Gry i zabawki
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(137)
Forma i typ
E-booki
(257538)
Książki
(86824)
Audiobooki
(20036)
Proza
(15353)
Poezja
(5362)
Gry i zabawki
(137)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2270)
Komiksy i książki obrazkowe
(1596)
Filmy i seriale
(1527)
Publikacje popularnonaukowe
(1365)
Poradniki i przewodniki
(1117)
Publikacje dydaktyczne
(789)
Publikacje naukowe
(760)
Publikacje fachowe
(323)
Muzyka
(251)
Dramat (rodzaj)
(225)
Publikacje religijne
(132)
Albumy i książki artystyczne
(110)
Publikacje informacyjne
(85)
Publikacje promocyjne
(34)
Mapy
(30)
Druki ulotne
(25)
Komiksy i książki obrazkowe
(15)
Czasopisma
(11)
Książka
(6)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(5)
Nuty
(4)
Rękopisy
(3)
Obiekty trójwymiarowe
(2)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Muzyka angielska
(1)
Poradnik
(1)
Poraniki i przewodniki
(1)
Poza
(1)
Programy radiowe i telewizyjne
(1)
Publikacje brajlowskie
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(100)
wypożyczone
(19)
dostępne
(18)
Placówka
Oddział dla Dzieci
(32)
Filia nr 2
(1)
Czytelnia Oddziału dla Dzieci
(4)
Gralnia
(100)
Autor
Chrzanowska Agnieszka (tłumaczka)
(4)
Delval Julien (1972- )
(4)
Nigelli Benedetta
(4)
Nowak Jan (1963- )
(4)
Daujean Cyrille
(3)
Grześkowiak Patrycja
(3)
Korzeniewski Przemysław
(3)
Kożyczkowska Magda
(3)
Matz Agnieszka
(3)
Minor Marcin
(3)
Miłuński Filip
(3)
Moon Alan R. (1951- )
(3)
Supeł Barbara
(3)
Wojtkowiak-Skóra Patrycja
(3)
Zdybel Jacek (1963- )
(3)
Bauza Antoine (1978- )
(2)
Choux Nathalie (1967- )
(2)
Czuba Sławomir
(2)
Demaegd Arnaud (1974- )
(2)
Derkacz Zbigniew
(2)
Eberle Bill
(2)
Kecir-Lepetit Emmanuelle (1973- )
(2)
Kittredge Jack
(2)
Maj Arkadiusz (gry planszowe)
(2)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(2)
Nowak-Kreyer Maciej (1976- )
(2)
Olotka Greg
(2)
Roubira Jean-Louis
(2)
Strzelecki Adam (grafik)
(2)
Szpunar Ola
(2)
Żabicka Monika
(2)
Adamescu Adrian
(1)
Andersen Martin Nedergaard
(1)
Andrews Daryl
(1)
Andruszkiewicz Jaro
(1)
André Marc
(1)
André Mark (1964- )
(1)
Arrhenius Ingela P. (1967- )
(1)
Astley Neville
(1)
Atkinson Michael
(1)
Avery Jeremy
(1)
Baker Mark (1959- )
(1)
Bakera Grzegorz
(1)
Baracchi Tiziano
(1)
Baraf Eduardo
(1)
Baranowski Marek (geograf)
(1)
Bauman Sabina
(1)
Bernacki Krzysztof "Krzyś"
(1)
Biba Dariia
(1)
Biernacka Zofia
(1)
Blanchot Denis
(1)
Bobrowski Hubert
(1)
Bodin Dominique (1958- )
(1)
Bolek Joanna (pedagog)
(1)
Bonifacio Fabrizio
(1)
Borek Natalia
(1)
Bortkiewicz Mikołaj
(1)
Bourgeois Paulette (1951- )
(1)
Brand Inka (1977- )
(1)
Brand Markus (1975- )
(1)
Brisigotti John-Paul
(1)
Bukowski Adam
(1)
Burgess Matthew
(1)
Cairos Joshua
(1)
Campardou Clémentine
(1)
Cardouat Marie (1981- )
(1)
Cathala Bruno (1963- )
(1)
Caumont Cédric
(1)
Cegieła Katarzyna
(1)
Chappuis Dimitri
(1)
Chiu Pa Ming (1977- )
(1)
Chmielewski Henryk Jerzy (1923-2021)
(1)
Chojnowski Ryszard
(1)
Chvátil Vlaada
(1)
Cioch Katarzyna
(1)
Clark Brenda
(1)
Clerc Lucille
(1)
Cortina Gabriel (1973- )
(1)
Cotterau Jacques
(1)
Crosa Riccardo (1967- )
(1)
Czapczyk Paweł
(1)
Czoik-Nowicka Monika
(1)
Davies Casey
(1)
Devine Danny
(1)
Dewan Ted (1961- )
(1)
Dion Franck (1970- )
(1)
Ducos Guillaume
(1)
Dulin Sergey
(1)
Elliott Mike
(1)
Enrico Massimo
(1)
Fanchi Tony
(1)
Ferlito Chiara
(1)
Finn Steve
(1)
Finn Steve (1967- )
(1)
Fiore Christian
(1)
Folkman Sławomir
(1)
Forbes Maxwell
(1)
Fornal Przemysław
(1)
French Nate
(1)
Gandzel Mariusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(86)
2010 - 2019
(50)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(122)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(134)
Francja
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
Ukraina
(1)
Język
polski
(136)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Dzieci
(86)
Młodzież
(63)
9-13 lat
(61)
14-17 lat
(53)
6-8 lat
(43)
0-5 lat
(38)
Dorośli
(34)
18+
(8)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Gra polska
(10)
Literatura polska
(6)
Literatura francuska
(5)
Gra amerykańska
(2)
Literatura angielska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Temat
Harry Potter (postać fikcyjna)
(7)
Tajemnica
(7)
Czarodzieje
(5)
Przedmioty magiczne
(5)
Zwierzęta
(5)
Barwy
(4)
Kolejnictwo
(4)
Bing (postać fikcyjna)
(3)
Gospodarstwo rolne
(3)
Podróże
(3)
Zabawa
(3)
Detektywi amatorzy
(2)
Dinozaury
(2)
Ekologia
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Gry kierownicze
(2)
Martin, George R. R. (1948- )
(2)
Miasta
(2)
Osobowość
(2)
Podróżnictwo
(2)
Pojazdy
(2)
Przedmioty użytku codziennego
(2)
Renesans
(2)
Trening umysłu
(2)
Usypianie dzieci
(2)
Wyobraźnia
(2)
Śledztwo i dochodzenie
(2)
Azulejos
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bitwa pod Grunwaldem (1410)
(1)
Blaszany Drwal (postać fikcyjna)
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Charakter
(1)
Chmielewski, Henryk Jerzy (1923-2021)
(1)
Ciasta
(1)
Ciekawość (postawa)
(1)
Coaching
(1)
Czarnoksiężnicy
(1)
Czynności
(1)
Diuna (świat fikcyjny)
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dorotka (postać fikcyjna)
(1)
Drukarstwo
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Figury geometryczne
(1)
Franklin (postać fikcyjna)
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Gracze komputerowi
(1)
Gry planszowe
(1)
Grzybobranie
(1)
Grzyby
(1)
Hakerzy
(1)
Handel
(1)
Hermiona Granger (postać fikcyjna)
(1)
Historia powszechna
(1)
Ja (psychologia)
(1)
Język hiszpański
(1)
Kalambury
(1)
Kamienie szlachetne
(1)
Kampania wrześniowa (1939)
(1)
Kicia Kocia (postać fikcyjna)
(1)
Koty
(1)
Kościoły i kaplice
(1)
Kreatywność
(1)
Kuce
(1)
Kupcy
(1)
Labirynt
(1)
Las
(1)
Leonardo da Vinci (1452-1519)
(1)
Logika
(1)
Magnateria
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Maszyny
(1)
Matejko, Jan (1838-1893)
(1)
Memy internetowe
(1)
Minecraft
(1)
Mistyfikacja literacka
(1)
Mitologia grecka
(1)
Miś Paddington (postać fikcyjna)
(1)
Motoryka mała
(1)
Musierowicz, Małgorzata (1945- )
(1)
My Little Pony (postacie fikcyjne)
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka liczenia
(1)
Noc
(1)
Odbudowa (urbanistyka)
(1)
Pamięć
(1)
Piłka nożna
(1)
Pociągi
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Polityka wewnętrzna
(1)
Potwory
(1)
Powstanie warszawskie (1944)
(1)
Pożar
(1)
Roblox (gra komputerowa)
(1)
Ron Weasley (postać fikcyjna)
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Rośliny ozdobne
(1)
Rycerstwo
(1)
Temat: dzieło
Game of thrones (serial filmowy)
(2)
Bitwa pod Grunwaldem
(1)
Game of thrones
(1)
Jeżycjada
(1)
Song of ice and fire
(1)
Temat: czas
1901-2000
(7)
1501-1600
(4)
1601-1700
(3)
2001-
(3)
1101-1200
(2)
1201-1300
(2)
1401-1500
(2)
1701-1800
(2)
1939-1945
(2)
1001-1100
(1)
1301-1400
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1918-1939
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Europa
(3)
Barcelona (Hiszpania)
(1)
Broad Peak (góra)
(1)
Chiny
(1)
Florencja (Włochy)
(1)
K2 (góra)
(1)
Kansas (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Lhotse (góra)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Oz (kraina fikcyjna)
(1)
Portugalia
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Serengeti
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Gry planszowe
(76)
Gry i zabawy umysłowe
(55)
Gry w karty
(22)
Broszura
(14)
Gry edukacyjne
(12)
Gry i zabawy
(12)
Książka zabawka
(11)
Książka-zabawka
(9)
Gry strategiczne
(8)
Gry i zabawy dziecięce
(6)
Układanki
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Gry i zabawki
(5)
Książki dla małych dzieci
(5)
Gry paragrafowe
(4)
Książka do wypełniania
(4)
Mapy
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Publikacje dla dzieci
(3)
Wiersze
(3)
Fantasy
(2)
Gry i zabawy literackie
(2)
Powieść przygodowa
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Gry ekonomiczne
(1)
Karty do gry
(1)
Karty metaforyczne
(1)
Krzyżówki (gry)
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Poradnik
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Quizy
(1)
Ruchome obrazki
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(94)
Edukacja i pedagogika
(38)
Kultura i sztuka
(35)
Historia
(14)
Architektura i budownictwo
(4)
Geografia i nauki o Ziemi
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Psychologia
(3)
Biologia
(2)
Językoznawstwo
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Archeologia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
137 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Splendor / autor: Marc André ; ilustrator: Pascal Quidault ; tłumaczenie: Monika Żabicka. - Warszawa : Rebel, © 2019. - 1 gra (40 żetonów, 90 kart rozwoju, 10 kafli szlachty) : karton, papier, plastik, kolor ; w pudełku 7x22x28 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje kolorowe ; 21x27 cm).
Splendor jest dynamiczną i niemal uzależniającą grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy - wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu. Gdy będziesz już dostatecznie bogaty, być może zaszczyci Cię swą wizytą przedstawiciel szlachty, co jeszcze podniesie Twój prestiż w oczach konkurencji. Każdy gracz w swojej turze może podjąć jedną akcję z poniższych trzech: pozyskać żetony - trzy różne lub dwa takie same,kupić lub zbudować kartę - płacąc za nią posiadanymi żetonami - klejnotami i dodając ją do swoich kart na stole, zarezerwować kartę.Ostatnia akcja pozwala mieć graczowi pewność, że nikt nie zabierze mu karty, którą sobie upatrzył lub że przeciwnik nie zbuduje kluczowej dla niego karty. Akcja ta kosztuje Cię całą rundę, ale w zamian dostajesz żeton złota, który może w przyszłości posłużyć jako dowolny klejnot. Wszystkie karty, które kupujesz, dają Ci stałe zniżki na zakup następnych kart, niektóre dają również punkty prestiżu. Pierwsza osoba, która zdobędzie 15 punktów prestiżu, wygrywa grę! Dlaczego pokochasz tę grę? Odpowiedź jest krótka i prosta - mechanika, mechanika i jeszcze raz mechanika! Niezwykle prosta, pozwalająca nawet czterolatkowi przyłączyć się do zabawy, a jednocześnie oferująca takie możliwości, że każdy doświadczony gracz będzie usatysfakcjonowany. Ta mechanika uzależnia - każdy, kto lubi budować silniczki usprawniające dalsze pozyskiwanie surowców czy punktów zwycięstwa, musi mieć ten tytuł na swojej półce.Wykonanie jest najwyższej jakości, a żetony znajdujące się w grze są jakości porównywalnej do żetonów pokerowych - ciężkie, kolorowe, starannie wykonane, przyjemnie leżące w ręce. Wariant dla dzieci Mimo, że gra jest przeznaczona dla graczy od 10 lat - mechanicznie jest ona zrozumiała także dla młodszych dzieci, już od wieku 4-5 lat. Dlatego każdego, kto chciałby zaprosić do zabawy młodsze dzieci, zachęcamy do skorzystania z wariantu pozwalającego dzieciom na dorównanie dorosłym. Każde dziecko, które uczestniczy w rozgrywce, otrzymuje (wybudowane) na samym jej początku 1, 2 lub 3 (w zależności od wieku) losowe karty poziomu pierwszego. Gwarantujemy, że z takim startem i dorośli będą mieli wyzwanie, by nie dać się pokonać, i dzieci będą miały przednią zabawę. Zawartość pudełka:40 żetonów (7 szmaragdów, 7 szafirów, 7 diamentów, 7 onyksów, 7 rubinów, 5 złotych monet)90 kart rozwoju (40 poziomu 1, 30 poziomu 2, 20 poziomu 3)10 kafli szlachty, instrukcja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Splendor : pojedynek / twórcy: Marc André, Bruno Cathala ; ilustracje: Davide Tosello ; tłumaczenie Magda Gamrot. - Gdańsk : Rebel, © 2022. - 1 pudełko (kafelek zwycięstwa, 67 kart klejnotów, 3 zwoje przywilejów, 25 znaczników, 4 karty monarchów, plansza, woreczek) : karton, plastik ; w pudełku 18x13x5 cm + instrukcja (11, [1] strona : ilustracje ; 17 cm).
Jako mistrz gildii jubilerów tworzysz misterne i majestatyczne ozdoby dla monarchów i innych potężnych przywódców świata renesansu, w zamian zyskując coraz większy prestiż i majątek. Na horyzoncie pojawił się jednak ambitny rywal! Stań z nim w szranki, zbieraj kamienie szlachetne, perły oraz złoto, a następnie twórz z nich ozdoby oraz drogocenną biżuterię. Zyskaj przychylność monarchów, zdobywaj prestiż i stań się najlepszym jubilerem!
Splendor: Pojedynek to nowa odsłona popularnej gry ekonomicznej, w pełni dostosowana do potrzeb planszówkowych par i duetów. Zawiera zmodyfikowany system dobierania znaczników klejnotów oraz zupełnie nowe karty z dodatkowymi umiejętnościami i premiami. Dzięki nim dwuosobowe rozgrywki będą jeszcze bardziej wymagające i ekscytujące!
Na czym to polega? W swojej turze gracz bierze znaczniki z planszy albo wykorzystuje posiadane znaczniki do kupowania kart klejnotów, dzięki którym zdobywa punkty prestiżu i korony. Te z kolei zbliżają go do wygranej. Karty klejnotów zapewniają również dodatkowe umiejętności i premie, które obniżają koszt kolejnych kart. W ten sposób z każdą turą poszerzają się nasze możliwości zakupowe. Aby wygrać, na koniec swojej tury gracz musi spełnić 1 z 3 warunków wskazanych na kafelku zwycięstwa.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- Podobnie jak w klasycznej odsłonie gry Splendor, tutaj również mamy do czynienia z wyścigiem o to, kto jako pierwszy spełni warunek zwycięstwa. Można tego dokonać na 3 różne sposoby, więc stale musimy pilnować drugiego gracza, dbając jednocześnie o własny zrównoważony rozwój.
- Specjalna plansza, na której wykładamy znaczniki klejnotów oraz związane z nią dodatkowe zasady sprawiają, że także ten element gry nabiera strategicznego charakteru. Od teraz nie tylko możemy podbierać przeciwnikowi potrzebne kolory, ale też ograniczać jego możliwości w ich łączeniu!
- Karty klejnotów w tej wersji zyskały specjalne umiejętności. Nie tylko produkują dla nas na stałe kryształy w odpowiednim kolorze, ale też zapewniają bonusy takie jak możliwość rozegrania dodatkowej tury, podkradanie przeciwnikowi znaczników czy dodatkowe przywileje.
- Mimo modyfikacji gra zachowuje swój prosty charakter i nadal doskonale nadaje się na początek przygody z planszówkami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Sagrada / Daryl Andrews, Adrian Adamescu ; rozwój gry Ben Harkins ; grafika i ilustracje Peter Wocken Design LLC ; tłumaczenie Jakub Meller, Michał Herman. - Warszawa : Grupa Wydawnicza Foksal, © 2018. - 1 gra (12 kart wzorów witraży, 12 kart narzędzi, 90 kostek, worek na kostki, 10 kart celów grupowych, 4 znaczniki punktów gracza, 24 znaczniki uznania, 5 kart celów indywidualnych, tor punktacji, 1 worek na kostki) : karton, papier, plastik, len ; 7x22x30 cm + instrukcja.
Pomóż dokończyć budowę jednej z najbardziej epickich konstrukcji jakie widział świat! Twoim zadaniem będzie stworzenie efektownego witraża w legendarnej bazylice Sagrada Familia. Żeby tego dokonać będziesz potrzebować zestawu kolorowych kości, kart narzędzi, zmysłu dobrego planowania i odrobiny szczęścia. Stwórz najpiękniejszy witraż i dołóż swoją cegiełkę do monumentalnego dzieła Antonio Gaudiego. Miej się jednak na baczności! Inni artyści będą starali się stworzyć. „Sagrada” to gra, której sercem jest 90 kolorowych kostek, które posłużą do budowy witraży przedstawionych na kartach. Każdy z nich składa się z 20 pól, które sukcesywnie będziemy zapełniać podczas 10 rund gry. Część pól wymaga położenia na nich kostki w danym kolorze, lub o konkretnej wartości. Te będziemy dociągać w każdej rundzie ze wspólnej puli. Do tego kostki w tych samych kolorach i o identycznych wartościach nie mogą ze sobą sąsiadować! Robi się ciekawie? Poczekajcie, aż do gry wejdą Karty celów, które na koniec gry zapewnią dodatkowe punkty za realizację konkretnych zadań. Witraże występują w różnych stopniach trudności – im trudniej go ułożyć, tym więcej punktów będziemy mogli zużyć na skorzystanie z Kart narzędzi, które ułatwią nam tworzenie naszego dzieła. Zasady tej gry można wytłumaczyć w dosłownie kilka minut, ale niespodziewana głębia i ogromna regrywalność sprawią, że „Sagrada” będzie częstym gościem na stole każdego gracza, który ceni lekką, ale jednocześnie wymagającą rozrywkę. [Nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
(Akademia Mądrego Dziecka. Zabawa w chowanego)
Książeczka jest przeznaczona do wspólnej zabawy z maluszkiem. Pod filcowymi klapkami dziecko odkrywa, gdzie się schowały zwierzątka. [lubimyczytac.pl/ksiazka/5085880/gdzie-sie-schowal-kotek-akademia-madrego-dziecka-zabawa-w-chowanego].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
(Historyjki z Okienkami)
(Peppa Pig)
Kolejne wyzwania przed świnką Peppą! Zobacz kto pomoże jej w rozwiązaniu tajemnicy zaginionego ciasta i kogo spotka na drodze? Aby się dowiedzieć podążaj za kolorowymi ilustracjami i ruchomymi okienkami. Czy bycie detektywem jest proste? [Nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (2 egz.)
(dostępność ok. 28.05.2024)
Gra planszowa
W koszyku
Magnaci : gra o Rzeczpospolitą : Boże Igrzysko / gra powstała na podstawie oryginalnego projektu Grzegorza Bakery ; autorzy Jaro Andruszkiewicz i Waldek Gumienny ; rozwój gry Michał Ozon ; grafika Piotr Słaby, Urszula Odulińska, Andrzej Gosik, Jan Matejko i in.. - Opole : Phalanax ; Vertima ; copyright 2016. - 1 gra (1 plansza, 119 kart, 209 znaczników, wypraska, karta pomocy) : karton, papier, kolor ; w pudełku 29x29x7 cm + instrukcja (15, [1] strona : ilustracje ; 28 cm) + karta z konspektem lekcji..
Gracze wcielają się w role magnatów, którzy dążą do rozwoju potęgi własnego rodu w sprzyjającym fortunie momencie: szczytowego rozkwitu Unii Polski i Litwy. Do walki o prestiż i posiadłości ziemskie stają najznamienitsze rody: Leszczyńscy, Potoccy, Radziwiłłowie, Sapiehowie, oraz Zamoyscy. Każdy z graczy dysponuje talią kart, przedstawiającą znane osobistości z jego familii. (...) Podczas rozgrywki gracze będą zarządzać talią swych postaci tak, by w konkurencji z innymi, osiągnąć jak najwięcej na każdej z płaszczyzn życia Rzeczpospolitej. Wpływy graczy ścierać się będą przy kształtowaniu polityki wewnętrznej państwa, a także w odpowiedzi na zewnętrzne zagrożenia i szanse wynikające z sytuacji międzynarodowej. (...). Jeśli gracze zatracą się we wzajemnej walce o tytuły i przewagi, Rzeczpospolita upadnie pod naporem ościennych mocarstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP 794 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Gra planszowa
W koszyku
Pachnący ogród : relaksująca gra w aranżowanie kwiatów / Eduardo Baraf, Steve Finn ; ilustracje: Clémentine Campardou ; tłumaczenie Tomasz Trzmielewski. - Gdańsk : Rebel, 2022. - 1 pudełko: (60 kart ogrodu, 9 kart nagród, 21 kart pragnień, 10 kart wron, karta filiżanki herbaty, 4 karty pomocy, 4 pionki ogrodników, 12 znaczków kwiatów, 24 żetony kamieni) : karton, papier, plastik ; w pudełku 19x20x4 cm + instrukcja (19, [1] strona : ilustracje ; 11 x 17 cm)..
Pachnący ogród to niezwykle przyjemna gra karciana, w której będziesz zbierać kwiaty i aranżować z nich zestawy zgodnie z kartami bukietów, pragnień i nagród. Doskonale łączy proste zasady, które pozwalają zasiąść do stołu nawet początkującym graczom, z satysfakcjonującą i ciekawą rozgrywką opartą o wybieranie najbardziej opłacalnych opcji. [rebel.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
Gdzie jest Bing? / [tłumaczenie: Sabina Bauman]. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Harperkids, 2022. - [12] stron : ilustracje ; 21x21 cm.
(Bing)
Niedaleko stąd, tuż za zakrętem, Bing bawi się dziś w chowanego. Gdzie się ukrył? Może za ławką w parku? Albo za krzakiem w ogrodzie? A może… jest w szufladzie w swoim pokoju? Znajdź króliczka, który schował się sprytnie na kolejnych stronach tej książki i odkryj niespodzianki, które czekają pod kolejnymi otwieranymi klapkami. To dla malucha świetna zabawa, a jednocześnie trening sprawności manualnej oraz spostrzegawczości. Mocny karton, z którego wykonana jest książka, wytrzyma długie godziny zabawy, okienka otwierają się łatwo, a dzięki zaokrąglonym rogom produkt jest bezpieczny nawet dla bardzo małych dzieci. Otwieranie i zamykanie klapek pomaga w rozwijaniu małej motoryki dziecka, a wspólne poszukiwanie ukrytych w książce elementów to sposób na miłe spędzanie czasu dla całej rodziny! Proste teksty i zabawne komentarze pod klapkami dostarczą dodatkowej rozrywki, a kontynuacją lektury może być… prawdziwa zabawa w chowanego! [www.znak.com.pl/ksiazka/gdzie-jest-bing-bing-ksiazka-z-otwieranymi-okienkami--238699].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Gra planszowa
W koszyku
Tiletum / projekt gry: Daniele Taseini i Simone Luciani ; rozwój gry: Andrei Novac, Błażej Kubacki, Małgorzata Mitura i Dávid Turczi ; projekt trybu solo Dávid Turczi i Jeremy Avery ; ilustracje Zbigniew Umgelter ; tłumaczenie Agnieszka Chrzanowska. - Paryż : Rebel, © 2022. - 1 pudełko : (1 plansza, 4 planszetki graczy,20 kości, woreczek na kości, elementy do trybu solo, 195 żetonów dóbr, 54 kafelki premii, 45 kafelków kontraktów, 25 kafelków katedr, 11 kafelków targów, 9 kafelków kosztów budowy, 8 kafelków miast, 6 kafelków akcji, 80 drewnianych elementów) : karton, drewno, papier, plastik, kolor ; 29x29x8 cm + 2 instrukcje (Instrukcja : 30 stron : ilustracje kolorowe ; 28 cm + Instrukcja do trybu solo : 15 stron : ilustracje kolorowe ; 28 cm).
Zostań najbardziej wpływowym kupcem w renesansowej Europie Przenieś się w świat zamożnych kupców, których celem jest pomnażanie majątku i zdobywanie wpływów oraz uznanie. Wędrując po kontynencie, w poszukiwaniu możliwości rozwoju, będziesz zakładał własne placówki handlowe w odwiedzanych miastach oraz angażować się w budowę reprezentacyjnych katedr. Zdobędziesz przychylność wpływowych postaci, których zdolności pozwolą Ci uzyskać przewagę nad konkurencją. Tiletum to strategiczna gra planszowa będąca doskonałym połączeniem prostoty zasad z głębią planowania. Mechanika zarządzania kośćmi, pełniącymi rolę zarówno dóbr, jak i akcji wykonywanych przez graczy, zapewnia każdorazowo unikalne oraz interesujące wyzwanie. Zawartość zestawu: plansza 4 planszetki graczy 20 kości woreczek na kości elementy do trybu solo 2 instrukcje 195 żetonów dóbr 54 kafelki premii 45 kafelków postaci 26 kafelków kontraktów 25 kafelków katedr 11 kafelków targów 9 kafelków kosztów budowy 8 kafelków miast 6 kafelków akcji 32 domy 28 filarów 12 znaczników graczy 4 kupców 4 architektów Gra Tiletum przeznaczona jest dla osób powyżej 14 roku życia, może uczestniczyć w niej od 1 do 4 graczy, a czas rozgrywki wynosi od 60 do 100 minut. [bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Tokaido / Antoine Bauza ; ilustracje Naïade ; tłumaczenie Agnieszka Chrzanowska. - Paryż : Funforge ; Nowy Sącz : Hobbity.eu, cop. 2018. - 1 pudełko : (1 plansza, 5 pionków Podróżników, 5 znaczników punktacji, 5 żetonów Bagażu, 50 monet, 10 dużych kart Podróżników, 12 kart gorących źródeł, 60 kart Panoram, 25 kart Posiłku, 24 kart Pamiątek, 14 kart Spotkań, 7 kart Osiągnięć) : karton, papier, plastik, kolor ; 31x31x8 cm + Instrukcja (8 stron : ilustracje kolorowe ; 28 cm).
Tokaido to elegancka i przyjemna rodzinna gra planszowa, w której wcielamy się w wędrowców pokonujących legendarną Drogę Wschodniego Morza. Na trasie z Tokio do Edo znajdują się rozmaite przystanki, które będziemy odwiedzali w kolejnych rundach. Wchodzenie na poszczególne pola zapewni nam karty, a każdy ich rodzaj dostarczy nam punkty według innego schematu.
Na czym to polega?
Podczas zabawy gracze wcielają się w podróżników. Każdy z nich posiada inną liczbę monet i unikatową zdolność, która ma go wspierać podczas rozgrywki.
W kolejnych turach gracze będą poruszali się po mapie, umieszczając pionek na wybranym przez siebie polu i rozpatrując jego efekt.
Gra nie ma sztywnego podziału na tury: porusza się zawsze ten gracz, którego pionek jest ostatni. Oznacza to, że odbiegając za daleko, na przykład by zdobyć wyjątkowo cenną kartę, pozostawiamy innym możliwość wykonania kilku akcji z rzędu.
Każde z odwiedzanych pól zapewnia nam jakiś rodzaj kart: w sklepach wymieniamy monety na przedmioty, w kapliczkach składamy ofiarę by zyskać przychylność bóstw, a podziwianie krajobrazów pozwala nam kompletować elementy panoramy.
Zwycięży osoba, która po dotarciu do ostatniej gospody będzie miała najwięcej punktów zgromadzonych z różnych zestawów kart.
Dlaczego pokochasz tę grę?
To nowe wydanie popularnej gry rodzinnej, która przyciąga wzrok minimalistyczną okładką i eleganckim stylem graficznym, a jednocześnie zapewnia prostą i ciekawą zabawę. Zasady Tokaido są bardzo łatwe do opanowania - większość z nich sprowadza się do różnych sposobów punktowania poszczególnych rodzajów kart. Dzięki temu gra świetnie nadaje się na początek przygody z planszówkami. Każdy z wędrowców, w których możemy się wcielić, ma swój własny bonus, który może nam pomóc w nakreśleniu odpowiedniej strategii. Wypróbowanie różnych opcji pozwala nauczyć się różnych sposobów patrzenia na tę samą grę. [https://www.gandalf.com.pl/p/gra-tokaido/]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Krajoznanie : edukacyjna gra planszowa "Muzeum na kółkach" = lndkntszft / koncepcja i projekt graficzny gry : Art Ekipa ; opieka merytoryczna Kalina Gawlas, Konstanty Geberet ; konsultacje merytoryczne Monika Sadkowska, Zosia Biernacka ; konsultacje graficzne Kinga Lewandowska ; Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. - [Poznań] : [Portaart], [2016] - 1 gra (plansza, 7 pionków głównych, 49 pionków markujących, kostka, 7 zestawów kart miasta, 10 legitymacji, 20 biletów, 10 kart sprawności, 28 kart szczęście, 28 kart pech) : karton, papier, drewno, platik, kolor ; w pudełku 5,5x21,5x30 cm + instrukcja (8 stron ; 21 cm).
Krajoznanie to edukacyjna gra planszowa, w której gracze odbywają podróż po przedwojennej Polsce. Podążając do wyznaczonego celu poznają historię i kulturę Żydów polskich. Na trasie gracze doświadczają przygód, zdobywają nowe umiejętności a czasem wpadają w tarapaty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dobble : Kicia Kocia / Denis Blanchot, Guillaume Gille-Naves, Igor Polouchine ; ilustracje Anita Głowińska. - Gdańsk : Rebel, 2021. - 1 gra (puszka, 30 kart) : metal, papier, karton, kolor ; w pudełku 8c8x13 cm + zasady gry (12 stron : ilustracje kolorowe).
Kicia Kocia, bohaterka popularnych książek dla dzieci, wraz z przyjaciółmi zawitała do świata gier! Na co dzień uczą maluchy, jak zachowywać się w codziennych sytuacjach, a teraz będą wspierać je w ćwiczeniu spostrzegawczości i refleksu podczas szukania par identycznych symboli. Zadanie jest proste: spójrz na pierwszą kartę, którą trzymasz w ręku oraz na tę, która leży na środku stołu. Znajdź na nich wspólny symbol, nazwij go i szybko pozbądź się swojej karty. Teraz następna! Tylko nie zwątp, dwie dowolne karty zawsze łączy jeden wspólny obrazek. W Dobble można grać na wiele sposobów, a 5 z nich jest opisanych w instrukcji jako mini-gry. Aby utrudnić zabawę symbole na kartach bywają odwrócone i miewają różne rozmiary. Same karty są okrągłe i kolorowe, a każda z nich ma unikalny zestaw symboli związanych z postaciami z książeczek o Kici Koci. [https://www.rebel.pl/gry-planszowe/dobble-kicia-kocia-2000502.html]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP 794 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 28.06.2024)
Gra planszowa
W koszyku
Bójcie się gniewu Arcygeniusza Zła! Wróciliście do Mrocznej Wieży, po kolejnej nieudanej misji. Rigor Mortis, Pan Zatraconych Ziem, na pewno nie będzie zadowolony. Wkrótce staniecie przed jego obliczem, a on zażąda od Was wyjaśnień… Zmyśl historię! Zrzuć winę na kogoś innego! Uniknij gniewu Arcygeniusza Zła! Tak, Mroczny Władco! to narracyjna gra karciana osadzona w świecie Kragmorthy. Lekka i pełna humoru, łatwa do nauczenia. Wystarczy kilku przyjaciół i trochę wyobraźni, by zacząć rozgrywkę pełną fantazji. [https://www.planszomania.pl/inne/7875/Tak-Mroczny-Wadco--wersja-zielona.html]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
Wyjątkowa książeczka, z serii o znanym żółwiu imieniem Franklin. Jej wyjątkowość polega na tym, że oprócz historyjki, książeczka zawiera różnego rodzaju zagadki i zabawy, a nawet grę planszową. Bajka opowiada o przygodach Franklina, które przeżył podczas wyjazdu na obóz letni. Razem z sympatycznym żółwiem i nowymi przyjaciółmi, młody czytelnik odkryje, jaką przyjemność może sprawić obcowanie z naturą. [bonito.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pokolenia / projektanci Inka Brand, Markus Brand ; ilustracje Dennis Lohausen. - Nowy Sącz: Hobbity, 2013. - 1 gra (1 plansza, 4 plansze gospodarstw, 48 drewnianych pionków, 24 zestawy klientów, 1 arkusz z naklejkami, 20 worków ze zbożem, 3 karty przygotowania, 15 monet, 78 drewnianych kostek, 1 żeton "nowy pierwszy gracz", 1 znacznik pierwszego gracza, 1 karta pomocy, "msza", 40 żetonów dóbr) : drewno, karton, plastik, płótno, tektura ; w pudełku 30x30x8 cm instrukcja (11, [1] strona : ilustracje ; 28 cm).
Gra składa się z szeregu rund, podczas których gracze będą kierować losami swego rodu. W tym celu można wyznaczać członkom rodziny różne zadania we wsi. Pracujący w gospodarstwie - zatroszczą się o dobre zbiory, przeznaczeni do służby w kościele - przyniosą punkty sławy, zaś rodzina w radzie gminy, prócz cennych punktów, zagwarantuje także przywileje. Ten, kto zdecyduje się na podróż, zapewni swemu rodowi sławę oraz - zależnie od celu swej wyprawy - wzrost wpływów lub pieniądze. Z kolei członkowie rodziny pracujący w warsztatach rzemieślników wyprodukują dobra. Dobra te oraz zboże można wymienić na targu na punkty sławy.
Gra Pokolenia (Village) została laureatem nagrody Spiel des Jahres 2012 w kategorii Kennerspiele (gra zaawansowana).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Diuna: planeta intryg i konfliktów / produkcja: Peter Simunovich, John-Paul Brisgotti ; projekt gry Peter Olotka, Jack Kittredge, Bill Eberle, Greg Olotka, Jack Reda ; projekt graficzny Casey Davies ; tłumaczenie instrukcji Magda Gamrot, tłumaczenie kart Monika Żabicka ; konsultacje Sławomir Folkman. - Wersja polska. - [Warszawa] : [Rebel], © 2021. - 1 gra (1 plansza, 6 plansz frakcji, 2 dyski bitewne, 278 tokenów, kość burzy, 94 karty) : karton, papier, plastik, żywica, kolor ; w pudełku 7x27x27 cm + instrukcja (15, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 15x15 cm).
Diuna - już sama nazwa przywodzi na myśl pustkę. Na planecie dominuje pustynny krajobraz poprzecinany jedynie tu i ówdzie potężnymi pasmami górskimi. Ludzie żyją wyłącznie w paru rozsianych po globie miejscach, w których mają dostęp do drogocennej wody pitnej, lecz nawet tam gnębią ich przerażające kurzawy. Planeta ta odgrywa jednak kluczową rolę w przeznaczeniu galaktycznego Imperium… Stań się częścią jednej z najsłynniejszych historii w dziejach SF w grze Diuna: Planeta intryg i konfliktów i wybierz stronę, po której będziesz walczyć. Zostań liderem Imperium, wciel się w dowódcę Fremenów albo stań na czele jednego z wielkich rodów: Atrydów albo Harkonnenów. Zdobywaj wpływy i walcz o kontrolę nad melanżem: najcenniejszym i najbardziej pożądanym zasobem we wszechświecie, obecnym jedynie na Diunie. Transportuj swoje oddziały na planetę, zbieraj przyprawę, kontroluj pustynne warownie i niszcz swoich wrogów! [https://www.rebel.pl/gry-planszowe/diuna-planeta-intryg-i-konfliktow-2005740.html]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Logo : gra planszowa / zespół Jacek Zdybel, Bartosz Odorowicz, Paulina Kortas, Adam Bukowski ; opracowanie graficzne Sebastian Goyke, Wojciech Kubiak. - Gdynia : Trefl, 2019. - 1 gra (1 plansza LOGO, 330 kart pytań, 6 pionków, pudełko na karty) : karton, plastik, tektura, kolor ; 26x26x8 cm + 1 instrukcja ([2] strony ; 26 cm).
Rodzinna gra planszowa LOGO miała premierę w Wielkiej Brytanii w 2008 roku. Do tej pory na świecie sprzedało się 700 000 egzemplarzy tej quizowej gry, z pytaniami odnoszącymi się do znanych marek i logotypów. Gra posiada wariant indywidualny oraz drużynowy. Dzięki prawidłowym odpowiedziom na pytania gracze przesuwają na planszy swoje pionki w kierunku mety. W grze LOGO jest około 400 kart z pytaniami o zróżnicowanym poziomie trudności, które odnoszą się do popularnych marek, logotypów, opakowań i haseł reklamowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
(Escape Quest ; #2)
Escape Quest to seria książko-gier. Łączy w sobie elementy paragrafowej przygody z zadaniami typu „escape room”. Przeżyj niesamowitą przygodę, w której to ty jesteś głównym bohaterem. Podejmujesz decyzje, rozwiązujesz zadania i starasz się wydostać z różnych zastawionych na ciebie pułapek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III K (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
W nocy / [zilustrowała Nathalie Choux]. - Warszawa : HarperKids - HarperCollins Polska sp. z o.o., 2022. - [12] stron : ilustracje ; 17x17 cm.
(Akademia Mądrego Dziecka. Pierwsze Słowa (HarperCollins))
Co można zobaczyć na niebie w nocy? Jakie zwierzęta są aktywne, gdy zapada zmrok? Co oświetla domy i ulice? Odpowiedź kryje się w kartonowej książce z przesuwanymi obrazkami. „Pierwsze słowa” to seria książeczek dla dzieci i rodziców do wspólnego oglądania i czytania. Ruchome elementy, doskonale wspierają rozwój maluchów i rozwijają sprawność manualną. Piękne kolorowe ilustracje sprawiają, że dzieci z przyjemnością odkrywają świat wokół siebie i chętnie uczą się nowych słów. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N (1 egz.)
(dostępność ok. 16.05.2024)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
Zabawki / [zilustrowała Nathalie Choux ; tłumaczenie: Katarzyna Grzyb]. - Warszawa : Harperkids, copyright 2022. - [12] stron : ilustracje ; 17x17 cm.
(Akademia Mądrego Dziecka. Pierwsze Słowa)
Seria dobrze znanych książeczek Moje pierwsze słowa po raz kolejny powiększyła się o nowe tytuły: Dzidziuś, Rodzina, Zmysły oraz Zabawki. Książeczka pod tytułem Zabawki przedstawia i nazywa popularne i znane rodzicom zabawki: klocki, lalki, ciastolinę czy bębenek. Dzięki kolorowym obrazkom, dziecko uczy się nazywać przedmioty z którymi ma styczność na co dzień. Kartonowe książeczki wykonane są z największą starannością, zaokrąglone strony sprawiają, że książeczka jest bezpieczna dla malucha, a ruchome elementy pozwalają ćwiczyć małą motorykę. [bonito.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej