, by mogły być sprawnie przywoływane w aktach komunikacji. U wielu uczących się, zwłaszcza starszych, sytuacja ta powoduje dyskomfort i blokadę komunikacyjną. Dowartościowanie komponentu gramatycznego w podręczniku polega na jasnej, przejrzystej i przyjaznej prezentacji struktur gramatycznych, opatrzeniu jej dużą liczbą urozmaiconych ćwiczeń zarówno w lekcjach zasadniczych, powtórzeniowych, jak i w zeszycie ucznia. Ćwiczenia te pokazują struktury w naturalnych kontekstach. Jak już wspomniano, rozbudowano także słownictwo. Podstawowy korpus został oparty na listach frekwencyjnych i kryterium użyteczności. Autorki postanowiły wprowadzić również niektóre, często używane kolokwializmy oraz elementy języka specjalistycznego, którego znajomość jest niezbędna chociażby przy wypełnianiu formularzy online. Słownictwo jest ćwiczone w urozmaicony sposób we wszystkich częściach podręcznika oraz w zeszycie ćwiczeń. Integrowanie podsystemów i sprawności, które zastosowano w niniejszym podręczniku, nie tylko pozostaje w zgodzie z rzeczywistym charakterem naturalnej komunikacji, ale także umożliwia uczącym się sprawniejsze i bardziej efektywne opanowywanie języka. Dzięki wielokrotnemu i zróżnicowanemu kontaktowi z materiałem językowym może on bowiem zostać głębiej zinternalizowany. Podręcznik nie powstałby bez ogromnego wsparcia i przychylności bliskich i przyjaciół. Serdeczne podziękowania składamy Paniom Annie Seretny i Magdalenie Szelc-Mays za merytoryczne uwagi, pozytywną motywację oraz cenne podpowiedzi. Recenzentom wyrażamy wdzięczność za wnikliwe i przychylne recenzje. Koleżankom lektorkom z Międzynarodowego Centrum Kształcenia Politechniki Krakowskiej bardzo dziękujemy za testowanie podręcznika od wczesnego jego etapu powstawania. Autorki wyrażają nadzieję, że podręcznik Język polski? Chcę i mogę! w obu częściach będzie służył uczącym się w sprawnym i efektywnym poznawaniu polszczyzny. Nauczycielom ułatwi zaś codzienną pracę. Recenzje Analiza zawartości podręcznika pozwala zgodzić się z tym, co Autorki napisały we wstępie, czyli że - bez szkody dla rozwoju kompetencji komunikacyjnej - rozbudowany został komponent gramatyczny (Autorki mówią o "dowartościowaniu komponentu gramatycznego"); że wykorzystano uwspółcześnione listy frekwencyjne - jeśli chodzi o zawartość leksykalną; że kryterium istotnym w tworzeniu materiałów było kryterium użyteczności - stąd przywołanie wielu kolokwializmów (raczej: słownictwa współczesnego, na które składają się i potocyzmy, i - czasem - elementy slangowe), ale i elementów języków specjalistycznych (dopasowanie tychże do poziomu nie jest proste, ale Autorkom udaje się to zrobić!). (…) Niniejsze materiały odzwierciedlają doświadczenie i warsztat Autorek, potrafiących przygotować świetny program, dopasowany do potrzeb konkretnych odbiorców. Zaproponowany przez E. Gałat i B. Sałęgę-Bielowicz rozkład materiału (= brak sztywnej struktury) pozwala nauczycielom na dopasowanie zawartości do potrzeb wskazanej grupy uczniów. Z drugiej strony trzyma w ryzach tych lektorów, którzy jeszcze nie nauczyli się dyscypliny w pracy z podręcznikiem kursowym. Spokojna, skromna, ale estetyczna szata graficzna jest na tyle poważna, by skupić uwagę uczących się na zawartości merytorycznej, i na tyle bogata, by móc postawić podręcznik na tej samej półce, co najlepsze (starsze) materiały dydaktyczne w naszej branży. Dr Piotr Kajak, Uniwersytet Warszawski Na pochwałę zasługuje logiczny i spójny układ podręcznika. Każda jednostka lekcyjna jest przemyślana pod względem merytorycznym i metodycznym. Przyjazna i czytelna forma graficzna, różnorodny, szeroki i ciekawy dobór materiałów (tekstów, ćwiczeń, objaśnień gramatycznych itp.), bogato zilustrowane lekcje, dołączony do nich komponent socjokulturowy i kulturoznawczy to niewątpliwie ogromne atuty opracowania. (…) Duża liczba zadań z pewnością ułatwi pracę lektorom (nie muszą uzupełniać podręcznika dodatkowymi materiałami), zaś użytkownikom pozwoli na skuteczniejsze opanowanie podsystemów języka polskiego. (…) Godna podkreślenia jest także dbałość o konsekwentne realizowanie założeń programowych, o równomierne rozwijanie wszystkich sprawności. Autorki nie zapominają również o nauce poprawnej pisowni i wymowy tak potrzebnych w praktyce językowej. Realizując kryterium przydatności nauczanych treści i pamiętając o zmieniających się realiach, w części poświęconej pisaniu wprowadzają - obok form przewidzianych w programie dla poziomu A1 - blog jako coraz popularniejszą formę wypowiedzi. Zachwyci to bez wątpienia użytkowników i zachęci ich do nauki pisania (sprawności wciąż deficytowej) oraz podejmowania prób samodzielnego redagowania tekstów po polsku. Dr Grażyna Przechodzka, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie Spis treści Wstęp Lekcja 1 Język polski, co to jest? Lekcja 2 Jestem Aśka, a ty? Lekcja 3 Hobby, zainteresowania Lekcja powtórzeniowa 1-3 Lekcja 4 Pierogi, żurek, bigos! To jest pyszne! Lekcja 5 Mój zwykły dzień Lekcja 6 Powiedz mi, kim jesteś? Lekcja powtórzeniowa 4-6 Lekcja 7 Zapraszam! O, dziękuję, a dokąd? Lekcja 8 Jestem turystą - poznaję miasto Lekcja 9 Chcę poznać Polskę :) Lekcja powtórzeniowa 7-9 Lekcja Świętujemy w Polsce! Klucz do wybranych ćwiczeń Transkrypcje wybranych nagrań [https://polishbookstore.pl/jezyk-polski-chce-i-moge-czesc-i-podrecznik-do-nauki-jezyka-polskiego-jako-obcego-na-poziomie-a1]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język polski? Chcę i mogę! : podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego. Cz. 2 / Edyta Gałat, Beata Sałęga-Bielowicz. - Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych "Universitas", copyright 2019. - 199, [1] strona, [2] karty tablic luzem : ilustracje ; 30 cm + Język polski? Chcę i mogę! : zeszyt ćwiczeń. Część II (37, [3] strony : ilustracje ; 30 cm)
(Język Polski Jako Obcy : podręcznik do nauki języka polskiego dla cudzoziemców)
Podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego pod tytułem: Język polski - chcę i mogę! w dwóch powiązanych ze sobą merytorycznie i kompozycyjnie częściach, jest propozycją przeznaczoną dla poziomu A1 (ESOKJ, 2003), adresowaną przede wszystkim do osób dorosłych, choć może być też wykorzystywany w pracy z młodzieżą. Książka jest owocem doświadczeń autorek zebranych w trakcie wieloletniej pracy z grupami początkującymi na różnego typu kursach w Uniwersytecie Jagiellońskim, w Międzynarodowym Centrum Kształcenia Politechniki Krakowskiej oraz w szkołach prywatnych. Koncepcja podręcznika wpisuje się w nurt podejścia komunikacyjnego. Celem nauczania w tym podejściu jest rozwijanie kompetencji komunikacyjnej uczących się, rozumianej jako umiejętność posługiwania się językiem obcym poprawnie pod względem językowym i adekwatnie do kontekstu sytuacyjnego. Ważny więc jest zarówno rozwój sprawności językowych (słuchania, mówienia, pisania i czytania), jak i leżących u ich podłoża - kompetencji lingwistycznych (gramatycznej, leksykalnej, fonologicznej i ortograficznej), o co zadbano w przygotowywanej pozycji. Podręcznik składa się z 15 jednostek, podzielonych na dwie części (pierwsza część ma 9 jednostek podstawowych i 3 powtórzeniowe; druga - 6 jednostek podstawowych i 2 powtórzeniowe oraz suplement, w którym, oprócz wielorakich ćwiczeń gramatycznych i słownikowych, jest kilka tekstów do czytania, pomyślanych jako materiały dodatkowe dla uczącego i uczącego się). Po każdych trzech jednostkach zamieszczono lekcję powtórzeniową, która pozwala nauczycielowi, i uczącym się monitorować przebieg i efektywność procesu kształcenia. W każdej lekcji, oprócz tekstów, dialogów, sytuacji komunikacyjnych, znajduje się duża liczba ćwiczeń językowych i sprawnościowych (jest ich w zależności od tematu od 20 do ok. 30). Ostatnia jednostka, w obydwu częściach, bez numeru, nosi tytuł Świętujemy w Polsce! Jej fragmenty mogą zostać wykorzystane w dowolnym momencie kursu - moment ten wyznaczą bądź potrzeby, bądź rytm roku. W jednostce tej znalazły się informacje o polskich tradycjach, świętach i sposobach ich obchodzenia. Treści socjokulturowe znajdują się w całym podręczniku - uczący się towarzyszą w codziennym życiu rodzinie Różyckich, ich krewnym oraz przyjaciołom i znajomym. Do każdej niemal lekcji wplecione też zostały różne materiały autentyczne, m.in. reklamy, ulotki, bilety oraz formularze, które należy wypełnić on-line (...). Opracowanie graficzne jednostek, bogate w kolory, lecz nie przekrzyczane, ma za zadanie wspierać proces przyswajania wiedzy. Grafika wyraźnie nawiązuje do znanej uczącym się grafiki Facebooka, bloga i innych form współczesnej komunikacji. Do podręcznika dołączony został materiał dźwiękowy, tj. nagrania tekstów i dialogów z poszczególnych lekcji, a także niektórych ćwiczeń (nagrany materiał jest sygnalizowany ikonką). Jego integralną częścią jest też zeszyt ćwiczeń, w którym znajdują się rozmaite zadania gramatyczne, słownikowe oraz kształtujące umiejętność poprawnego zapisu i komponowania prostych tekstów. Zeszyt uzupełniają gry językowe, plansze, dodatkowe teksty do czytania (bez ćwiczeń) oparte na tekstach autentycznych, które można wykorzystywać zarówno na zajęciach, jak i w pracy indywidualnej (domowej). Wyróżnikami przygotowywanego podręcznika, gdy zestawić go z innymi pomocami przeznaczonymi dla początkujących, są: - nieco bardziej rozbudowany komponent gramatyczny; - oparcie leksykalnych treści nauczania na korpusie słownictwa opracowanym na listach frekwencyjnych opracowanych na potrzeby dydaktyki języka polskiego jako obcego, uwspółcześnionych przez A. Seretny; - nauczanie podsystemów języka i sprawności językowych w układzie zintegrowanym. Integrowanie podsystemów i sprawności, które zastosowano w niniejszym podręczniku, nie tylko pozostaje w zgodzie z rzeczywistym charakterem naturalnej komunikacji, umożliwia uczącym się sprawniejsze i bardziej efektywne opanowywanie języka. Dzięki wielokrotnemu i zróżnicowanemu kontaktowi z materiałem językowym może on bowiem zostać głębiej zinternalizowany. [Fragment Wstępu] Spis treści Wstęp Lekcja 1 - Co robiłeś w weekend? Lekcja 2 - Gdzie ja jestem? Lekcja 3 - Plany na wakacje Lekcja powtórzeniowa 1-3 Lekcja 4 - Wspominamy i robimy plany na przyszłość Lekcja 5 - Jadę na uniwersytet Lekcja 6 - Czas na trening - sport to zdrowie! Lekcja powtórzeniowa 4-6 Lekcja Świętujemy w Polsce! Suplement Klucz do wybranych ćwiczeń Transkrypcje wybranych nagrań [https://polishbookstore.pl/jezyk-polski-chce-i-moge-czesc-2-podrecznik-do-nauki-jezyka-polskiego-jako-obcego-na-poziomie-a1-z-nagraniami-mp3]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej