Gry i zabawy umysłowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(93)
Forma i typ
Gry i zabawki
(55)
Książki
(43)
Komiksy i książki obrazkowe
(17)
Proza
(9)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Poezja
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(52)
dostępne
(30)
wypożyczone
(16)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(2)
Oddział dla Dzieci
(38)
Czytelnia
(1)
Filia nr 2
(3)
Czytelnia Oddziału dla Dzieci
(3)
Gralnia
(50)
Czytelnia Filii nr 2
(1)
Autor
Kamigaki Hiro
(4)
Maruyama Chihiro
(4)
Chrzanowska Agnieszka (tłumaczka)
(3)
Delval Julien (1972- )
(3)
Kożyczkowska Magda
(3)
Wajs Joanna (1979- )
(3)
Adamkiewicz Sebastian
(2)
Daujean Cyrille
(2)
Escandell Victor (1971- )
(2)
Gołdanowska Magdalena
(2)
Górska Karolina (pisarka)
(2)
Górski Wojtek (1958- )
(2)
James Sian (1991- )
(2)
Jaszecka Karolina
(2)
Kajdana Sylwia
(2)
Kamigaki Hiro. Detektyw Pierre w labiryncie
(2)
Konik Magda
(2)
Ladatko Ekaterina
(2)
Marczewska Magdalena
(2)
Mechło Paulina
(2)
Miłuński Filip
(2)
Moon Alan R. (1951- )
(2)
Romanova Daria
(2)
Wollny Zuza
(2)
Woolf Alex
(2)
Woolf Alex. Escape room
(2)
Andruszkiewicz Jaro
(1)
André Mark (1964- )
(1)
Arenius Päivi
(1)
Astley Neville
(1)
Babińska Magdalena
(1)
Baker Mark (1959- )
(1)
Bakera Grzegorz
(1)
Baraf Eduardo
(1)
Bauza Antoine (1978- )
(1)
Bernacki Krzysztof "Krzyś"
(1)
Biernacka Zofia
(1)
Blake Beccy
(1)
Bobrowski Hubert
(1)
Bolek Joanna (pedagog)
(1)
Campardou Clémentine
(1)
Cardouat Marie (1981- )
(1)
Cathala Bruno (1963- )
(1)
Caumont Cédric
(1)
Cerasoli Anna
(1)
Chotomska Ewa (1951- )
(1)
Clerc Lucille
(1)
Corke Estelle
(1)
Czapczyk Paweł
(1)
Czoik-Nowicka Monika
(1)
Drews Judith (1973- )
(1)
Elliott Mike
(1)
Finn Steve
(1)
Fiske Anna (1964- )
(1)
Forbes Maxwell
(1)
French Nate
(1)
Gallo Ana
(1)
Gawlas Kalina
(1)
Gebert Konstanty (1953- )
(1)
Girasole Alessia
(1)
Gorba Ol'ga (1992- )
(1)
Gosik Andrzej (1961- )
(1)
Gołębiowski Patryk
(1)
Grobelna Aleksandra (filologia norweska)
(1)
Gumienny Waldek
(1)
Gunho Kim
(1)
Górski Wojciech (1971- )
(1)
Handford Martin (1956- )
(1)
Hartman Bob (1955- )
(1)
Hurley Michael
(1)
Hyland Angus
(1)
Innes Andrew
(1)
Jagoda Marianna (1969- )
(1)
Jedlińska Magdalena
(1)
Kamigaki Hiro (1966- ). Detektyw Pierre w labiryncie
(1)
Kamigaki Hiro. P'êr ì mìsto labìrintìv
(1)
Kang Sophia
(1)
Kania Piotr (ilustrator)
(1)
Karpińska Magdalena (1984- )
(1)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(1)
Kaźmierak Anna
(1)
Kim Minho
(1)
Korzeniewski Przemysław
(1)
Kucharska Nikola
(1)
Lang Eric M. (1972- )
(1)
Lewandowska Kinga
(1)
Liszka-Drążkiewicz Agnieszka
(1)
Litzsinger Lucas
(1)
Majkowski Tomasz
(1)
Mariani Federico (1974- )
(1)
Matejko Jan (1838-1893)
(1)
Mathers Edward Powys (1892-1939)
(1)
Mathy Vincent
(1)
Matłosz Michał
(1)
Maublanc Ludovic
(1)
Małecki Łukasz
(1)
Menzel Michael
(1)
Miszta-Mars Aleksandra
(1)
Mojkowska Katarzyna
(1)
Momatiuk Czesław (1936-1972)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(60)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(82)
1901-2000
(3)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(90)
Ukraina
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(91)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Dzieci
(60)
9-13 lat
(42)
6-8 lat
(39)
Młodzież
(32)
14-17 lat
(26)
0-5 lat
(24)
Dorośli
(22)
18+
(6)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Gra polska
(9)
Literatura angielska
(7)
Literatura polska
(7)
Gra amerykańska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura japońska
(1)
Temat
Tajemnica
(7)
Harry Potter (postać fikcyjna)
(6)
Śledztwo i dochodzenie
(6)
Czarodzieje
(5)
Labirynt
(5)
Przedmioty magiczne
(5)
Prywatni detektywi
(4)
Kolejnictwo
(3)
Morza
(3)
Nauka liczenia
(3)
Pamięć
(3)
Samochody
(3)
Zabawa
(3)
Zwierzęta
(3)
Barwy
(2)
Gry kierownicze
(2)
Kreatywność
(2)
Liczby
(2)
Logika
(2)
Martin, George R. R. (1948- )
(2)
Matematyka
(2)
Miasta
(2)
Podróże
(2)
Podróże w czasie
(2)
Trening pamięci
(2)
Trening umysłu
(2)
Boże Narodzenie
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Dinozaury
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Doktor Watson (postać fikcyjna)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Ekosystemy wodne
(1)
Figury geometryczne
(1)
Folklor
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Gospodarstwo rolne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Hermiona Granger (postać fikcyjna)
(1)
Historia nauki
(1)
Historia powszechna
(1)
Judaizm
(1)
Katolicyzm
(1)
Kogut
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Lęk
(1)
Magnateria
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Matematycy
(1)
Mindfulness
(1)
Mistyfikacja literacka
(1)
Mitologia grecka
(1)
Miś Paddington (postać fikcyjna)
(1)
Motoryka mała
(1)
Muminki (postacie fikcyjne)
(1)
Musierowicz, Małgorzata (1945- )
(1)
My Little Pony (postacie fikcyjne)
(1)
Naukowe odkrycie
(1)
Pi (liczba)
(1)
Pismo
(1)
Podróżnictwo
(1)
Pojazdy
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Polityka wewnętrzna
(1)
Poszukiwania zaginionych
(1)
Potwory
(1)
Powstanie warszawskie (1944)
(1)
Pościg
(1)
Przedmioty użytku codziennego
(1)
Przestępcy
(1)
Ron Weasley (postać fikcyjna)
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Rośliny ozdobne
(1)
Rycerstwo
(1)
Rycerze
(1)
Rysowanie
(1)
Scrabble
(1)
Sherlock Holmes (postać fikcyjna)
(1)
Skojarzenia (psychologia)
(1)
Smerfy (postacie fikcyjne)
(1)
Stres
(1)
Szpiedzy
(1)
Sztuka
(1)
Szyfry
(1)
Tomek Łebski (postać fikcyjna)
(1)
Turystyka
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Ulice
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wynalazki
(1)
Wyobraźnia
(1)
Zabawki edukacyjne
(1)
Zabytki architektury
(1)
Zabójstwo
(1)
Zamki i pałace
(1)
Zwierzęta gospodarskie
(1)
Zwierzęta morskie
(1)
Temat: dzieło
Game of thrones (serial filmowy)
(2)
Biblia
(1)
Game of thrones
(1)
Jeżycjada
(1)
Song of ice and fire
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Berlin (Niemcy)
(1)
Europa
(1)
Serengeti
(1)
Tatry (góry)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Powieść
(6706)
Powieść amerykańska
(5693)
Powieść polska
(5212)
Wiersze
(4387)
Opowiadania i nowele
(3203)
Gry i zabawy umysłowe
(-)
Powieść angielska
(2794)
Powieść obyczajowa
(2531)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2425)
Dokumenty dźwiękowe
(1865)
Kryminał
(1818)
Książki mówione
(1697)
Poradnik
(1607)
Opracowanie
(1483)
Biografie
(1375)
Wydawnictwa dla dzieci
(1351)
Pamiętniki polskie
(1250)
Thriller
(1214)
Powieść młodzieżowa polska
(1137)
Film fabularny
(1114)
Publikacja bogato ilustrowana
(1044)
Literatura polska
(954)
Romans
(952)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(933)
Poezja polska
(932)
Broszura
(921)
Wydawnictwa popularne
(895)
Powieść młodzieżowa angielska
(870)
Dokumenty audiowizualne
(858)
Podręczniki akademickie
(833)
Komiks
(822)
Poezja dziecięca polska
(816)
Książki dla małych dzieci
(807)
Powieść francuska
(773)
Fantasy
(764)
Komiksy
(754)
Powieść dziecięca polska
(739)
Publicystyka polska
(732)
Fantastyka
(709)
Opowiadanie polskie
(686)
Biografia
(634)
Powieść historyczna
(627)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(624)
Reportaż
(602)
Powieść niemiecka
(540)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(523)
Film amerykański
(520)
Pamiętniki i wspomnienia
(520)
Bajki i baśnie
(512)
Powieść dziecięca angielska
(510)
Książka obrazkowa
(503)
Powieść szwedzka
(494)
Wywiady
(492)
Dramat filmowy
(470)
Powieść przygodowa
(463)
Antologia
(435)
Reportaż polski
(412)
Antologie
(411)
Przewodniki turystyczne
(391)
Literatura podróżnicza polska
(365)
Adaptacja filmowa
(361)
Przepisy kulinarne
(349)
Opowiadanie dziecięce francuskie
(345)
Powieść rosyjska
(345)
Film polski
(342)
Literatura
(342)
Saga rodzinna
(340)
Podręczniki
(338)
Powieść hiszpańska
(338)
Fraszki
(321)
Pamiętniki amerykańskie
(309)
Albumy
(280)
Esej
(276)
Encyklopedie
(272)
Powieść dziecięca amerykańska
(271)
Powieść włoska
(264)
Sensacja
(261)
Podręcznik
(258)
Powieść norweska
(253)
Powieść psychologiczna
(249)
Powieść australijska
(246)
Dramat polski
(243)
Publikacje dla dzieci
(243)
Opowiadanie dziecięce niemieckie
(238)
Adaptacja literacka
(236)
Książki obrazkowe
(236)
Powieść kanadyjska
(234)
Powieść młodzieżowa niemiecka
(222)
Książka zabawka
(211)
Pamiętniki angielskie
(205)
Opowiadanie dziecięce szwedzkie
(204)
Film animowany
(202)
Przypowieść
(200)
Monografia
(199)
Komedia
(196)
Powieść biograficzna
(196)
Science fiction
(191)
Opowiadanie amerykańskie
(190)
Film familijny
(186)
Film przygodowy
(183)
Pieśń
(181)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(48)
Edukacja i pedagogika
(26)
Kultura i sztuka
(16)
Historia
(12)
Psychologia
(3)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Religia i duchowość
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
93 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 94(438) (1 egz.)
(dostępność ok. 30.04.2024)
Książka
W koszyku
Polska : na tropie historii / Dr Sebastian Adamkiewicz ; ilustracje: Zuza Wollny. - Wydanie I. - Warszawa : Edgard, copyright 2022. - 32 strony : ilustracje ; 33 cm.
(Kapitan Nauka)
Polska. Na tropie historii to wyjątkowa, wielkoformatowa książka, dzięki której dziecko pozna historię Polski i wysłucha opowieści o dziejach naszego kraju. Wprowadź dziecko do fascynującego świata historii przedstawionej w zrozumiały i obrazowy sposób, gdzie czytelnik jest w samym centrum wydarzeń. Od dynastii Piastów do życia w PRL-u. Wypatrujcie bohaterów z różnych okresów historycznych, poznajcie ich codzienność, zadania i charakterystyczne dla nich elementy ubioru, wyposażenia wnętrz i otoczenia. Przyjrzyjcie się dokładnie, kolorowe plansze kryją mnóstwo fascynujących szczegółów, których nie można pominąć. 12 ilustracji tworzy grę obserwacyjną, która rozwija spostrzegawczość i koncentrację u najmłodszych. Jak żyli mieszkańcy średniowiecznego miasta? W co ubierała się szlachta? Co czekało na pasażerów w czasie rejsu transatlantykiem „Batory”? Dzięki audioprzewodnikowi do pobrania czytelnik pozna odpowiedzi na wszystkie pytania, angażując podczas korzystania z książki zmysł wzroku i słuchu. [bonito.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(438) (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Splendor : pojedynek / twórcy: Marc André, Bruno Cathala ; ilustracje: Davide Tosello ; tłumaczenie Magda Gamrot. - Gdańsk : Rebel, © 2022. - 1 pudełko (kafelek zwycięstwa, 67 kart klejnotów, 3 zwoje przywilejów, 25 znaczników, 4 karty monarchów, plansza, woreczek) : karton, plastik ; w pudełku 18x13x5 cm + instrukcja (11, [1] strona : ilustracje ; 17 cm).
Jako mistrz gildii jubilerów tworzysz misterne i majestatyczne ozdoby dla monarchów i innych potężnych przywódców świata renesansu, w zamian zyskując coraz większy prestiż i majątek. Na horyzoncie pojawił się jednak ambitny rywal! Stań z nim w szranki, zbieraj kamienie szlachetne, perły oraz złoto, a następnie twórz z nich ozdoby oraz drogocenną biżuterię. Zyskaj przychylność monarchów, zdobywaj prestiż i stań się najlepszym jubilerem!
Splendor: Pojedynek to nowa odsłona popularnej gry ekonomicznej, w pełni dostosowana do potrzeb planszówkowych par i duetów. Zawiera zmodyfikowany system dobierania znaczników klejnotów oraz zupełnie nowe karty z dodatkowymi umiejętnościami i premiami. Dzięki nim dwuosobowe rozgrywki będą jeszcze bardziej wymagające i ekscytujące!
Na czym to polega? W swojej turze gracz bierze znaczniki z planszy albo wykorzystuje posiadane znaczniki do kupowania kart klejnotów, dzięki którym zdobywa punkty prestiżu i korony. Te z kolei zbliżają go do wygranej. Karty klejnotów zapewniają również dodatkowe umiejętności i premie, które obniżają koszt kolejnych kart. W ten sposób z każdą turą poszerzają się nasze możliwości zakupowe. Aby wygrać, na koniec swojej tury gracz musi spełnić 1 z 3 warunków wskazanych na kafelku zwycięstwa.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- Podobnie jak w klasycznej odsłonie gry Splendor, tutaj również mamy do czynienia z wyścigiem o to, kto jako pierwszy spełni warunek zwycięstwa. Można tego dokonać na 3 różne sposoby, więc stale musimy pilnować drugiego gracza, dbając jednocześnie o własny zrównoważony rozwój.
- Specjalna plansza, na której wykładamy znaczniki klejnotów oraz związane z nią dodatkowe zasady sprawiają, że także ten element gry nabiera strategicznego charakteru. Od teraz nie tylko możemy podbierać przeciwnikowi potrzebne kolory, ale też ograniczać jego możliwości w ich łączeniu!
- Karty klejnotów w tej wersji zyskały specjalne umiejętności. Nie tylko produkują dla nas na stałe kryształy w odpowiednim kolorze, ale też zapewniają bonusy takie jak możliwość rozegrania dodatkowej tury, podkradanie przeciwnikowi znaczników czy dodatkowe przywileje.
- Mimo modyfikacji gra zachowuje swój prosty charakter i nadal doskonale nadaje się na początek przygody z planszówkami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Muminki i morze : szukaj i znajdź / Päivi Arenius. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Egmont Polska, 2020. - [22] strony : ilustracje ; 29 cm.
Czas spędzony z Muminkami to zawsze dobra zabawa! Tym razem pełne pomysłów trolle wybierają się nad morze. Muminek, Panna Migotka, Mała Mi, Ryjek, Mamusia i Tatuś Muminka postanowili popłynąć na wycieczkę do latarni morskiej. Szukaj i znajdź to książka, którą młody czytelnik może przeglądać bez końca, wyszukując na niezbyt skomplikowanych ilustracjach elementy wskazane w poleceniach. To doskonała zabawa, dzięki której dziecko ćwiczy spostrzegawczość, umiejętność liczenia czy znajomość kolorów i kształtów. Ilustracje zostały opracowane tak, by kilkulatek z łatwością poradził sobie z odnajdywaniem na nich wskazanych rzeczy, a polecenia w książce to tylko punkt wyjścia do wspólnej zabawy z maluchem! [www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Peppa Pig)
(Uczę się z Peppą : liczby i kształty)
Edukacyjna linia książek, tworząca kompleksowy program edukacyjny dla przedszkolaków, w której ciekawska świnka Peppa zachęca maluchy do wspólnego odkrywania świata i zdobywania nowych umiejętności. Wsiądź do autobusu z Peppą oraz jej przyjaciółmi i ćwicz liczenie do 5. Przesuń znacznik z postacią za każdym razem, gdy kolejny pasażer wsiada do autobusu, i licz, ilu przyjaciół znajduje się już wewnątrz. To nie wszystko! Szukaj na stronach innych przedmiotów do policzenia i baw się świetnie! [www.znak.com.pl/ksiazka/ucze-sie-z-peppa-peppa-pig-policzymy-razem--254691].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Gra planszowa
W koszyku
Magnaci : gra o Rzeczpospolitą : Boże Igrzysko / gra powstała na podstawie oryginalnego projektu Grzegorza Bakery ; autorzy Jaro Andruszkiewicz i Waldek Gumienny ; rozwój gry Michał Ozon ; grafika Piotr Słaby, Urszula Odulińska, Andrzej Gosik, Jan Matejko i in.. - Opole : Phalanax ; Vertima ; copyright 2016. - 1 gra (1 plansza, 119 kart, 209 znaczników, wypraska, karta pomocy) : karton, papier, kolor ; w pudełku 29x29x7 cm + instrukcja (15, [1] strona : ilustracje ; 28 cm) + karta z konspektem lekcji..
Gracze wcielają się w role magnatów, którzy dążą do rozwoju potęgi własnego rodu w sprzyjającym fortunie momencie: szczytowego rozkwitu Unii Polski i Litwy. Do walki o prestiż i posiadłości ziemskie stają najznamienitsze rody: Leszczyńscy, Potoccy, Radziwiłłowie, Sapiehowie, oraz Zamoyscy. Każdy z graczy dysponuje talią kart, przedstawiającą znane osobistości z jego familii. (...) Podczas rozgrywki gracze będą zarządzać talią swych postaci tak, by w konkurencji z innymi, osiągnąć jak najwięcej na każdej z płaszczyzn życia Rzeczpospolitej. Wpływy graczy ścierać się będą przy kształtowaniu polityki wewnętrznej państwa, a także w odpowiedzi na zewnętrzne zagrożenia i szanse wynikające z sytuacji międzynarodowej. (...). Jeśli gracze zatracą się we wzajemnej walce o tytuły i przewagi, Rzeczpospolita upadnie pod naporem ościennych mocarstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP 794 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Gra planszowa
W koszyku
Pachnący ogród : relaksująca gra w aranżowanie kwiatów / Eduardo Baraf, Steve Finn ; ilustracje: Clémentine Campardou ; tłumaczenie Tomasz Trzmielewski. - Gdańsk : Rebel, 2022. - 1 pudełko: (60 kart ogrodu, 9 kart nagród, 21 kart pragnień, 10 kart wron, karta filiżanki herbaty, 4 karty pomocy, 4 pionki ogrodników, 12 znaczków kwiatów, 24 żetony kamieni) : karton, papier, plastik ; w pudełku 19x20x4 cm + instrukcja (19, [1] strona : ilustracje ; 11 x 17 cm)..
Pachnący ogród to niezwykle przyjemna gra karciana, w której będziesz zbierać kwiaty i aranżować z nich zestawy zgodnie z kartami bukietów, pragnień i nagród. Doskonale łączy proste zasady, które pozwalają zasiąść do stołu nawet początkującym graczom, z satysfakcjonującą i ciekawą rozgrywką opartą o wybieranie najbardziej opłacalnych opcji. [rebel.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Tokaido / Antoine Bauza ; ilustracje Naïade ; tłumaczenie Agnieszka Chrzanowska. - Paryż : Funforge ; Nowy Sącz : Hobbity.eu, cop. 2018. - 1 pudełko : (1 plansza, 5 pionków Podróżników, 5 znaczników punktacji, 5 żetonów Bagażu, 50 monet, 10 dużych kart Podróżników, 12 kart gorących źródeł, 60 kart Panoram, 25 kart Posiłku, 24 kart Pamiątek, 14 kart Spotkań, 7 kart Osiągnięć) : karton, papier, plastik, kolor ; 31x31x8 cm + Instrukcja (8 stron : ilustracje kolorowe ; 28 cm).
Tokaido to elegancka i przyjemna rodzinna gra planszowa, w której wcielamy się w wędrowców pokonujących legendarną Drogę Wschodniego Morza. Na trasie z Tokio do Edo znajdują się rozmaite przystanki, które będziemy odwiedzali w kolejnych rundach. Wchodzenie na poszczególne pola zapewni nam karty, a każdy ich rodzaj dostarczy nam punkty według innego schematu.
Na czym to polega?
Podczas zabawy gracze wcielają się w podróżników. Każdy z nich posiada inną liczbę monet i unikatową zdolność, która ma go wspierać podczas rozgrywki.
W kolejnych turach gracze będą poruszali się po mapie, umieszczając pionek na wybranym przez siebie polu i rozpatrując jego efekt.
Gra nie ma sztywnego podziału na tury: porusza się zawsze ten gracz, którego pionek jest ostatni. Oznacza to, że odbiegając za daleko, na przykład by zdobyć wyjątkowo cenną kartę, pozostawiamy innym możliwość wykonania kilku akcji z rzędu.
Każde z odwiedzanych pól zapewnia nam jakiś rodzaj kart: w sklepach wymieniamy monety na przedmioty, w kapliczkach składamy ofiarę by zyskać przychylność bóstw, a podziwianie krajobrazów pozwala nam kompletować elementy panoramy.
Zwycięży osoba, która po dotarciu do ostatniej gospody będzie miała najwięcej punktów zgromadzonych z różnych zestawów kart.
Dlaczego pokochasz tę grę?
To nowe wydanie popularnej gry rodzinnej, która przyciąga wzrok minimalistyczną okładką i eleganckim stylem graficznym, a jednocześnie zapewnia prostą i ciekawą zabawę. Zasady Tokaido są bardzo łatwe do opanowania - większość z nich sprowadza się do różnych sposobów punktowania poszczególnych rodzajów kart. Dzięki temu gra świetnie nadaje się na początek przygody z planszówkami. Każdy z wędrowców, w których możemy się wcielić, ma swój własny bonus, który może nam pomóc w nakreśleniu odpowiedniej strategii. Wypróbowanie różnych opcji pozwala nauczyć się różnych sposobów patrzenia na tę samą grę. [https://www.gandalf.com.pl/p/gra-tokaido/]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Krajoznanie : edukacyjna gra planszowa "Muzeum na kółkach" = lndkntszft / koncepcja i projekt graficzny gry : Art Ekipa ; opieka merytoryczna Kalina Gawlas, Konstanty Geberet ; konsultacje merytoryczne Monika Sadkowska, Zosia Biernacka ; konsultacje graficzne Kinga Lewandowska ; Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. - [Poznań] : [Portaart], [2016] - 1 gra (plansza, 7 pionków głównych, 49 pionków markujących, kostka, 7 zestawów kart miasta, 10 legitymacji, 20 biletów, 10 kart sprawności, 28 kart szczęście, 28 kart pech) : karton, papier, drewno, platik, kolor ; w pudełku 5,5x21,5x30 cm + instrukcja (8 stron ; 21 cm).
Krajoznanie to edukacyjna gra planszowa, w której gracze odbywają podróż po przedwojennej Polsce. Podążając do wyznaczonego celu poznają historię i kulturę Żydów polskich. Na trasie gracze doświadczają przygód, zdobywają nowe umiejętności a czasem wpadają w tarapaty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Czytelnia Oddziału dla Dzieci
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Harry Potter : Hogwarts Battle = Harry Potter : potworna skrzynia potworów : dodatek do gry kooperacyjnej z mechaniką tworzenia talii / tłumaczenie Agnieszka Chrzanowska. - Gdańsk : Rebel, 2021. - 1 gra (152 karty, 4 teczki z instrukcjami, kość potwora, 4 skrzynie z instrukcjami, 4 instrukcje, 21 żetonów) : karton, tektura, papier, plastik, kolor ) ; w pudełku 23x15x11 cm + instrukcja (11 stron : ilustracje kolorowe ; 22 cm).
Czym jest Harry Potter: Hogwarts Battle? To kooperacyjna gra karciana w której, jako HARRY POTTER™, RON WEASLEY™, HERMIONA GRANGER™ i NEVILLE LONGBOTTOM™, stawiacie czoła serii mrocznych zdarzeń w tytułowej szkole dla czarodziejów. W trakcie gry zmierzycie się z drużyną czarnych charakterów, którzy stopniowo, miejsce po miejscu, próbują podporządkować sobie świat czarodziejów. Bitwa o Hogwart składa się z 7 scenariuszy – pierwsze mają nas zapoznać z mechanizmami gry i nauczyć skutecznego budowania talii. Wraz z kolejnymi poziom trudności będzie rósł, prowadząc nas stopniowo do najważniejszego starcia. Tylko dzięki dobremu przygotowaniu będziemy mieli szansę na zwycięstwo!
Wejdź do Zakazanego Lasu i stań do walki z magicznymi stworzeniami! Udaj się w głąb Zakazanego Lasu z Potworną skrzynią potworów, najnowszym dodatkiem do kooperacyjnej gry przygodowej Harry Potter: Hogwarts Battle! Wybierz, w którego z bohaterów sagi chcesz się wcielić, a następnie wspólnie z przyjaciółmi sprawdźcie, co czeka na Was w puszczy. I pamiętajcie - skuteczna współpraca to Wasz klucz do zwycięstwa!
Co zawiera dodatek?
- Idealną kontynuację przygody, którą rozpoczęliście w Harry Potter: Hogwarts Battle!
- 4 nowe przygody, których akcja skupia się wokół potworów i stworzeń z Zakazanego Lasu. 
- Nową postać, w która możemy się wcielić - LUNĘ LOVEGOOD™, która, podobnie jak pozostali, dysponuje własną talią i unikatową umiejętnością. Możecie ją wprowadzić również w podstawowych scenariuszach!
Dodatkowe możliwości, które sprawią, że gra będzie jeszcze większym wyzwaniem! Od teraz będziecie mogli odrzucać karty z ręki, a także skorzystać ze specjalnej talii wydarzeń, która ubarwi zabawę z podstawową wersją gry. 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Harry Potter : Hogwarts Battle = Harry Potter : zaklęcia i eliksiry : dodatek do gry kooperacyjnej z mechaniką tworzenia talii / tłumaczenie Agnieszka Chrzanowska. - Gdańsk : Rebel, 2019. - 1 gra (161 kart, 4 teczki z instrukcjami, 4 instrukcje, planszetka gracza, żeton zdrowia, 10 żetonów wpływu, 10 tablic czarów, 2 karty rozdzieląjace) : karton, papier, tektura, kolor ) ; w pudełku 23x15x11 cm + instrukcja (11 stron : ilustracje kolorowe ; 22 cm).
Harry Potter: Hogwarts Battle to kooperacyjna gra karciana w której, jako HARRY POTTER, RON WEASLEY, HERMIONA GRANGER i NEVILLE LONGBOTTOM, stawiacie czoła serii mrocznych zdarzeń w tytułowej szkole dla czarodziejów. W trakcie gry zmierzycie się z drużyną czarnych charakterów, którzy stopniowo, miejsce po miejscu, próbują podporządkować sobie świat czarodziejów. Na czym to polega? Jako drużyna, zostaniecie postawieni przed wyzwaniem pokonania drużyny czarnych charakterów. Oni natomiast, krok po kroku, przejmują kontrolę nad miejscami znanymi z uniwersum HARRY'EGO POTTERA. Pokonajcie ich wspólnymi siłami, zanim przejmą kontrolę nad wszystkimi magicznymi miejscami! Tylko dzięki Waszemu zwycięstwu uczniowie i profesorowie będą się czuć bezpiecznie w Hogwarcie. Przynajmniej przez jakiś czas… Jeśli czarnym charakterom uda się przejąć kontrolę nad wszystkimi miejscami, przegracie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Tajemny dwór : stwórz historię z kart / illustrations Lucille Clerc ; original concept by Angus Hyland ; translation Magdalena Włodarczyk. - Wydanie 1. - Kraków : Albi Polska Sp. z o. o., © 2021. - 1 gra (20 kart) : papier, karton, kolor ; w pudełku 4x12x20 cm + instrukcja (harmonijka : ilustracje ; złożona 9x17 cm, rozłożona 9x34 cm).
(Rozumówki)
Tajemny Dwór z serii Rozumówki to 20 kart z obrazkami, które łączą się ze sobą w panoramę na podstawie której gracze opowiadają historie. Karty oferują niemal nieskończoną liczbę kombinacji. Niezależnie od tego, czy z jednej czy z drugiej strony - magicznie łączą się w poszczególnych punktach, tworząc spójną scenerię, która daje możliwość wymyślenia nieograniczonej liczby historii. Gra oferuje możliwość ćwiczenia mowy, słownictwa i komunikacji z członkami drużyny. Rozwija również kreatywność i wyobraźnię. Wejdź do tajemniczej posiadłości, przemierzaj długie korytarze i odkrywaj ukryte w nich sekrety. Zbuduj własną historię pełną intryg, dziwnych wypadków, przebiegłych kamerdynerów i uroczych dam. Dokąd cię ona zaprowadzi? [https://www.rebel.pl/gry-planszowe/tajemny-dwor-2004551.html]
Gra jest inspirowana kartami zwanymi yriorama, których tradycja sięga XIX wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Gdzie jest zwierz? : gra rodzinna /autorstwo zagadek Paweł Czapczyk ; redakcja Hubert Bobrowski ; ilustracje Anna Truszkowska, - Warszawa : Edgard, © 2022. - 1 gra (1 plansza, 45 żółtych kart z pytaniami, 10 niebieskich kart do gry obserwacyjnej, 5 pionków, 1 kostka do gry) : karton, papier, plastik, kolor ; w pudełku 6x25x25 cm + instrukcja (3, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 15x15 cm).
(Kapitan Nauka)
Już od najmłodszych lat warto uczyć się, jak zadbać o naszą planetę. Jedną z najpopularniejszych form ochrony środowiska jest segregacja śmieci, która w kolejnym etapie pozwala na przetwarzanie ich w procesie recyklingu. Dzięki grze „Akcja segregacja” dzieci dowiadują się, w jaki sposób mogą mieć pozytywny wpływ na otaczający świat. [bonito.pl]
Poczuj zew natury, poznawaj zwierzęta, wytężaj wzrok i nie daj się zwieść mistrzom kamuflażu! Gdzie jest zwierz? to rodzinna gra planszowa, która zapewni szalony wyścig w świecie zwierząt. Sprawdźcie, co wiecie o różnych gatunkach, poznajcie zwierzęcych rekordzistów oraz ciekawostki dotyczące ich życia. Typujcie poprawne odpowiedzi na pytania quizowe i szukajcie na planszy ukrytych zwierzaków. Co robi modliszka? Ile litrów wody może wypić jednorazowo wielbłąd dwugarbny? Czy miś koala spokrewniony jest z niedźwiedziem? [https://www.kapitannauka.pl/gry-edukacyjne/2623-gdzie-jest-zwierz-gra-rodzinna-5903699821862.html]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Jak Jaś i Zosia poznają Polskę / rymowała Monika Czoik-Nowicka. - Białystok : Kangur, [2020]. - 1 gra (plansza podzielona na cztery części, 12 żetonów) : tektura, kolor ; w pudełku 4x18x17 cm + instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 15 cm).
Poznaj Polskę bawiąc się z Jasiem i Zosią. W tej edukacyjnej grze najdziesz żetony z obrazkami kojarzący się właśnie z Polską. Bocian, pierniki, Wisła, góry oraz inne piękne polskie miejsca. Należy je dopasować w odpowiednim miejscu na dużej estetycznej planszy o Polsce. Dzieci w przyjemny sposób poznają kraj oraz rozwijają wyobraźnię. źródło opisu: https://bonito.pl/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Polska : gra edukacyjna / ilustracje Daniel Włodarski, Iwona Murawska, Magdalena Szafran ; opracowanie graficzne Magdalena Szafran ; opracowanie techniczne Grzegorz Traczykowski ; opracowanie gry Justyna Kieczmer, Monika Rutowska-Leśniewska. - Gdynia : Trefl, 2018. - 1 pudełko (magiczny ołówek, 32 plansze z zadaniami, plansza we wkładce, strzałkka losująca, 4 pionki ; 30x30x4 cm + instrukcja (20 stron : ilustracje ; 15 cm).
(Mały Odkrywca)
Zapraszamy na wyprawę po różnych zakątkach Polski, w czasie której zdobędziecie wiele interesujących informacji na temat naszego kraju. Gra rozbudzi w Małych Odkrywcach ciekawość i pozwoli im lepiej poznać naszą ojczyznę. Seria Mały odkrywca i magiczny ołówek została stworzona, aby poprzez zabawę wspomagać rozwój Twojego dziecka. Zestaw plansz edukacyjnych oraz gra planszowa dla dzieci.[https://www.taniaksiazka.pl/gra-polska-magiczny-olowek-trefl-p-1551205.html]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dzieła mistrzów / projekt gry Mike Elliott ; rysunki Pandaluna ; [tłumaczenie z języka francuskiego]. - Gdańsk : Rebel, 2016. - 1 gra (25 kart arcydzieł; 60 kart maźnięć po 12 w 5 kolorach) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 16x20x5,5 cm. + instrukcja (11 stron : ilustracje ; 19 cm).
Jesteś artystą. No dobrze, tak naprawdę pracujesz w studiu z podobnymi sobie specjalistami, tworząc falsyfikaty. Czasem zdarza się Wam nawet pracować jednocześnie nad tym samym obrazem i, jak to w takich sytuacjach bywa, każde z Was chce przypisać sobie jego autorstwo, nadając temu wątpliwemu arcydziełu ostatnie szlify. Ten z malarzy, który tego dokona, nie tylko przypisze sobie zasługi, ale zgarnie też całe wynagrodzenie. Stąd czasem warto pogryzmolić obraz, zamiast go retuszować... Zresztą sami się przekonacie. Grunt, że pierwszy artysta, który zgromadzi 25 $, wygra! W tej kurtuazyjnej atmosferze urokliwego koleżeństwa tylko najsprytniejszy - lub mający szczęście - artysta może coś zarobić. [https://www.rebel.pl/gry-planszowe/dziela-mistrzow-101808.html]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ludzkie ciało to precyzyjny i fascynujący mechanizm. W czasie podróży po jego układach, narządach i zakamarkach użyj dedukcji lub intuicji, żeby znaleźć rozwiązania niezwykłych zagadek, które się w nim kryją. Czy uda Ci się odgadnąć kolor oczu dziecka Mileny i Adama? Dlaczego Sir George przeżył pojedynek, skoro sir Arthur strzelił mu prosto w pierś? Jak Jimmy domyślił się, że kelner nie zaparzył dla niego nowej kawy, tylko wyjął z poprzedniej muchę? Zrób trening swojemu mózgowi – organowi, który steruje Twoim ciałem – i daj ponieść się wyobraźni, żeby znaleźć rozwiązanie 25 zagadek o ludzkim ciele. Przy pomocy prześwietlacza odczytasz rozwiązania zagadek ukryte na kolorowym polu. Tekst stanie się widoczny, kiedy umieścisz czerwony filtr nad ramką. Jakbyś robił prześwietlenie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 795 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej