Gry planszowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(76)
Forma i typ
Gry i zabawki
(76)
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(73)
wypożyczone
(3)
Placówka
Czytelnia Oddziału dla Dzieci
(1)
Gralnia
(75)
Autor
Chrzanowska Agnieszka (tłumaczka)
(4)
Delval Julien (1972- )
(4)
Daujean Cyrille
(3)
Korzeniewski Przemysław
(3)
Kożyczkowska Magda
(3)
Minor Marcin
(3)
Miłuński Filip
(3)
Moon Alan R. (1951- )
(3)
Zdybel Jacek (1963- )
(3)
Bauza Antoine (1978- )
(2)
Czuba Sławomir
(2)
Derkacz Zbigniew
(2)
Eberle Bill
(2)
Kittredge Jack
(2)
Maj Arkadiusz (gry planszowe)
(2)
Olotka Greg
(2)
Roubira Jean-Louis
(2)
Strzelecki Adam (grafik)
(2)
Żabicka Monika
(2)
Adamescu Adrian
(1)
Andersen Martin Nedergaard
(1)
Andrews Daryl
(1)
Andruszkiewicz Jaro
(1)
André Marc
(1)
André Mark (1964- )
(1)
Atkinson Michael
(1)
Avery Jeremy
(1)
Bakera Grzegorz
(1)
Baracchi Tiziano
(1)
Baranowski Marek (geograf)
(1)
Bernacki Krzysztof "Krzyś"
(1)
Biernacka Zofia
(1)
Blanchot Denis
(1)
Bobrowski Hubert
(1)
Bodin Dominique (1958- )
(1)
Bolek Joanna (pedagog)
(1)
Borek Natalia
(1)
Brand Inka (1977- )
(1)
Brand Markus (1975- )
(1)
Brisigotti John-Paul
(1)
Bukowski Adam
(1)
Cairos Joshua
(1)
Cardouat Marie (1981- )
(1)
Cathala Bruno (1963- )
(1)
Caumont Cédric
(1)
Cegieła Katarzyna
(1)
Chmielewski Henryk Jerzy (1923-2021)
(1)
Chojnowski Ryszard
(1)
Chvátil Vlaada
(1)
Cioch Katarzyna
(1)
Clerc Lucille
(1)
Cotterau Jacques
(1)
Czapczyk Paweł
(1)
Davies Casey
(1)
Devine Danny
(1)
Dion Franck (1970- )
(1)
Ducos Guillaume
(1)
Elliott Mike
(1)
Fanchi Tony
(1)
Finn Steve (1967- )
(1)
Fiore Christian
(1)
Folkman Sławomir
(1)
Fornal Przemysław
(1)
Garbe Ben
(1)
Gawlas Kalina
(1)
Gałęzowski Marek (1972- )
(1)
Gebert Konstanty (1953- )
(1)
Giełżecka Monika
(1)
Gorba Ol'ga (1992- )
(1)
Gosik Andrzej (1961- )
(1)
Goyke Sebastian
(1)
Gumienny Waldek
(1)
Gunho Kim
(1)
Głowińska Anita
(1)
Happel Knut
(1)
Harkins Ben
(1)
Heidsieck Anne
(1)
Herman Michał
(1)
Herman Michał (1985- )
(1)
Hiekkala Ossi
(1)
Hyland Angus
(1)
Ignaczak Patrycja
(1)
Jedlińska Magdalena
(1)
Kalota Rafał
(1)
Kang Sophia
(1)
Karcz Aleksander
(1)
Kaszorek Katarzyna (1989- )
(1)
Kałuża Adam (1971- )
(1)
Kałuża Adam (1971- ). Broad Peak
(1)
Kałuża Adam (1971- ). Lawina
(1)
Kałuża Adam (1971- ). Lhotse
(1)
Kendelic Romana
(1)
Kiesling Michael (1957- )
(1)
Kim Minho
(1)
Kinizia Reiner
(1)
Konieczka Corey
(1)
Kortas Paulina
(1)
Kołakowska Zuzanna
(1)
Kubacki Błażej
(1)
Kubiak Wojciech (1978- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(37)
2010 - 2019
(38)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(65)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(73)
Francja
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
Ukraina
(1)
Język
polski
(75)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Młodzież
(46)
9-13 lat
(43)
14-17 lat
(38)
Dzieci
(38)
6-8 lat
(26)
Dorośli
(22)
0-5 lat
(7)
18+
(5)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Gra polska
(3)
Gra amerykańska
(2)
Temat
Tajemnica
(6)
Czarodzieje
(5)
Harry Potter (postać fikcyjna)
(5)
Przedmioty magiczne
(5)
Kolejnictwo
(4)
Zwierzęta
(3)
Gospodarstwo rolne
(2)
Osobowość
(2)
Podróże
(2)
Renesans
(2)
Azulejos
(1)
Charakter
(1)
Chmielewski, Henryk Jerzy (1923-2021)
(1)
Detektywi amatorzy
(1)
Diuna (świat fikcyjny)
(1)
Drukarstwo
(1)
Dzieci
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Grzybobranie
(1)
Grzyby
(1)
Handel
(1)
Hermiona Granger (postać fikcyjna)
(1)
Ja (psychologia)
(1)
Język hiszpański
(1)
Kalambury
(1)
Kamienie szlachetne
(1)
Kampania wrześniowa (1939)
(1)
Kicia Kocia (postać fikcyjna)
(1)
Kościoły i kaplice
(1)
Kupcy
(1)
Labirynt
(1)
Magnateria
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Martin, George R. R. (1948- )
(1)
Memy internetowe
(1)
Miasta
(1)
Minecraft
(1)
Mistyfikacja literacka
(1)
Mitologia grecka
(1)
Nauka czytania
(1)
Odbudowa (urbanistyka)
(1)
Pamięć
(1)
Piłka nożna
(1)
Podróżnictwo
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Polityka wewnętrzna
(1)
Potwory
(1)
Powstanie warszawskie (1944)
(1)
Pożar
(1)
Ron Weasley (postać fikcyjna)
(1)
Rycerstwo
(1)
Rzeźba chińska
(1)
Sagrada Familia (Barcelona)
(1)
Scrabble
(1)
Segregacja odpadów
(1)
Sen
(1)
Skojarzenia (psychologia)
(1)
Skoki narciarskie
(1)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(1)
Statki parowe
(1)
Stawy rybne
(1)
Stworzenia fantastyczne
(1)
Słownictwo
(1)
Tajni współpracownicy policji
(1)
Terakotowa armia
(1)
Witraże
(1)
Wsie
(1)
Zabójcy
(1)
Zdrada
(1)
Znak towarowy
(1)
Zwierzęta chronione
(1)
Zwierzęta gospodarskie
(1)
Śledztwo i dochodzenie
(1)
Żydzi
(1)
Temat: dzieło
Game of thrones (serial filmowy)
(1)
Song of ice and fire
(1)
Temat: czas
1901-2000
(7)
1501-1600
(3)
1601-1700
(3)
2001-
(3)
1401-1500
(2)
1701-1800
(2)
1939-1945
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1918-1939
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Europa
(3)
Barcelona (Hiszpania)
(1)
Broad Peak (góra)
(1)
Chiny
(1)
K2 (góra)
(1)
Lhotse (góra)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Portugalia
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Serengeti
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Powieść
(6706)
Powieść amerykańska
(5693)
Powieść polska
(5212)
Wiersze
(4387)
Opowiadania i nowele
(3203)
Gry planszowe
(-)
Powieść angielska
(2794)
Powieść obyczajowa
(2531)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2425)
Dokumenty dźwiękowe
(1865)
Kryminał
(1818)
Książki mówione
(1697)
Poradnik
(1607)
Opracowanie
(1483)
Biografie
(1375)
Wydawnictwa dla dzieci
(1351)
Pamiętniki polskie
(1250)
Thriller
(1214)
Powieść młodzieżowa polska
(1137)
Film fabularny
(1114)
Publikacja bogato ilustrowana
(1044)
Literatura polska
(954)
Romans
(952)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(933)
Poezja polska
(932)
Broszura
(921)
Wydawnictwa popularne
(895)
Powieść młodzieżowa angielska
(870)
Dokumenty audiowizualne
(858)
Podręczniki akademickie
(833)
Komiks
(822)
Poezja dziecięca polska
(816)
Książki dla małych dzieci
(807)
Powieść francuska
(773)
Fantasy
(764)
Komiksy
(754)
Powieść dziecięca polska
(739)
Publicystyka polska
(732)
Fantastyka
(709)
Opowiadanie polskie
(686)
Biografia
(634)
Powieść historyczna
(627)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(624)
Reportaż
(602)
Powieść niemiecka
(540)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(523)
Film amerykański
(520)
Pamiętniki i wspomnienia
(520)
Bajki i baśnie
(512)
Powieść dziecięca angielska
(510)
Książka obrazkowa
(503)
Powieść szwedzka
(494)
Wywiady
(492)
Dramat filmowy
(470)
Powieść przygodowa
(463)
Antologia
(435)
Reportaż polski
(412)
Antologie
(411)
Przewodniki turystyczne
(391)
Literatura podróżnicza polska
(365)
Adaptacja filmowa
(361)
Przepisy kulinarne
(349)
Opowiadanie dziecięce francuskie
(345)
Powieść rosyjska
(345)
Film polski
(342)
Literatura
(342)
Saga rodzinna
(340)
Podręczniki
(338)
Powieść hiszpańska
(338)
Fraszki
(321)
Pamiętniki amerykańskie
(309)
Albumy
(280)
Esej
(276)
Encyklopedie
(272)
Powieść dziecięca amerykańska
(271)
Powieść włoska
(264)
Sensacja
(261)
Podręcznik
(258)
Powieść norweska
(253)
Powieść psychologiczna
(249)
Powieść australijska
(246)
Dramat polski
(243)
Publikacje dla dzieci
(243)
Opowiadanie dziecięce niemieckie
(238)
Adaptacja literacka
(236)
Książki obrazkowe
(236)
Powieść kanadyjska
(234)
Powieść młodzieżowa niemiecka
(222)
Książka zabawka
(211)
Pamiętniki angielskie
(205)
Opowiadanie dziecięce szwedzkie
(204)
Film animowany
(202)
Przypowieść
(200)
Monografia
(199)
Komedia
(196)
Powieść biograficzna
(196)
Science fiction
(191)
Opowiadanie amerykańskie
(190)
Film familijny
(186)
Film przygodowy
(183)
Pieśń
(181)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(72)
Kultura i sztuka
(27)
Historia
(11)
Edukacja i pedagogika
(7)
Architektura i budownictwo
(4)
Psychologia
(3)
Biologia
(2)
Językoznawstwo
(2)
Archeologia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
76 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Splendor / autor: Marc André ; ilustrator: Pascal Quidault ; tłumaczenie: Monika Żabicka. - Warszawa : Rebel, © 2019. - 1 gra (40 żetonów, 90 kart rozwoju, 10 kafli szlachty) : karton, papier, plastik, kolor ; w pudełku 7x22x28 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje kolorowe ; 21x27 cm).
Splendor jest dynamiczną i niemal uzależniającą grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy - wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu. Gdy będziesz już dostatecznie bogaty, być może zaszczyci Cię swą wizytą przedstawiciel szlachty, co jeszcze podniesie Twój prestiż w oczach konkurencji. Każdy gracz w swojej turze może podjąć jedną akcję z poniższych trzech: pozyskać żetony - trzy różne lub dwa takie same,kupić lub zbudować kartę - płacąc za nią posiadanymi żetonami - klejnotami i dodając ją do swoich kart na stole, zarezerwować kartę.Ostatnia akcja pozwala mieć graczowi pewność, że nikt nie zabierze mu karty, którą sobie upatrzył lub że przeciwnik nie zbuduje kluczowej dla niego karty. Akcja ta kosztuje Cię całą rundę, ale w zamian dostajesz żeton złota, który może w przyszłości posłużyć jako dowolny klejnot. Wszystkie karty, które kupujesz, dają Ci stałe zniżki na zakup następnych kart, niektóre dają również punkty prestiżu. Pierwsza osoba, która zdobędzie 15 punktów prestiżu, wygrywa grę! Dlaczego pokochasz tę grę? Odpowiedź jest krótka i prosta - mechanika, mechanika i jeszcze raz mechanika! Niezwykle prosta, pozwalająca nawet czterolatkowi przyłączyć się do zabawy, a jednocześnie oferująca takie możliwości, że każdy doświadczony gracz będzie usatysfakcjonowany. Ta mechanika uzależnia - każdy, kto lubi budować silniczki usprawniające dalsze pozyskiwanie surowców czy punktów zwycięstwa, musi mieć ten tytuł na swojej półce.Wykonanie jest najwyższej jakości, a żetony znajdujące się w grze są jakości porównywalnej do żetonów pokerowych - ciężkie, kolorowe, starannie wykonane, przyjemnie leżące w ręce. Wariant dla dzieci Mimo, że gra jest przeznaczona dla graczy od 10 lat - mechanicznie jest ona zrozumiała także dla młodszych dzieci, już od wieku 4-5 lat. Dlatego każdego, kto chciałby zaprosić do zabawy młodsze dzieci, zachęcamy do skorzystania z wariantu pozwalającego dzieciom na dorównanie dorosłym. Każde dziecko, które uczestniczy w rozgrywce, otrzymuje (wybudowane) na samym jej początku 1, 2 lub 3 (w zależności od wieku) losowe karty poziomu pierwszego. Gwarantujemy, że z takim startem i dorośli będą mieli wyzwanie, by nie dać się pokonać, i dzieci będą miały przednią zabawę. Zawartość pudełka:40 żetonów (7 szmaragdów, 7 szafirów, 7 diamentów, 7 onyksów, 7 rubinów, 5 złotych monet)90 kart rozwoju (40 poziomu 1, 30 poziomu 2, 20 poziomu 3)10 kafli szlachty, instrukcja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Splendor : pojedynek / twórcy: Marc André, Bruno Cathala ; ilustracje: Davide Tosello ; tłumaczenie Magda Gamrot. - Gdańsk : Rebel, © 2022. - 1 pudełko (kafelek zwycięstwa, 67 kart klejnotów, 3 zwoje przywilejów, 25 znaczników, 4 karty monarchów, plansza, woreczek) : karton, plastik ; w pudełku 18x13x5 cm + instrukcja (11, [1] strona : ilustracje ; 17 cm).
Jako mistrz gildii jubilerów tworzysz misterne i majestatyczne ozdoby dla monarchów i innych potężnych przywódców świata renesansu, w zamian zyskując coraz większy prestiż i majątek. Na horyzoncie pojawił się jednak ambitny rywal! Stań z nim w szranki, zbieraj kamienie szlachetne, perły oraz złoto, a następnie twórz z nich ozdoby oraz drogocenną biżuterię. Zyskaj przychylność monarchów, zdobywaj prestiż i stań się najlepszym jubilerem!
Splendor: Pojedynek to nowa odsłona popularnej gry ekonomicznej, w pełni dostosowana do potrzeb planszówkowych par i duetów. Zawiera zmodyfikowany system dobierania znaczników klejnotów oraz zupełnie nowe karty z dodatkowymi umiejętnościami i premiami. Dzięki nim dwuosobowe rozgrywki będą jeszcze bardziej wymagające i ekscytujące!
Na czym to polega? W swojej turze gracz bierze znaczniki z planszy albo wykorzystuje posiadane znaczniki do kupowania kart klejnotów, dzięki którym zdobywa punkty prestiżu i korony. Te z kolei zbliżają go do wygranej. Karty klejnotów zapewniają również dodatkowe umiejętności i premie, które obniżają koszt kolejnych kart. W ten sposób z każdą turą poszerzają się nasze możliwości zakupowe. Aby wygrać, na koniec swojej tury gracz musi spełnić 1 z 3 warunków wskazanych na kafelku zwycięstwa.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- Podobnie jak w klasycznej odsłonie gry Splendor, tutaj również mamy do czynienia z wyścigiem o to, kto jako pierwszy spełni warunek zwycięstwa. Można tego dokonać na 3 różne sposoby, więc stale musimy pilnować drugiego gracza, dbając jednocześnie o własny zrównoważony rozwój.
- Specjalna plansza, na której wykładamy znaczniki klejnotów oraz związane z nią dodatkowe zasady sprawiają, że także ten element gry nabiera strategicznego charakteru. Od teraz nie tylko możemy podbierać przeciwnikowi potrzebne kolory, ale też ograniczać jego możliwości w ich łączeniu!
- Karty klejnotów w tej wersji zyskały specjalne umiejętności. Nie tylko produkują dla nas na stałe kryształy w odpowiednim kolorze, ale też zapewniają bonusy takie jak możliwość rozegrania dodatkowej tury, podkradanie przeciwnikowi znaczników czy dodatkowe przywileje.
- Mimo modyfikacji gra zachowuje swój prosty charakter i nadal doskonale nadaje się na początek przygody z planszówkami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Sagrada / Daryl Andrews, Adrian Adamescu ; rozwój gry Ben Harkins ; grafika i ilustracje Peter Wocken Design LLC ; tłumaczenie Jakub Meller, Michał Herman. - Warszawa : Grupa Wydawnicza Foksal, © 2018. - 1 gra (12 kart wzorów witraży, 12 kart narzędzi, 90 kostek, worek na kostki, 10 kart celów grupowych, 4 znaczniki punktów gracza, 24 znaczniki uznania, 5 kart celów indywidualnych, tor punktacji, 1 worek na kostki) : karton, papier, plastik, len ; 7x22x30 cm + instrukcja.
Pomóż dokończyć budowę jednej z najbardziej epickich konstrukcji jakie widział świat! Twoim zadaniem będzie stworzenie efektownego witraża w legendarnej bazylice Sagrada Familia. Żeby tego dokonać będziesz potrzebować zestawu kolorowych kości, kart narzędzi, zmysłu dobrego planowania i odrobiny szczęścia. Stwórz najpiękniejszy witraż i dołóż swoją cegiełkę do monumentalnego dzieła Antonio Gaudiego. Miej się jednak na baczności! Inni artyści będą starali się stworzyć. „Sagrada” to gra, której sercem jest 90 kolorowych kostek, które posłużą do budowy witraży przedstawionych na kartach. Każdy z nich składa się z 20 pól, które sukcesywnie będziemy zapełniać podczas 10 rund gry. Część pól wymaga położenia na nich kostki w danym kolorze, lub o konkretnej wartości. Te będziemy dociągać w każdej rundzie ze wspólnej puli. Do tego kostki w tych samych kolorach i o identycznych wartościach nie mogą ze sobą sąsiadować! Robi się ciekawie? Poczekajcie, aż do gry wejdą Karty celów, które na koniec gry zapewnią dodatkowe punkty za realizację konkretnych zadań. Witraże występują w różnych stopniach trudności – im trudniej go ułożyć, tym więcej punktów będziemy mogli zużyć na skorzystanie z Kart narzędzi, które ułatwią nam tworzenie naszego dzieła. Zasady tej gry można wytłumaczyć w dosłownie kilka minut, ale niespodziewana głębia i ogromna regrywalność sprawią, że „Sagrada” będzie częstym gościem na stole każdego gracza, który ceni lekką, ale jednocześnie wymagającą rozrywkę. [Nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Magnaci : gra o Rzeczpospolitą : Boże Igrzysko / gra powstała na podstawie oryginalnego projektu Grzegorza Bakery ; autorzy Jaro Andruszkiewicz i Waldek Gumienny ; rozwój gry Michał Ozon ; grafika Piotr Słaby, Urszula Odulińska, Andrzej Gosik, Jan Matejko i in.. - Opole : Phalanax ; Vertima ; copyright 2016. - 1 gra (1 plansza, 119 kart, 209 znaczników, wypraska, karta pomocy) : karton, papier, kolor ; w pudełku 29x29x7 cm + instrukcja (15, [1] strona : ilustracje ; 28 cm) + karta z konspektem lekcji..
Gracze wcielają się w role magnatów, którzy dążą do rozwoju potęgi własnego rodu w sprzyjającym fortunie momencie: szczytowego rozkwitu Unii Polski i Litwy. Do walki o prestiż i posiadłości ziemskie stają najznamienitsze rody: Leszczyńscy, Potoccy, Radziwiłłowie, Sapiehowie, oraz Zamoyscy. Każdy z graczy dysponuje talią kart, przedstawiającą znane osobistości z jego familii. (...) Podczas rozgrywki gracze będą zarządzać talią swych postaci tak, by w konkurencji z innymi, osiągnąć jak najwięcej na każdej z płaszczyzn życia Rzeczpospolitej. Wpływy graczy ścierać się będą przy kształtowaniu polityki wewnętrznej państwa, a także w odpowiedzi na zewnętrzne zagrożenia i szanse wynikające z sytuacji międzynarodowej. (...). Jeśli gracze zatracą się we wzajemnej walce o tytuły i przewagi, Rzeczpospolita upadnie pod naporem ościennych mocarstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP 794 (1 egz.)
(dostępność ok. 28.05.2024)
Gra planszowa
W koszyku
Tiletum / projekt gry: Daniele Taseini i Simone Luciani ; rozwój gry: Andrei Novac, Błażej Kubacki, Małgorzata Mitura i Dávid Turczi ; projekt trybu solo Dávid Turczi i Jeremy Avery ; ilustracje Zbigniew Umgelter ; tłumaczenie Agnieszka Chrzanowska. - Paryż : Rebel, © 2022. - 1 pudełko : (1 plansza, 4 planszetki graczy,20 kości, woreczek na kości, elementy do trybu solo, 195 żetonów dóbr, 54 kafelki premii, 45 kafelków kontraktów, 25 kafelków katedr, 11 kafelków targów, 9 kafelków kosztów budowy, 8 kafelków miast, 6 kafelków akcji, 80 drewnianych elementów) : karton, drewno, papier, plastik, kolor ; 29x29x8 cm + 2 instrukcje (Instrukcja : 30 stron : ilustracje kolorowe ; 28 cm + Instrukcja do trybu solo : 15 stron : ilustracje kolorowe ; 28 cm).
Zostań najbardziej wpływowym kupcem w renesansowej Europie Przenieś się w świat zamożnych kupców, których celem jest pomnażanie majątku i zdobywanie wpływów oraz uznanie. Wędrując po kontynencie, w poszukiwaniu możliwości rozwoju, będziesz zakładał własne placówki handlowe w odwiedzanych miastach oraz angażować się w budowę reprezentacyjnych katedr. Zdobędziesz przychylność wpływowych postaci, których zdolności pozwolą Ci uzyskać przewagę nad konkurencją. Tiletum to strategiczna gra planszowa będąca doskonałym połączeniem prostoty zasad z głębią planowania. Mechanika zarządzania kośćmi, pełniącymi rolę zarówno dóbr, jak i akcji wykonywanych przez graczy, zapewnia każdorazowo unikalne oraz interesujące wyzwanie. Zawartość zestawu: plansza 4 planszetki graczy 20 kości woreczek na kości elementy do trybu solo 2 instrukcje 195 żetonów dóbr 54 kafelki premii 45 kafelków postaci 26 kafelków kontraktów 25 kafelków katedr 11 kafelków targów 9 kafelków kosztów budowy 8 kafelków miast 6 kafelków akcji 32 domy 28 filarów 12 znaczników graczy 4 kupców 4 architektów Gra Tiletum przeznaczona jest dla osób powyżej 14 roku życia, może uczestniczyć w niej od 1 do 4 graczy, a czas rozgrywki wynosi od 60 do 100 minut. [bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Tokaido / Antoine Bauza ; ilustracje Naïade ; tłumaczenie Agnieszka Chrzanowska. - Paryż : Funforge ; Nowy Sącz : Hobbity.eu, cop. 2018. - 1 pudełko : (1 plansza, 5 pionków Podróżników, 5 znaczników punktacji, 5 żetonów Bagażu, 50 monet, 10 dużych kart Podróżników, 12 kart gorących źródeł, 60 kart Panoram, 25 kart Posiłku, 24 kart Pamiątek, 14 kart Spotkań, 7 kart Osiągnięć) : karton, papier, plastik, kolor ; 31x31x8 cm + Instrukcja (8 stron : ilustracje kolorowe ; 28 cm).
Tokaido to elegancka i przyjemna rodzinna gra planszowa, w której wcielamy się w wędrowców pokonujących legendarną Drogę Wschodniego Morza. Na trasie z Tokio do Edo znajdują się rozmaite przystanki, które będziemy odwiedzali w kolejnych rundach. Wchodzenie na poszczególne pola zapewni nam karty, a każdy ich rodzaj dostarczy nam punkty według innego schematu.
Na czym to polega?
Podczas zabawy gracze wcielają się w podróżników. Każdy z nich posiada inną liczbę monet i unikatową zdolność, która ma go wspierać podczas rozgrywki.
W kolejnych turach gracze będą poruszali się po mapie, umieszczając pionek na wybranym przez siebie polu i rozpatrując jego efekt.
Gra nie ma sztywnego podziału na tury: porusza się zawsze ten gracz, którego pionek jest ostatni. Oznacza to, że odbiegając za daleko, na przykład by zdobyć wyjątkowo cenną kartę, pozostawiamy innym możliwość wykonania kilku akcji z rzędu.
Każde z odwiedzanych pól zapewnia nam jakiś rodzaj kart: w sklepach wymieniamy monety na przedmioty, w kapliczkach składamy ofiarę by zyskać przychylność bóstw, a podziwianie krajobrazów pozwala nam kompletować elementy panoramy.
Zwycięży osoba, która po dotarciu do ostatniej gospody będzie miała najwięcej punktów zgromadzonych z różnych zestawów kart.
Dlaczego pokochasz tę grę?
To nowe wydanie popularnej gry rodzinnej, która przyciąga wzrok minimalistyczną okładką i eleganckim stylem graficznym, a jednocześnie zapewnia prostą i ciekawą zabawę. Zasady Tokaido są bardzo łatwe do opanowania - większość z nich sprowadza się do różnych sposobów punktowania poszczególnych rodzajów kart. Dzięki temu gra świetnie nadaje się na początek przygody z planszówkami. Każdy z wędrowców, w których możemy się wcielić, ma swój własny bonus, który może nam pomóc w nakreśleniu odpowiedniej strategii. Wypróbowanie różnych opcji pozwala nauczyć się różnych sposobów patrzenia na tę samą grę. [https://www.gandalf.com.pl/p/gra-tokaido/]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Krajoznanie : edukacyjna gra planszowa "Muzeum na kółkach" = lndkntszft / koncepcja i projekt graficzny gry : Art Ekipa ; opieka merytoryczna Kalina Gawlas, Konstanty Geberet ; konsultacje merytoryczne Monika Sadkowska, Zosia Biernacka ; konsultacje graficzne Kinga Lewandowska ; Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. - [Poznań] : [Portaart], [2016] - 1 gra (plansza, 7 pionków głównych, 49 pionków markujących, kostka, 7 zestawów kart miasta, 10 legitymacji, 20 biletów, 10 kart sprawności, 28 kart szczęście, 28 kart pech) : karton, papier, drewno, platik, kolor ; w pudełku 5,5x21,5x30 cm + instrukcja (8 stron ; 21 cm).
Krajoznanie to edukacyjna gra planszowa, w której gracze odbywają podróż po przedwojennej Polsce. Podążając do wyznaczonego celu poznają historię i kulturę Żydów polskich. Na trasie gracze doświadczają przygód, zdobywają nowe umiejętności a czasem wpadają w tarapaty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dobble : Kicia Kocia / Denis Blanchot, Guillaume Gille-Naves, Igor Polouchine ; ilustracje Anita Głowińska. - Gdańsk : Rebel, 2021. - 1 gra (puszka, 30 kart) : metal, papier, karton, kolor ; w pudełku 8c8x13 cm + zasady gry (12 stron : ilustracje kolorowe).
Kicia Kocia, bohaterka popularnych książek dla dzieci, wraz z przyjaciółmi zawitała do świata gier! Na co dzień uczą maluchy, jak zachowywać się w codziennych sytuacjach, a teraz będą wspierać je w ćwiczeniu spostrzegawczości i refleksu podczas szukania par identycznych symboli. Zadanie jest proste: spójrz na pierwszą kartę, którą trzymasz w ręku oraz na tę, która leży na środku stołu. Znajdź na nich wspólny symbol, nazwij go i szybko pozbądź się swojej karty. Teraz następna! Tylko nie zwątp, dwie dowolne karty zawsze łączy jeden wspólny obrazek. W Dobble można grać na wiele sposobów, a 5 z nich jest opisanych w instrukcji jako mini-gry. Aby utrudnić zabawę symbole na kartach bywają odwrócone i miewają różne rozmiary. Same karty są okrągłe i kolorowe, a każda z nich ma unikalny zestaw symboli związanych z postaciami z książeczek o Kici Koci. [https://www.rebel.pl/gry-planszowe/dobble-kicia-kocia-2000502.html]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP 794 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 27.06.2024)
Gra planszowa
W koszyku
Pokolenia / projektanci Inka Brand, Markus Brand ; ilustracje Dennis Lohausen. - Nowy Sącz: Hobbity, 2013. - 1 gra (1 plansza, 4 plansze gospodarstw, 48 drewnianych pionków, 24 zestawy klientów, 1 arkusz z naklejkami, 20 worków ze zbożem, 3 karty przygotowania, 15 monet, 78 drewnianych kostek, 1 żeton "nowy pierwszy gracz", 1 znacznik pierwszego gracza, 1 karta pomocy, "msza", 40 żetonów dóbr) : drewno, karton, plastik, płótno, tektura ; w pudełku 30x30x8 cm instrukcja (11, [1] strona : ilustracje ; 28 cm).
Gra składa się z szeregu rund, podczas których gracze będą kierować losami swego rodu. W tym celu można wyznaczać członkom rodziny różne zadania we wsi. Pracujący w gospodarstwie - zatroszczą się o dobre zbiory, przeznaczeni do służby w kościele - przyniosą punkty sławy, zaś rodzina w radzie gminy, prócz cennych punktów, zagwarantuje także przywileje. Ten, kto zdecyduje się na podróż, zapewni swemu rodowi sławę oraz - zależnie od celu swej wyprawy - wzrost wpływów lub pieniądze. Z kolei członkowie rodziny pracujący w warsztatach rzemieślników wyprodukują dobra. Dobra te oraz zboże można wymienić na targu na punkty sławy.
Gra Pokolenia (Village) została laureatem nagrody Spiel des Jahres 2012 w kategorii Kennerspiele (gra zaawansowana).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Diuna: planeta intryg i konfliktów / produkcja: Peter Simunovich, John-Paul Brisgotti ; projekt gry Peter Olotka, Jack Kittredge, Bill Eberle, Greg Olotka, Jack Reda ; projekt graficzny Casey Davies ; tłumaczenie instrukcji Magda Gamrot, tłumaczenie kart Monika Żabicka ; konsultacje Sławomir Folkman. - Wersja polska. - [Warszawa] : [Rebel], © 2021. - 1 gra (1 plansza, 6 plansz frakcji, 2 dyski bitewne, 278 tokenów, kość burzy, 94 karty) : karton, papier, plastik, żywica, kolor ; w pudełku 7x27x27 cm + instrukcja (15, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 15x15 cm).
Diuna - już sama nazwa przywodzi na myśl pustkę. Na planecie dominuje pustynny krajobraz poprzecinany jedynie tu i ówdzie potężnymi pasmami górskimi. Ludzie żyją wyłącznie w paru rozsianych po globie miejscach, w których mają dostęp do drogocennej wody pitnej, lecz nawet tam gnębią ich przerażające kurzawy. Planeta ta odgrywa jednak kluczową rolę w przeznaczeniu galaktycznego Imperium… Stań się częścią jednej z najsłynniejszych historii w dziejach SF w grze Diuna: Planeta intryg i konfliktów i wybierz stronę, po której będziesz walczyć. Zostań liderem Imperium, wciel się w dowódcę Fremenów albo stań na czele jednego z wielkich rodów: Atrydów albo Harkonnenów. Zdobywaj wpływy i walcz o kontrolę nad melanżem: najcenniejszym i najbardziej pożądanym zasobem we wszechświecie, obecnym jedynie na Diunie. Transportuj swoje oddziały na planetę, zbieraj przyprawę, kontroluj pustynne warownie i niszcz swoich wrogów! [https://www.rebel.pl/gry-planszowe/diuna-planeta-intryg-i-konfliktow-2005740.html]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Logo : gra planszowa / zespół Jacek Zdybel, Bartosz Odorowicz, Paulina Kortas, Adam Bukowski ; opracowanie graficzne Sebastian Goyke, Wojciech Kubiak. - Gdynia : Trefl, 2019. - 1 gra (1 plansza LOGO, 330 kart pytań, 6 pionków, pudełko na karty) : karton, plastik, tektura, kolor ; 26x26x8 cm + 1 instrukcja ([2] strony ; 26 cm).
Rodzinna gra planszowa LOGO miała premierę w Wielkiej Brytanii w 2008 roku. Do tej pory na świecie sprzedało się 700 000 egzemplarzy tej quizowej gry, z pytaniami odnoszącymi się do znanych marek i logotypów. Gra posiada wariant indywidualny oraz drużynowy. Dzięki prawidłowym odpowiedziom na pytania gracze przesuwają na planszy swoje pionki w kierunku mety. W grze LOGO jest około 400 kart z pytaniami o zróżnicowanym poziomie trudności, które odnoszą się do popularnych marek, logotypów, opakowań i haseł reklamowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Harry Potter : Hogwarts Battle = Harry Potter : potworna skrzynia potworów : dodatek do gry kooperacyjnej z mechaniką tworzenia talii / tłumaczenie Agnieszka Chrzanowska. - Gdańsk : Rebel, 2021. - 1 gra (152 karty, 4 teczki z instrukcjami, kość potwora, 4 skrzynie z instrukcjami, 4 instrukcje, 21 żetonów) : karton, tektura, papier, plastik, kolor ) ; w pudełku 23x15x11 cm + instrukcja (11 stron : ilustracje kolorowe ; 22 cm).
Czym jest Harry Potter: Hogwarts Battle? To kooperacyjna gra karciana w której, jako HARRY POTTER™, RON WEASLEY™, HERMIONA GRANGER™ i NEVILLE LONGBOTTOM™, stawiacie czoła serii mrocznych zdarzeń w tytułowej szkole dla czarodziejów. W trakcie gry zmierzycie się z drużyną czarnych charakterów, którzy stopniowo, miejsce po miejscu, próbują podporządkować sobie świat czarodziejów. Bitwa o Hogwart składa się z 7 scenariuszy – pierwsze mają nas zapoznać z mechanizmami gry i nauczyć skutecznego budowania talii. Wraz z kolejnymi poziom trudności będzie rósł, prowadząc nas stopniowo do najważniejszego starcia. Tylko dzięki dobremu przygotowaniu będziemy mieli szansę na zwycięstwo!
Wejdź do Zakazanego Lasu i stań do walki z magicznymi stworzeniami! Udaj się w głąb Zakazanego Lasu z Potworną skrzynią potworów, najnowszym dodatkiem do kooperacyjnej gry przygodowej Harry Potter: Hogwarts Battle! Wybierz, w którego z bohaterów sagi chcesz się wcielić, a następnie wspólnie z przyjaciółmi sprawdźcie, co czeka na Was w puszczy. I pamiętajcie - skuteczna współpraca to Wasz klucz do zwycięstwa!
Co zawiera dodatek?
- Idealną kontynuację przygody, którą rozpoczęliście w Harry Potter: Hogwarts Battle!
- 4 nowe przygody, których akcja skupia się wokół potworów i stworzeń z Zakazanego Lasu. 
- Nową postać, w która możemy się wcielić - LUNĘ LOVEGOOD™, która, podobnie jak pozostali, dysponuje własną talią i unikatową umiejętnością. Możecie ją wprowadzić również w podstawowych scenariuszach!
Dodatkowe możliwości, które sprawią, że gra będzie jeszcze większym wyzwaniem! Od teraz będziecie mogli odrzucać karty z ręki, a także skorzystać ze specjalnej talii wydarzeń, która ubarwi zabawę z podstawową wersją gry. 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Harry Potter : Hogwarts Battle = Harry Potter : zaklęcia i eliksiry : dodatek do gry kooperacyjnej z mechaniką tworzenia talii / tłumaczenie Agnieszka Chrzanowska. - Gdańsk : Rebel, 2019. - 1 gra (161 kart, 4 teczki z instrukcjami, 4 instrukcje, planszetka gracza, żeton zdrowia, 10 żetonów wpływu, 10 tablic czarów, 2 karty rozdzieląjace) : karton, papier, tektura, kolor ) ; w pudełku 23x15x11 cm + instrukcja (11 stron : ilustracje kolorowe ; 22 cm).
Harry Potter: Hogwarts Battle to kooperacyjna gra karciana w której, jako HARRY POTTER, RON WEASLEY, HERMIONA GRANGER i NEVILLE LONGBOTTOM, stawiacie czoła serii mrocznych zdarzeń w tytułowej szkole dla czarodziejów. W trakcie gry zmierzycie się z drużyną czarnych charakterów, którzy stopniowo, miejsce po miejscu, próbują podporządkować sobie świat czarodziejów. Na czym to polega? Jako drużyna, zostaniecie postawieni przed wyzwaniem pokonania drużyny czarnych charakterów. Oni natomiast, krok po kroku, przejmują kontrolę nad miejscami znanymi z uniwersum HARRY'EGO POTTERA. Pokonajcie ich wspólnymi siłami, zanim przejmą kontrolę nad wszystkimi magicznymi miejscami! Tylko dzięki Waszemu zwycięstwu uczniowie i profesorowie będą się czuć bezpiecznie w Hogwarcie. Przynajmniej przez jakiś czas… Jeśli czarnym charakterom uda się przejąć kontrolę nad wszystkimi miejscami, przegracie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Tajniacy : ściśle tajna gra słowna / Vlaada Chvátil ; ilustracje Tomáš Kučerovsky ; tłumaczenie Martyna Skowron. - Warszawa : Rebel, © 2015. - 1 gra (25 kafelków, 40 kart kluczy, 200 kart z 400 kryptonimami, 1 klepsydra, 1 podstawka, 5 torebek) : karton, papier, plastik : w pudełku 5x16x23 cm + instrukcja (7, [1] strona ; 15x21cm).
Dwie drużyny, którym przewodzi dwóch Szefów Wywiadu, próbują jak najszybciej nawiązać kontakt ze wszystkimi swoimi agentami. Problem leży w tym, że Szef Wywiadu może podawać swojej drużynie tylko jedno hasło na turę, którym powiąże ze sobą kilka widocznych dla wszystkich kryptonimów. Drużyna musi domyśleć się, który z prezentowanych kryptonimów należy do agentów ich drużyny, omijając cudzych agentów. Ale uwaga! Jeden z kryptonimów należy do zabójcy... Hasła są wieloznaczne, skojarzenia również – owocuje to rozgrywką pełną śmiechu i emocji. Szefowie Wywiadów mogą co prawda komunikować się ze swoja drużyną, używając tylko jednego skojarzenia na turę, ale drużyna może dyskutować do woli, wspólnie decydując, które hasła pokaże swojemu Szefowi. Szef Wywiadu nie może się niczym zdradzić i przez cały czas musi zachować kamienną twarz, co nie jest takie łatwe! Zwłaszcza gdy po pierwszych prawidłowych domysłach, drużyna zaczyna zbaczać na niebezpieczne wody... Dlaczego pokochasz tę grę? Nie bez powodu Tajniacy podbili serca graczy na największych targach gier planszowych w Essen 2015! Dzięki zmiennym układom kart na stole (400 haseł), wielu kartom kluczy (40), które mogą być rozpatrywane na cztery sposoby, każda rozrywka jest inna i stanowi nowe wyzwanie dla wszystkich graczy. Sprawia to, że w Tajniaków można grać nieustannie przez godzinę i dłużej, bez zmęczenia czy znużenia rozgrywką. Dwie dostępne role - Szefa i człownka drużyny - to inne zadania, inne wymagania. Obie są bardzo satysfakcjonujące. Łączenie losowych słów skojarzeniami, które drużyna ma odgadnać, jest niezłą gimnastyką umysłową i zmusza do szukania haseł, które w kreatywny sposób zainspirują drużynę. Do gry zaprosić można większą niż zazwyczaj liczbę graczy, co sprawia, że gra świetnie sprawdza się na imprezach. [https://www.planszomania.pl/imprezowe/9051/Tajniacy.html]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Gutenberg / autorzy: Katarzyna Cioch, Wojciech Wiśniewski ; ilustrator Rafał Szałapa. - Warszawa : Granna© 2021. - 1 gra (4 plansze drukarni, 4 plansze inicjatywy, 4 zasłonki, 140 kart, 32 zębatki, 48 zetonów kart, 10 kafelków postaci, 57 guldenów, 87 drewnianych znaczników, 40 drewnianych czcionek 3D, 10 dodatkowych żetonów, znacznik pierwszego gracza) : karton, papier, plastik, żywica, kolor ; w pudełku 7x30x20 cm + instrukcja (24 stron : ilustracje kolorowe ; 28x28 cm).
Technologia druku umożliwiła szerzenie się wiedzy, myśli i idei. Z tego powodu, w skali światowej, wynalezienie druku przyjmuje się za jedno z symbolicznych wydarzeń kończących średniowiecze. Patrząc zaś w mniejszej skali – przed utalentowanymi rzemieślnikami i sprawnymi przedsiębiorcami otwiera się wspaniała szansa na rozwinięcie dochodowego biznesu. Zapotrzebowanie na książki rośnie, konkurencja jest jeszcze niewielka, a możliwości rozwoju – nieograniczone… "Gutenberg" to gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której wcielicie się w pionierów drukarstwa w XV wieku. Poprzez realizację zamówień będziecie budowali swoje bogactwo i sławę, a usprawniając swoje zakłady drukarskie i pozyskując wsparcie mecenasów będziecie rozwijali swoje zdolności produkcyjne. Rywalizację zwycięży drukarz szczycący się największym uznaniem. [https://www.rebel.pl/gry-planszowe/gutenberg-polskie-wydanie-2006685.html]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Tajemny dwór : stwórz historię z kart / illustrations Lucille Clerc ; original concept by Angus Hyland ; translation Magdalena Włodarczyk. - Wydanie 1. - Kraków : Albi Polska Sp. z o. o., © 2021. - 1 gra (20 kart) : papier, karton, kolor ; w pudełku 4x12x20 cm + instrukcja (harmonijka : ilustracje ; złożona 9x17 cm, rozłożona 9x34 cm).
(Rozumówki)
Tajemny Dwór z serii Rozumówki to 20 kart z obrazkami, które łączą się ze sobą w panoramę na podstawie której gracze opowiadają historie. Karty oferują niemal nieskończoną liczbę kombinacji. Niezależnie od tego, czy z jednej czy z drugiej strony - magicznie łączą się w poszczególnych punktach, tworząc spójną scenerię, która daje możliwość wymyślenia nieograniczonej liczby historii. Gra oferuje możliwość ćwiczenia mowy, słownictwa i komunikacji z członkami drużyny. Rozwija również kreatywność i wyobraźnię. Wejdź do tajemniczej posiadłości, przemierzaj długie korytarze i odkrywaj ukryte w nich sekrety. Zbuduj własną historię pełną intryg, dziwnych wypadków, przebiegłych kamerdynerów i uroczych dam. Dokąd cię ona zaprowadzi? [https://www.rebel.pl/gry-planszowe/tajemny-dwor-2004551.html]
Gra jest inspirowana kartami zwanymi yriorama, których tradycja sięga XIX wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Gdzie jest zwierz? : gra rodzinna /autorstwo zagadek Paweł Czapczyk ; redakcja Hubert Bobrowski ; ilustracje Anna Truszkowska, - Warszawa : Edgard, © 2022. - 1 gra (1 plansza, 45 żółtych kart z pytaniami, 10 niebieskich kart do gry obserwacyjnej, 5 pionków, 1 kostka do gry) : karton, papier, plastik, kolor ; w pudełku 6x25x25 cm + instrukcja (3, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 15x15 cm).
(Kapitan Nauka)
Już od najmłodszych lat warto uczyć się, jak zadbać o naszą planetę. Jedną z najpopularniejszych form ochrony środowiska jest segregacja śmieci, która w kolejnym etapie pozwala na przetwarzanie ich w procesie recyklingu. Dzięki grze „Akcja segregacja” dzieci dowiadują się, w jaki sposób mogą mieć pozytywny wpływ na otaczający świat. [bonito.pl]
Poczuj zew natury, poznawaj zwierzęta, wytężaj wzrok i nie daj się zwieść mistrzom kamuflażu! Gdzie jest zwierz? to rodzinna gra planszowa, która zapewni szalony wyścig w świecie zwierząt. Sprawdźcie, co wiecie o różnych gatunkach, poznajcie zwierzęcych rekordzistów oraz ciekawostki dotyczące ich życia. Typujcie poprawne odpowiedzi na pytania quizowe i szukajcie na planszy ukrytych zwierzaków. Co robi modliszka? Ile litrów wody może wypić jednorazowo wielbłąd dwugarbny? Czy miś koala spokrewniony jest z niedźwiedziem? [https://www.kapitannauka.pl/gry-edukacyjne/2623-gdzie-jest-zwierz-gra-rodzinna-5903699821862.html]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
5 sekund / opracowanie gry Sławomir Czuba, Jacek Zdybel ; opracowanie graficzne Adam Strzelecki. - Edycja specjalna. - Gdynia : Trefl, copyright 2016. - 1 gra (362 karty z pytaniami, 16 kart na własne pytania, 6 kart "Następny", 6 kart "Zmiana", 6 pionków do gry, 1 plansza do gry, 1 specjany czasomierz, 1 pudełko na karty) : karton, plastik, tektura, kolor ; 26x26x8 cm + instrukcja ([4] strony ; 21 cm).
"Edycja specjalna" to kolejna odsłona szalonej i zabawnej gry dla rodziny i przyjaciół. Wszystkie pytania zostały stworzone przez graczy, dla graczy! Dodatkowa pula pustych kart, pozwoli Wam urozmaicić rozgrywkę własnymi pytaniami. Postarajcie się, aby były zaskakujące, zabawne i orginalne. Gracze ustawiają na środku pudełko z kartami i losują pytanie, na które odpowiada gracz siedzący na Gorącym Krześle. Kiedy usłyszy pytanie, wystartuje czasomierz odmierzający dokładnie 5 sekund przeznaczonych na udzielenie 3 poprawnych odpowiedzi. Zrób to jednocześnie: wymyśl odpowiedzi, kontroluj czas i postaraj się nie skupiać na rozpraszających kulkach przesuwających się po spirali czasomierza. W przypływie adrenaliny możesz nie wiedzieć, czy na pewno udzieliłeś poprawnych odpowiedzi nie przejmuj się, Twoi przeciwnicy chętnie to ocenią! Jeśli Ci się udało, przesuwasz swój pionek w stronę mety. Jeśli się pomyliłeś albo nie udzieliłeś 3 odpowiedzi, pytanie przechodzi na następnego gracza. Zrobi się gorąco, bo odpowiedzi nie mogą się powtarzać. Wygrywa ten, komu uda się najszybciej przejść planszę. Gracze mogą posłużyć się kartami, dzięki którym zamienią pytanie lub przekażą je przeciwnikowi. Decyzję trzeba podjąć w 5 sekund: grać, czy ryzykować, że przeciwnik odpowie poprawnie? Uważaj w strefie zagrożenia jeśli tu jesteś, nie możesz być pewien, czy zaraz znajdziesz się na mecie, czy stracisz kolejkę. Pewne jest, że będziesz się świetnie bawić! Możliwość rozgrywki bez planszy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kalambury : gra planszowa / opracowanie gry Jacek Czuba, Jacek Zdybel ; opracowanie graficzne Adam Strzelecki. - Gdynia : Trefl, [2017]. - 1 gra (100 kart z poleceniami, 4 pionki, kostka do gry) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 20x29x4 cm + instrukcja (4 karty złożone ; 21 cm).
GRA PLANSZOWA. Znana i lubiana gra w odgadywanie haseł. Tym razem gracze poruszają się pionkami po planszy, na której oprócz poleceń „pokaż” i „narysuj” czeka mnóstwo niespodzianek i pułapek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Polska : gra edukacyjna / ilustracje Daniel Włodarski, Iwona Murawska, Magdalena Szafran ; opracowanie graficzne Magdalena Szafran ; opracowanie techniczne Grzegorz Traczykowski ; opracowanie gry Justyna Kieczmer, Monika Rutowska-Leśniewska. - Gdynia : Trefl, 2018. - 1 pudełko (magiczny ołówek, 32 plansze z zadaniami, plansza we wkładce, strzałkka losująca, 4 pionki ; 30x30x4 cm + instrukcja (20 stron : ilustracje ; 15 cm).
(Mały Odkrywca)
Zapraszamy na wyprawę po różnych zakątkach Polski, w czasie której zdobędziecie wiele interesujących informacji na temat naszego kraju. Gra rozbudzi w Małych Odkrywcach ciekawość i pozwoli im lepiej poznać naszą ojczyznę. Seria Mały odkrywca i magiczny ołówek została stworzona, aby poprzez zabawę wspomagać rozwój Twojego dziecka. Zestaw plansz edukacyjnych oraz gra planszowa dla dzieci.[https://www.taniaksiazka.pl/gra-polska-magiczny-olowek-trefl-p-1551205.html]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej