Sorting
Source
Katalog zbiorów
(2)
Form of Work
Gry i zabawki
(2)
Status
unavailable
(2)
Branch
Czytelnia
(2)
Author
Roubira Jean-Louis
(2)
Cardouat Marie (1981- )
(1)
Dion Franck (1970- )
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(2)
France
(1)
Language
Polish
(2)
Audience Group
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Subject
Skojarzenia (psychologia)
(1)
Genre/Form
Gry planszowe
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry w karty
(1)
Domain
Hobby i czas wolny
(2)
2 results Filter
Board game
In basket
Dixit. 5, Marzenia / autor Jean-Louis Roubira ; ilustrator Franck Dion. - Poitiers : Libellud ; Gdańsk : Rebel, 2017. - 1 gra (84 karty) : papier, tektura, kolor ; w pudełku 5x28x12 cm + instrukcja ([6] stron ; 12 cm).
Udaj się do niesamowitej krainy marzeń i wróc z niej z nową dawką skojarzeń! Dixit 5: Marzenia to 84 nowe, niesamowite karty narysowane przez Francka Diona - francuskiego ilustratora i reżysera filmów animowanych. Na czym to polega? Dixit to narracyjna gra karciana, w której wymyślamy i odgadujemy skojarzenia do wieloznacznych, bogato ilustrowanych kart. W każdej rundzie jedna z osób zostaje Bajarzem - wybiera dowolną kartę z ręki i podaje hasło, które jej zdaniem odzwierciedla obrazek. Może to być pojedyncze słowo, całe zdanie, cytat lub fragment piosenki czy filmu. Kolejne osoby wybierają spośród swoich kart po jednej pasującej do słów Bajarza, a następnie wszystkie obrazki są tasowane. Zadaniem graczy jest odgadnięcie, który obrazek był tym pierwszym. Dlaczego pokochasz tę grę? Dixit to niezwykle uniwersalna zabawa, która pozwala nam rozwijać swoją kreatywność i lepiej poznawać naszych najbliższych. Próbując zgadnąć, co mieli na myśli inni gracze, uczymy się wczuwać się w ich tok myślenia. Rozgrywka jest bardzo prosta i nie wymaga przyswajania wielu zasad, dzięki czemu gra doskonale nadaje się dla osób początkujących. Pojedyncze pudełko z grą Dixit (zarówno wersje podstawowe, jak i dodatki) to 84 oryginalne karty, z których każda stanowi miniaturowe dzieło sztuki. Stworzone przez najpopularniejszych ilustratorów odzwierciedlają różne style graficzne i doskonale pobudzają wyobraźnię. Autorem gry jest Jean Louis Roubira, lekarz pracujący w szpitalu w Poitiers z młodymi pacjentami przeżywającymi trudności w środowisku szkolnym i poza nim. Po kilku rozgrywkach w Dixit zaobserwowano u nich znaczną poprawę formułowanych wypowiedzi oraz relacji z innymi ludźmi. Gra może służyć również jako narzędzie pedagogiczne i terapeutyczne. [www.rebel.pl/gry-planszowe/dixit-5-marzenia-29792.html].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
All copies are currently on loan: sygn. GP 794 (1 egz.)
(dostępność ok. 11.01.2026)
Board game
In basket
Dixit : obraz jest wart tysiąca słów! / Jean-Louis Roubira ; ilustracje Marie Cardouat. - Gdańsk : Wydawnictwo Rebel ; Libellud, copyright 2015. - 1 gra (1 plansza, 84 karty z ilustracjami, 1 tor punktacji (wewnątrz pudełka), 6 drewnianych króliczków, 36 znaczników do głosowania) : karton, plastik, kolor ; 28x28x6 cm + instrukcja (2 strony : ilustracje ; 22 cm).
Wstrzymaj na chwilę oddech! Karty zostały odkryte. Ich wspólną cechą jest tajemnicze zdanie, lecz tylko jedna z kart jest do niego kluczem. Użyj swojego sprytu i intuicji, by nie dać się złapać w pułapkę zastawioną przez pozostałych graczy. Dixit to wesoła i zaskakująca gra skojarzeń do wspólnego odkrywania w gronie przyjaciół i rodziny. Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem - nie ma tu ograniczeń, można nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie te karty, łącznie ze swoją i układa je na stole, odkrywając. Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają wyboru, rozpoczyna się przyznawanie punktów. Jeśli nikt nie zgadnie, która karta należała do bajarza, bo jego skojarzenie było zbyt abstrakcyjne, to nie otrzymuje on żadnych punktów, a nagradzani są pozostali gracze. Podobnie jeśli wszystkie głosy wskażą kartę bajarza - to znaczy, że skojarzenie było za proste, albo zbyt dosłowne. W innych kombinacjach przydzielane są punkty i uwaga, jeśli którykolwiek z graczy zagłosuje na zagraną przez Ciebie kartę, bo zagrałeś coś co jego zdaniem lepiej pasowało do skojarzenia to dostajesz bonusowe punkty!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
All copies are currently on loan: sygn. GP 794 (1 egz.)
(dostępność ok. 11.01.2026)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again