Technologie cyfrowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(1)
Czytelnia
(4)
Autor
Baranowska Nina
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Gigerenzer Gerd (1947- )
(1)
Jachymek Karol
(1)
Kuźmicka-Sulikowska Joanna
(1)
Machnikowski Piotr
(1)
Strugała Radosław
(1)
Trzciński Stanisław (1972- )
(1)
Wilejczyk Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Adwokaci
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Radcy prawni
(1)
Sędziowie
(1)
Temat
Kobieta
(2654)
Przyjaźń
(1659)
Rodzina
(1448)
Tajemnica
(1217)
Miłość
(1039)
Technologie cyfrowe
(-)
Zwierzęta
(854)
Relacje międzyludzkie
(837)
Język angielski
(796)
Dziewczęta
(792)
Śledztwo i dochodzenie
(782)
Zabójstwo
(705)
Życie codzienne
(672)
Rodzeństwo
(638)
Wojna 1939-1945 r.
(631)
Żydzi
(606)
Policjanci
(602)
Magia
(589)
Sekrety rodzinne
(585)
II wojna światowa (1939-1945)
(580)
Uczucia
(576)
Nastolatki
(574)
Dzieci
(506)
Trudne sytuacje życiowe
(490)
Małżeństwo
(489)
Pisarze polscy
(482)
Ludzie a zwierzęta
(451)
Osoby zaginione
(450)
Boże Narodzenie
(444)
Dziennikarze
(406)
Relacja romantyczna
(405)
Wojsko
(401)
Wybory życiowe
(400)
Podróże
(388)
Przestępczość zorganizowana
(388)
Chłopcy
(386)
Dziecko
(375)
Polacy za granicą
(367)
Psy
(364)
Władcy
(364)
Uczniowie
(346)
Koty
(340)
Język polski
(337)
Matki i córki
(336)
Poszukiwania zaginionych
(333)
Uprowadzenie
(323)
Politycy
(322)
Arystokracja
(316)
Prywatni detektywi
(308)
Kultura
(302)
Przedsiębiorstwo
(288)
Duchowieństwo katolickie
(286)
Wychowanie w rodzinie
(279)
Dziadkowie i wnuki
(278)
Wakacje
(276)
Zemsta
(274)
Historia
(267)
Aktorzy polscy
(259)
Ojcowie i córki
(254)
Filozofia
(251)
Sztuka
(251)
Polityka
(249)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(244)
Seryjni zabójcy
(242)
Lekarze
(237)
Zakochanie
(230)
Pisarze
(227)
Polityka międzynarodowa
(217)
Mężczyzna
(215)
Walka dobra ze złem
(213)
Zarządzanie
(212)
Dojrzewanie
(209)
Teatr polski
(206)
Wsie
(201)
Czarownice i czarownicy
(200)
Kościół katolicki
(197)
Las
(190)
Śmierć
(189)
Miasta
(187)
Nauka
(183)
Pomaganie
(183)
Zabójstwo seryjne
(183)
Superbohaterowie
(182)
Przyroda
(181)
Marzenia
(179)
PRL
(177)
Samotność
(176)
Więźniowie obozów
(176)
Ludzie bogaci
(174)
Spisek
(174)
Stworzenia fantastyczne
(173)
Szpiegostwo
(173)
Stosunki interpersonalne
(171)
Szlachta
(171)
Trauma
(171)
Wojna
(170)
Studenci
(168)
Detektywi amatorzy
(164)
Rody
(164)
Samorealizacja
(164)
Zamki i pałace
(164)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zdrowy umysł w sieci algorytmów / Gerd Gigerenzer ; tłumaczenie Tadeusz Chawziuk. - Wydanie I. - Kraków : Copernicus Center Press, 2023. - 398, [1] strona : faksymilia, fotografie, ilustracje, wykresy ; 22 cm.
Wyobraźmy sobie, że pewna kawiarnia pozbyła się całej konkurencji przez to, że oferuje darmową kawę, więc nie mamy innego wyboru niż umawiać się właśnie tam. Podczas gdy rozkoszujemy się miłymi rozmowami z przyjaciółmi, zamontowane w stołach podsłuchy i kamery dokładnie monitorują nasze konwersacje i rejestrują, z kim siedzimy. W pomieszczeniu jest także pełno sprzedawców, którzy płacą za naszą kawę, ale nieustannie nam przerywają, proponując zakup swoich produktów i usług. W istocie klientami kawiarni są ci sprzedawcy, a nie Ty i Twoi przyjaciele. Na takiej zasadzie funkcjonują media społecznościowe. Czy powinniśmy beztrosko oddać programom komputerowym prawo podejmowania za nas osobistych decyzji? Zdecydowanie nie. Inteligencja nie oznacza pokładania ślepej ufności w technologii, ale nie oznacza także przejawiania względem niej chorobliwej nieufności. Chodzi o to, by zdawać sobie sprawę z rzeczywistych możliwości AI i wiedzieć, co jest tylko chwytem marketingowym i artykułem techno-religijnej wiary. Chodzi także o zdolność zachowania kontroli nad urządzeniami. A przede wszystkim o to, żeby nie przestać myśleć w świecie, który próbuje myśleć za nas. [Nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
PRZEWODNIK PO CYFROWYM ŚWIECIE, W KTÓRYM ŻYJĄ NASZE DZIECI
Który z rodziców czy nauczycieli nie załamuje rąk na widok tego, ile czasu dzieci spędzają przed ekranami? „Tracisz czas w tym internecie” - wzdychają. „Ile można grać?!” - denerwują się. „Odłóż ten nieszczęsny telefon!” - krzyczą.
Dr Karol Jachymek, medioznawca, badacz i wykładowca akademicki związany z Uniwersytetem SWPS, od lat przygląda się zjawiskom w sieci oraz temu, co robią w niej nasze dzieci. O swoich wnioskach opowiada rodzicom i osobom pracującym z młodymi ludźmi. Nie ukrywa, że fascynują go możliwości, jakie dają dziś media społecznościowe, że widzi ich ogromny potencjał wspólnototwórczy, że bawią go memy, dramy i emoji oraz że docenia to, ilu przydatnych rzeczy można się nauczyć dzięki sprawnemu używaniu sieci.
Nie oznacza to, że nie zauważa zagrożeń. Owszem, dostrzega je, ale proponuje w swojej książce inne niż dominująca perspektywa, empatyczne spojrzenie na świat mediów cyfrowych. Nie straszy nimi, a w przystępny sposób edukuje dorosłych, zabierając ich w podróż po fascynującym i pełnym możliwości świecie, który jest dla wielu współczesnych dzieci ich naturalnym środowiskiem - czy tego chcemy, czy nie.
DZIĘKI TEJ KSIĄŻCE
· lepiej zrozumiesz swoje dzieci i swoich uczniów;
· nauczysz się towarzyszyć dzieciom w dorastaniu i przestaniesz się martwić, że technologia zepsuje wasz kontakt;
· poznasz lepiej mechanizmy kultury cyfrowej i odkryjesz twórczy potencjał sieci;
· dowiesz się, jak wykorzystać internet do wspólnych działań;
· zadbasz o zdrowsze zasady korzystania z mediów cyfrowych.
[https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5105817/z-nosem-w-smartfonie-co-nasze-dzieci-robia-w-internecie-i-czy-na-pewno-trzeba-sie-tym-martwic]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. XVI 2 [Regionalia] (1 egz.)
(dostępność ok. 15.05.2024)
Książka
W koszyku
(Monografie, ISSN 1897-4392)
Publikacja omawia rolę prawa czynów niedozwolonych w społeczeństwie wykorzystującym rozwijające się dynamicznie technologie cyfrowe, przede wszystkim sztuczną inteligencję. Uwzględniając prace legislacyjne prowadzone obecnie w Unii Europejskiej, autorzy wskazują również, które elementy systemu prawa deliktowego wymagają modyfikacji w związku z upowszechnianiem się technologii cyfrowych. [Opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarażeni dźwiękiem : rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji / Stanisław Trzciński. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023. - 939, [4] strony : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Jak sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje przemysł muzyczny?
Czy maszyny zastąpią twórców i artystów?
Jak osiągnąć sukces jako twórca, artysta, menedżer i wydawca?
Czego słuchamy i jak zmieniliśmy się jako słuchacze w ostatnich latach?
Jak działają algorytmy i playlisty w serwisach streamingowych?
Dlaczego Elon Musk może być ważny dla słuchaczy muzyki?
Jak będą wyglądały wirtualne koncerty?
Jakie są nowe podmioty na rynku muzycznym w dobie cyfryzacji?
Odpowiedzi na te i inne pytania możesz znaleźć w pierwszej w Polsce muzycznej biblii dla początkujących i zaawansowanych. Tak kompleksowej publikacji dotyczącej rynku muzycznego jeszcze nie było!
Ta wyjątkowa książka została napisana z myślą o pasjonatach muzyki przez pasjonata muzyki. Autorem jest Stanisław Trzciński, doktor nauk o kulturze i badacz Uniwersytetu SWPS, który współtworzy polski przemysł muzyczny od 30 lat.
To kompleksowy, praktyczny podręcznik opisujący zasady działania współczesnego rynku muzycznego w erze sztucznej inteligencji. Publikacja zawiera najnowsze, przeprowadzone przez autora na szeroką skalę, badania polskich konsumentów muzyki i wywiady z najważniejszymi ludźmi polskiego przemysłu muzycznego oraz rozważania o kulturze i emocjach w muzyce.
Autor, który jest kulturoznawcą i ekonomistą, sięga także do wiedzy z zakresu socjologii, antropologii, muzykologii i psychologii. Z jednej strony pisze o funkcjach emocji i mózgu, a także opisuje sposoby słuchania muzyki i uczestnictwa w koncertach, a z drugiej – zagłębia się w zagadnienia dotyczące wykorzystania muzyki w komunikacji marketingowej. Autora interesuje marketing muzyczny w reklamach i przestrzeni publicznej.
W książce opisane są zasady działania algorytmów oraz playlist muzycznych tworzonych w serwisach streamingowych, takich jak Spotify, a także na platformach takich jak TikTok i YouTube. Czytelnik znajdzie także rozważania futurologiczne z zakresu wizualnego słuchania muzyki i wykorzystania VR czy AI.
Publikacja jest odpowiedzią na zapotrzebowania współczesnego, światowego rynku muzycznego. Autor przedstawia dane dotyczące rynków w USA, Azji i Europie ze szczególnym uwzględnieniem Polski. Ważnym elementem w książce jest pokazanie sektora muzycznego jako ważnego składnika gospodarki kreatywnej. Czytelnik dowie się wiele szczegółów dotyczących składowych, struktury i zasad funkcjonowania współczesnego przemysłu muzycznego w branży fonograficznej, publishingowej czy na rynku koncertowym. Autor opisuje też najważniejsze aspekty prawne dotyczące licencjonowania muzyki czy wspomagania się sztuczną inteligencją i te, dotyczące dynamicznie zmieniającego się rynku pracy artystów.
To obowiązkowa lektura dla pasjonatów muzyki, twórców, artystów, debiutantów, menedżerów i pracowników przemysłu muzycznego, naukowców i badaczy, dziennikarzy, przedsiębiorców, specjalistów na rynku reklamy, marketingu i handlu. To pierwszy w Europie Centralnej podręcznik akademicki o rynku muzycznym dla studentów wydziałów humanistycznych: kulturoznawstwo, socjologia, antropologia, ekonomia, muzykologia, psychologia.
Czytelnicy znajdą też w ramach publikacji kody QR, które umożliwią zapoznanie się z wybranymi badaniami i odsłuch muzyki dobranej przez autora książki. Tym samym otrzymujemy kolejną część vol. 12 – niewydawanej od 11 lat – kultowej serii kompilacji muzycznych Stanisława Trzcińskiego „Pozytywne Wibracje” (ponad 300 utworów i ponad 24 godziny muzyki),a także specjalną playlistę z utworami towarzyszącymi lekturze poszczególnych rozdziałów „Zarażonych dźwiękiem”.
[https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5074172/zarazeni-dzwiekiem-rynek-muzyczny-w-czasach-sztucznej-inteligencji]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej