Językoznawstwo
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(95)
Forma i typ
Książki
(93)
Publikacje dydaktyczne
(50)
Publikacje informacyjne
(11)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(10)
Poradniki i przewodniki
(9)
Proza
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Audiobooki
(5)
Gry i zabawki
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Poezja
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(89)
wypożyczone
(12)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(17)
Oddział dla Dzieci
(23)
Czytelnia
(57)
Cymelia
(1)
Filia nr 2
(3)
Czytelnia Oddziału dla Dzieci
(1)
Gralnia
(2)
Autor
Rusinek Michał (1972- )
(9)
Bralczyk Jerzy (1947- )
(7)
Rusinek Joanna (1979- )
(5)
Bartosik Joanna
(4)
Lipińska Dorota
(4)
Ufel Monika
(4)
Czesak Artur
(3)
Bednarek Justyna (filolog)
(2)
Ciesielska-Musameh Róża
(2)
Gawłowski Jacek (1957- )
(2)
Gałat Edyta
(2)
Guziuk-Świca Barbara
(2)
Lipińska Dorota. Franek, Frania i Felix
(2)
Przechodzka Grażyna
(2)
Rusìna Ol'ga Volodimirìvna (1995- )
(2)
Sałęga-Bielowicz Beata
(2)
Łaziuk Katarzyna
(2)
Attwood Evelyn
(1)
Audring Jenny (1977- )
(1)
Baer Magdalena
(1)
Bagińska Alina (filolog)
(1)
Baranowska Sabina
(1)
Barańska Joanna (redaktor)
(1)
Biernatowski Piotr
(1)
Borowska Aleksandra
(1)
Brontë Charlotte (1816-1855)
(1)
Brykowska-Liniecka Ewa
(1)
Buras-Marciniak Anetta
(1)
Bylina Tomasz
(1)
Całek Agnieszka
(1)
Charpin Dominique
(1)
Ciszewska Małgorzata
(1)
Dančuk Ûlâ
(1)
Daroch Magdalena
(1)
Dominik-Stawicka Donata (1956- )
(1)
Dorožkìna Natalìâ
(1)
Dorren Gaston (1965- )
(1)
Doyle Arthur Conan (1859-1930)
(1)
Drewnowska-Rymarz Olga
(1)
Dudek Agata (1984- )
(1)
Dzierżawska-Bojanowska Zofia (1983- )
(1)
Dąbrowska Katarzyna
(1)
Eberle Bill
(1)
Edwards Alison
(1)
Edwins Andrew
(1)
Everett Daniel Leonard (1951- )
(1)
Fałowski Adam (1951- )
(1)
Filak Magdalena
(1)
Fleureau-Dauloudet Christophe
(1)
Galant Svetlana
(1)
Gawroński Maciej
(1)
Gonsior Joanna
(1)
Goźdź-Roszkowski Stanisław
(1)
Goźliński Paweł (1971- )
(1)
Grabowska Anna
(1)
Grabowska Anna (iberystyka)
(1)
Grebe Paul (1908-1987)
(1)
Hanisch Maya
(1)
Hrycak Beata
(1)
Hącia Agata
(1)
Kaczanowska Maria
(1)
Kamińska Anna (filolog)
(1)
Kapełuś Magdalena
(1)
Kisielewska Zuzanna (1980- )
(1)
Kittredge Jack
(1)
Kochańska Magdalena (pedagog)
(1)
Kociołek Monika
(1)
Korwin-Piotrowska Dorota
(1)
Koval' Oleksandr
(1)
Kołodziejek Ewa
(1)
Kryński Adam Antoni (1844-1932)
(1)
Kubicka Emilia
(1)
Kujawa Elżbieta (filolog)
(1)
Kupìna Ìrina. O
(1)
Kwanchai Moriya
(1)
Lachowska Karolina
(1)
Lewandowska Iwona
(1)
Liput Przemysław (1985- )
(1)
Lisowska-Magdziarz Małgorzata
(1)
Machnicka Violetta
(1)
Maj Arkadiusz (gry planszowe)
(1)
Malinowski Maciej (filolog)
(1)
Mamcarz Artur (1958- )
(1)
Marcjanik Małgorzata (1950- )
(1)
Mazer Anne
(1)
Mazurkiewicz-Sułkowska Julia
(1)
Mełgieś-Szostak Paulina
(1)
Mijakowska-Johnson Marta
(1)
Müller Wolfgang
(1)
Norman Ewa
(1)
Nowak Małgorzata (1985- )
(1)
O'Neill Ewa (1979- )
(1)
Olotka Greg
(1)
Olotka Peter
(1)
Oponowicz Karolina (1978- )
(1)
Ostrowska Joanna
(1)
Pasterczyk Małgorzata
(1)
Paszkowski Paweł
(1)
Phelan Matt
(1)
Pielużek Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(64)
2010 - 2019
(26)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(1)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(82)
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(88)
Ukraina
(3)
nieznany (a)
(1)
Niemcy
(1)
Czechy
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(79)
angielski
(5)
ukraiński
(4)
niemiecki
(2)
hiszpański
(2)
francuski
(1)
łaciński
(1)
nieznany (lpo)
(1)
Odbiorca
Dzieci
(21)
6-8 lat
(13)
9-13 lat
(12)
A1 (poziom biegłości językowej)
(11)
Poziom podstawowy
(9)
0-5 lat
(8)
A2 (poziom biegłości językowej)
(8)
Cudzoziemcy
(8)
B2 (poziom biegłości językowej)
(6)
B1 (poziom biegłości językowej)
(5)
Poziom rozszerzony
(3)
Rodzice
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Klasa 8.
(2)
Młodzież
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Szkoły średnie
(2)
14-17 at
(1)
14-17 lat
(1)
18+
(1)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
Adwokaci
(1)
Aplikanci
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
C2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Doradcy podatkowi
(1)
Dorośli
(1)
Klasa 1
(1)
Licea
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(1)
Radcy prawni
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(12)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura szkocka
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Temat
Język polski
(30)
Język polski jako obcy
(12)
Słownictwo
(9)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(8)
Etymologia
(7)
Frazeologia
(7)
Gramatyka
(7)
Język ukraiński
(6)
Język angielski
(5)
Język polski (przedmiot szkolny)
(4)
Terminologia
(4)
Ciało ludzkie
(3)
Język
(3)
Korekcja mowy
(3)
Matura
(3)
Norma językowa
(3)
Stylistyka
(3)
Wymowa
(3)
Czytanie
(2)
Humor
(2)
Język hiszpański (przedmiot szkolny)
(2)
Język słowacki (przedmiot szkolny)
(2)
Język łaciński
(2)
Językoznawcy
(2)
Językoznawstwo
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Kultura
(2)
Mieszkania
(2)
Pisownia
(2)
Polityka
(2)
Przysłowia
(2)
Retoryka
(2)
Socjolingwistyka
(2)
Sztuka pisania
(2)
Tematy i motywy
(2)
Analiza treści i zawartości mediów
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Argumentacja prawnicza
(1)
Bralczyk, Jerzy (1947- )
(1)
Błędy językowe
(1)
Chłopcy
(1)
Cywilizacja wschodnia
(1)
Czas
(1)
Czasownik
(1)
Dedukcja
(1)
Dialekty i regionalizmy
(1)
Doktor Watson (postać fikcyjna)
(1)
Drzewa
(1)
Dyskurs
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dzień
(1)
Egzamin ósmoklasisty
(1)
Erystyka
(1)
Esperantyści
(1)
Etykieta językowa
(1)
Feminizm
(1)
Filologia polska
(1)
Gender
(1)
Gospodarka
(1)
Gra słów
(1)
Idiomy
(1)
Indianie
(1)
Internet
(1)
Interpunkcja
(1)
Język bośniacki
(1)
Język chorwacki
(1)
Język czeski (przedmiot szkolny)
(1)
Język egipski
(1)
Język esperanto
(1)
Język francuski (przedmiot szkolny)
(1)
Język grecki
(1)
Język hiszpański
(1)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1)
Język potoczny
(1)
Język prawniczy
(1)
Język rosyjski (przedmiot szkolny)
(1)
Język ukraiński (przedmiot szkolny)
(1)
Języki słowiańskie
(1)
Językoznawstwo funkcjonalne
(1)
Językoznawstwo normatywne
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompozycja (literatura)
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kontakt językowy
(1)
Kryminalistyka
(1)
Lekarze a pacjenci
(1)
Leksykologia
(1)
Literatura boszniacka
(1)
Literatura bośniacka
(1)
Literatury słowiańskie
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Matura (2005- )
(1)
Memy internetowe
(1)
Metody badawcze
(1)
Mowa nienawiści
(1)
Muzyka rozrywkowa polska
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(5)
1801-1900
(4)
600-501 p.n.e.
(2)
700-601 p.n.e.
(2)
800-701 p.n.e.
(2)
do 801 p.n.e.
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1601-1700
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Europa
(3)
Ameryka Południowa
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Babilonia (państwo dawne)
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bośnia i Hercegowina
(1)
Hongkong (Chiny)
(1)
Indie
(1)
Jokohama (Japonia)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Starożytna Mezopotamia
(1)
Starożytny Bliski Wschód
(1)
Starożytny Egipt
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(17)
Opracowanie
(14)
Ćwiczenia i zadania
(13)
Kompendia i repetytoria
(7)
Poradnik
(6)
Publikacja bogato ilustrowana
(6)
Materiały pomocnicze
(5)
Antologia
(4)
Felieton
(4)
Opowiadania i nowele
(4)
Poradnik językowy
(4)
Rozmówki
(3)
Słownik frazeologiczny
(3)
Słownik polsko-angielski
(3)
Encyklopedia
(2)
Gry planszowe
(2)
Książka obrazkowa
(2)
Książka zabawka
(2)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Przysłowia
(2)
Raport z badań
(2)
Słownik
(2)
Słownik hiszpańsko-polski
(2)
Słownik ilustrowany
(2)
Słownik języka polskiego
(2)
Słownik ukraińsko-polski
(2)
Wywiad-rzeka
(2)
Aforyzmy
(1)
Analiza i interpretacja
(1)
Arkusze egzaminacyjne
(1)
Atlas językowy
(1)
Audiobooki
(1)
Elementarz
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kryminał
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Literatura polska
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Powieść podróżnicza
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Science fiction
(1)
Słownik angielsko-polski
(1)
Słownik angielsko-ukraiński
(1)
Słownik chorwacko-polski
(1)
Słownik etymologiczny
(1)
Słownik francusko-polski
(1)
Słownik ortograficzny
(1)
Słownik polsko-chorwacki
(1)
Słownik polsko-ukraiński
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Wersja uproszczona
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(2330)
Edukacja i pedagogika
(786)
Socjologia i społeczeństwo
(726)
Kultura i sztuka
(561)
Medycyna i zdrowie
(555)
Językoznawstwo
(95)
Psychologia
(534)
Biologia
(450)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(364)
Literaturoznawstwo
(358)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(335)
Religia i duchowość
(326)
Podróże i turystyka
(244)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(224)
Hobby i czas wolny
(224)
Etnologia i antropologia kulturowa
(200)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(197)
Rozwój osobisty
(176)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(175)
Kultura fizyczna i sport
(161)
Geografia i nauki o Ziemi
(156)
Kulinaria
(147)
Zarządzanie i marketing
(115)
Fizyka i astronomia
(110)
Inżynieria i technika
(103)
Filozofia i etyka
(93)
Ochrona środowiska
(91)
Informatyka i technologie informacyjne
(88)
Architektura i budownictwo
(82)
Media i komunikacja społeczna
(71)
Nauka i badania
(69)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(64)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(64)
Styl życia, moda i uroda
(58)
Transport i logistyka
(50)
Rolnictwo i leśnictwo
(46)
Dom i ogród
(43)
Archeologia
(39)
Matematyka
(37)
Chemia
(35)
Praca, kariera, pieniądze
(29)
Styl życia, moda, uroda
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Architektura
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo i wojsjiwość
(1)
Kultura isztuka
(1)
Kulyura i sztuka
(1)
Matemayka
(1)
Medycyna i Zdrowie
(1)
Muzyka
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Powieść
(1)
Socjologia i społeczeństwoPaństwowe Wydawnictwo NAukowe
(1)
Socjologia i społeczeństwo`
(1)
Varia
(1)
95 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Czytam Sama, Czytam Sam)
Książka ta powstała z myślą o dzieciach, które dopiero uczą się czytać. Litery wprowadzane są stopniowo. Tylko z poznanych już liter budowane są wyrazy i zdania do czytania. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hieroglify egipskie : mowa bogów / Andrzej Ćwiek. - Wydanie trzecie. - Poznań : Wydawnictwo Poznańskie, copyright 2023. - 326, [1] strona : faksymilia, fotografie, ilustracje, mapy ; 21 cm.
Żyjemy w przeświadczeniu, że tradycja i kultura europejska wywodzą się ze starożytnej Grecji i Rzymu. Zapominamy jednak o starożytnych Egipcjanach lub po prostu jesteśmy nieświadomi egipskiego pochodzenia wielu wynalazków, idei i motywów. Dotyczy to nie tylko religii czy filozofii. To dzięki Egipcjanom ktoś może nosić imię Zuzanna lub Onufry. To dzięki nim znamy słowa takie jak: bazalt, heban czy chemia. To wreszcie dzięki nim dzielimy dobę na dwadzieścia cztery godziny.
Z podziwem patrzymy na niezrozumiałe teksty na ścianach egipskich świątyń i grobowców. A gdybyśmy spróbowali je odczytać? Zajrzenie w niezwykły świat hieroglifów może przynieść ze sobą zdumiewające odkrycia i wielką satysfakcję, gdy uda nam się rozszyfrować to, co przez wieki było ukryte i tajemnicze. Kamienie zaczynają wtedy mówić, a mają naprawdę wiele do powiedzenia.
[Opis wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 00 (1 egz.)
(dostępność ok. 16.05.2024)
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 003 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Українська, що надихає : говоримо й пишемо правильно / Юлія Валентинiвна Данчук.
(Seriâ "Vizualizovanij dovidnik")
Ця книжка в зручній і стислій формі довідника розширить і поглибить знання з української мови відповідно до вимог нової редакції Українського правопису (2019), а також сприятиме вдосконаленню усного й писемного мовлення. Видання допоможе вільно комунікувати, чітко, грамотно й невимушено висловлювати власні думки, а отже, презентувати себе в соціумі. Ми спілкуємося на ділових і приватних зустрічах, надсилаємо щодня повідомлення-меседжі, беремо участь у конференціях онлайн чи офлайн, робимо дописи в соцмережах. Саме мова є основним засобом спілкування та впливу. Ця книга допоможе: поліпшити власне усне та писемне мовлення; уникати повторів, росіянізмів, алогізмів; правильно вітатися, звертатися, дякувати тощо. У виданні згадано про зміни в Українському правописі (2019) й подано рекомендації щодо того, як уникати найтиповіших мовленнєвих помилок. Висловлюємо щиру надію на те, що пропоноване видання стане вам у пригоді, сприятиме саморозвитку і допоможе реалізуватися в будь-якій сфері життя завдяки досконалому мовленню. Українська надихає! Говорімо правильно та вишукано! [https://rozetka.com.ua/350603766/p350603766/]
Książka ta, w wygodnej i zwięzłej formie poradnika, poszerzy i pogłębi znajomość języka ukraińskiego zgodnie z wymogami nowego wydania Ukraińskiej Ortografii (2019), a także przyczyni się do poprawy komunikacji ustnej i pisemnej . Publikacja pomoże w swobodnym komunikowaniu się, jasnym, kompetentnym i niezobowiązującym wyrażaniu własnych myśli, a tym samym zaistnieniu w społeczeństwie. Komunikujemy się na spotkaniach biznesowych i prywatnych, codziennie wysyłamy SMS-y, uczestniczymy w konferencjach online i offline, publikujemy w sieciach społecznościowych. Język jest głównym środkiem komunikacji i wpływu. Ta książka pomoże: udoskonalić własną mowę ustną i pisemną; unikać powtórzeń, rusycyzmów, alogizmów; właściwie pozdrawiać, zwracać się, dziękować itp. Publikacja wspomina o zmianach w pisowni ukraińskiej (2019) oraz zawiera zalecenia, jak uniknąć najczęstszych błędów językowych. Mamy szczerą nadzieję, że proponowana publikacja będzie dla Ciebie przydatna, będzie sprzyjać samorozwojowi i pomoże realizować się w każdej dziedzinie życia dzięki doskonałej mowie. Ukraiński inspiruje! Mówimy poprawnie i elegancko!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. LO ukr 81 [Zbiory Obcojęzyczne] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szczegółowe omówienie wszystkich zagadnień gramatycznych, opracowane konfrontatywnie i zilustrowane licznymi przykładami.
85 jednostek tematycznych, obejmujących ćwiczenia wdrażające, automatyzujące,utrwalające i testujące
klucz do wszystkich ćwiczeń.
Gramatyka języka niemieckiego:
- stanowi doskonałą pomoc dla gimnazjalistów, licealistów, studentów i uczestników kursów językowych, niezależnie od metody i podręcznika
- jest niezastąpiona w samodzielnej nauce języka niemieckiego
- w sposób klarowny i przystępny wyjaśnia poszczególne zagadnienia gramatyczne
- znakomicie ułatwia praktyczne stosowanie gramatyki i pomaga osiągnąć sukces w nauce niemieckiego
[https://lubimyczytac.pl/ksiazka/102921/gramatyka-jezyka-niemieckiego-z-cwiczeniami]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język polski : zakres podstawowy i rozszerzony / Donata Dominik-Stawicka. - Gdynia : Operon, copyright 2017. - [2], 349, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Matura 2022. Vademecum)
Matura. Język polski. Vademecum 2022. Zakres podstawowy i rozszerzony Wydawnictwa Operon to gwarancja sukcesu na egzaminie maturalnym. Wpłynie na odpowiednie przygotowanie się zarówno do egzaminu ustnego, jak i pisemnego z języka polskiego, na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Vademecum z języka polskiego nie tylko pomoże usystematyzować wiedzę z obecnego poziomu kształcenia, lecz także przypomni najważniejsze treści z gimnazjum, które również mogą pojawić się na maturze. W publikacji znajdują się przykładowe tematy maturalne, wytyczne dotyczące pisania różnego typu prac oraz przykładowe prace i konspekty do realizacji tematów na egzaminie ustnym. Vademecum pomoże praktycznie i teoretycznie przygotować się do egzaminu maturalnego. W vademecum z języka polskiego znajdują się ponadto objaśnienia najważniejszych terminów oraz korelacje tekstów kultury z omawianymi zagadnieniami i opracowania lektur pod kątem ich przydatności na egzaminie. Matura. Język polski. Vademecum 2022. Zakres podstawowy i rozszerzony zostało opracowane przez literaturoznawcę i rzeczoznawcę MEN. Co znajdziesz w vademecum z języka polskiego? • powtórkę z historii literatury i kultury oraz omówienie lektur objętych podstawą programową z sugestiami, jak wykorzystać je na egzaminach ustnym i pisemnym, • giełdę tematów do każdej epoki i lektury, • wzory konspektów wypowiedzi na egzamin ustny z języka polskiego, • niezbędną na maturze wiedzę o języku polskim, uporządkowaną w postaci tabel, wykresów, definicji i przykładów, • podręczny leksykon postaci literackich, motywów, słowniczek terminów i pojęć oraz biogramów autorów lektur, • poradnik dla osób mających trudność z konstruowaniem prac pisemnych, pomocny w poprawnym pisaniu i oswojeniu form pisemnych na maturze. [bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor słynnej „Babel”, miłośnik języków i poliglota o swoim nowym tomie pisze tak: „Dziesiątki języków Europy kryją frapujące opowieści. W tej książce postanowiłem opowiedzieć sześćdziesiąt najlepszych. Dowiemy się z niej, jak to jest, że francuskim, na pozór tak dojrzałym, w gruncie rzeczy rządzi obsesja na punkcie matki. Odkryjemy, dlaczego hiszpański brzmi jak pistolet maszynowy. A jeśli sądziliśmy, że niemiecki rozprzestrzeniał się po Europie, kładąc ludziom nóż na gardle, przygotujmy się na niespodziankę. Wyruszymy jeszcze dalej, żeby zbadać osobliwie demokratyczną naturę norweskiego, skłonność niderlandzkiego do przekraczania granic płciowych, krwawe boje toczone o grekę i językowe sieroctwo na Bałkanach. A już najdalej od uczęszczanych szlaków wasz przewodnik wskaże wam prastare rodzinne klejnoty litewskiego, snobizm łużyckiego i zagadkowe zwyczaje baskijskiego. I wierzcie lub nie, ale niektóre z najbardziej niesamowitych opowieści językowych w Europie czekają na odkrycie u samych wrót Wielkiej Brytanii – jakby nie z tego świata, a zarazem jak zza miedzy – w językach celtyckich oraz shelta i anglo-romani”. A ponieważ Gaston Dorren od jakiegoś czasu uczy się także polskiego, w książce znajdzie się tekst napisany specjalnie do naszego wydania. [https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4973522/gadka-w-szescdziesiat-jezykow-dookola-europy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 81 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. LO hisz. 821-3 ang. [Zbiory Obcojęzyczne] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Decipher : słowa, które rozpadły sie na kawałki / projekt gry Bill Eberle, Greg Olotka, Peter Olotka, Jack Kittredge ; ilustracje Kwanchai Moriya ; tłumaczenie Arek Maj. - Wersja polska. - Warszawa : Marek Baranowski ; Grupa Wydawnicza Foksal, © 2021. - 1 gra (1 wypraska, 1. dwustronna plansza deszyfeująca, 1 kasetka słowotwórcy, 48 elementów liter, 85 płytek liter, 1 ołówek, 1 notes, 16 żetonów) : karton, papier, plastik, kolor ; w pudełku 6x28x28 cm + instrukcja (4 strony złożone : ilustracje kolorowe ; 16x16 cm)
Czy uda Ci się odgadnąć zaszyfrowane hasło? Decipher to gra dla miłośników gier słownych oraz imprezowych. Dzięki kolorowej oprawie graficznej oraz niebanalnemu systemowi szyfrowania pokochasz tę grę od razu! Gracze używają czterech elementów o różnych kształtach do tworzenia i rozwiązywania łamigłówek. W każdej rundzie inny gracz buduje tajne słowo. Inni wiedzą tylko, które fragmenty liter znajdują się w tajnym słowie i zbierają wskazówki oraz punkty. Jak przebiega rozgrywka? 1. Słowotwórca układa z liter swoje sekretne słowo, przygotowując specjalne elementy tworzące litery. 2. Poszukiwacze zbierają informacje, poprzez wskazywanie odpowiednich miejsc na planszy. 3. Poszukiwacze odkrywają rozwiązanie - pierwsza osoba, która odgadnie sekretne słowo, zdobędzie więcej punktów! Zadaniem słowotwórców jest ułożenie sekretnego słowa z ustalonej wcześniej liczby liter. Poszukiwacze słów starają się w każdej rundzie odgadnąć, jakie to słowo. Pomagają im w tym elementy liter, które stopniowo będą pojawiały się na planszy deszyfrującej. W trakcie rozgrywki każdy z graczy zostaje słowotwórcą na jedną rundę, a poprzez pozostałe rundy będzie Poszukiwaczem słów. Rozgrywka kończy się, gdy każdy z graczy rozegra swoją rundę jako Słowotwórca. Gracz z największą liczbą punktów zostaje zwycięzcą. [Nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak powstał język? Jak to się dzieje, że przyswaja go każdy człowiek? Skąd wzięło się tyle podobieństw między językami, skoro każdy z nich powstał na potrzeby innej kultury? Od lat panuje przekonanie, że język jest zakodowany w naszych genach i że istnieje w każdym z nas jako wrodzony i instynktowny byt. Daniel Everett otwarcie kontestuje ten pogląd, dowodząc, że język to narzędzie wynalezione przez człowieka, które można stworzyć na nowo lub dać mu popaść w zapomnienie, tak jak dzieje się to z każdym innym narzędziem. Everett pokazuje, jak ewolucja form języka - ujawniająca się w różnicach gramatycznych między nimi - odzwierciedla kształtowanie języka przez ludzkie doświadczenia i społeczeństwa w ich wielkiej różnorodności. Odwołując się do antropologii, prymatologii, informatyki, filozofii, językoznawstwa, psychologii oraz własnych pionierskich badań nad amazońskim plemieniem Pirah, Everett w sposób bezprecedensowy objaśnia naturę języka jako zjawiska kształtowanego przez społeczeństwo. Przedstawia dzięki temu nowy sposób widzenia tego, jak myślimy i kim jesteśmy. [https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4821485/jezyk---narzedzie-kultury]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słownik etymologiczny polszczyzny potocznej PWN / Adam Fałowski. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - XXII, 365 stron ; 21 cm.
Słownik etymologiczny polszczyzny potocznej PWN opisuje historię, chronologię, geografię, semantykę i stylistykę oraz genezę wybranych słów należących do zasobu leksykalnego współczesnej polszczyzny potocznej. Jest pierwszym w dziejach leksykografii słownikiem etymologicznym potocznego języka polskiego. Zawiera 710 haseł. Uwzględnia przede wszystkim wyrazy, które nie znalazły dotąd jednoznacznego i zadowalającego objaśnienia etymologicznego. Słownik pomoże osobom zajmującym się zawodowo etymologią polską i słowiańską poznać pochodzenie wybranych słów i uzupełnić ich znaczenie. Posłuży także doktorantom i studentom filologii polskiej i słowiańskiej. Zainteresuje wszystkich, których fascynuje język polski, azwłaszcza rodowód, dzieje, różnorodność i piękno polskiego słownictwa. [https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5017896/slownik-etymologiczny-polszczyzny-potocznej-pwn]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81'374 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język polski? Chcę i mogę! : podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego. Cz. 1 / Edyta Gałat, Beata Sałęga-Bielowicz. - Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych "Universitas", copyright 2018. - 176, [4] strony : ilustracje ; 30 cm + Język polski? Chcę i mogę! : zeszyt ćwiczeń. Część I (53 strony, [3] karty tablic luzem : ilustracje ; 30 cm).
(Język Polski Jako Obcy : podręcznik do nauki języka polskiego dla cudzoziemców)
Podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego pod tytułem Język polski? Chcę i mogę! w dwóch powiązanych ze sobą merytorycznie i kompozycyjnie częściach jest propozycją przeznaczoną dla poziomu A1 (ESOKJ, 2003), adresowaną przede wszystkim do osób dorosłych, choć może być też wykorzystywany w pracy z młodzieżą. Książka jest owocem doświadczeń autorek zebranych w trakcie wieloletniej pracy z grupami początkującymi na różnego typu kursach w Uniwersytecie Jagiellońskim, w Międzynarodowym Centrum Kształcenia Politechniki Krakowskiej oraz w szkołach prywatnych. Koncepcja podręcznika wpisuje się w nurt podejścia komunikacyjnego, którego celem nauczania jest rozwijanie kompetencji komunikacyjnej uczących się, rozumianej jako umiejętność posługiwania się językiem obcym poprawnie pod względem językowym i adekwatnie do kontekstu sytuacyjnego. Ważny jest więc zarówno rozwój sprawności językowych (słuchania, mówienia, pisania i czytania), jak i leżących u ich podłoża kompetencji lingwistycznych (gramatycznej, leksykalnej, fonologicznej i ortograficznej), o co zadbano w przygotowanej pozycji. Podręcznik składa się z 15 jednostek, podzielonych na dwie części (pierwsza część ma 9 jednostek podstawowych i 3 powtórzeniowe; druga - 6 jednostek podstawowych i 2 powtórzeniowe oraz suplement, w którym, oprócz wielorakich ćwiczeń gramatycznych i słownikowych, jest kilka tekstów do czytania, pomyślanych jako materiały dodatkowe dla uczącego i uczącego się). Po każdych trzech jednostkach zamieszczono lekcję powtórzeniową, która pozwala nauczycielowi i uczącym się monitorować przebieg i efektywność procesu kształcenia. W każdej lekcji, oprócz tekstów, dialogów, sytuacji komunikacyjnych, znajduje się duża liczba ćwiczeń językowych i sprawnościowych (w zależności od tematu - od 20 do ok. 30). Dokonano wewnętrznego podziału lekcji, a zakładki w lekcjach zapowiadają ćwiczone podsystemy i sprawności w poszczególnych częściach, zazwyczaj lekcja dzielona jest dwukrotnie, natomiast spis treści pokazuje, jakie treści nauczania są w poszczególnych lekcjach. Ostatnia jednostka, w obydwu częściach, bez numeru, nosi tytuł Świętujemy w Polsce! Jej fragmenty mogą zostać wykorzystane w dowolnym momencie kursu. Moment ten wyznaczą bądź potrzeby, bądź rytm roku. W jednostce tej znalazły się informacje o polskich tradycjach, świętach i sposobach ich obchodzenia. Treści socjokulturowe znajdują się w całym podręczniku - uczący się towarzyszą w codziennym życiu rodzinie Różyckich, ich krewnym oraz przyjaciołom i znajomym. Do każdej niemal lekcji wplecione też zostały różne materiały autentyczne, m.in. reklamy, ulotki, bilety oraz formularze, które należy wypełnić online (np. rezerwacja wizyty w firmie LUXMED, zakup biletów, wynajęcie rowerów miejskich itp.). Opracowanie graficzne jednostek, bogate w kolory, ma za zadanie wspierać proces przyswajania wiedzy. Grafika wyraźnie nawiązuje do znanej uczącym się grafiki Facebooka, błoga i innych form współczesnej komunikacji. Język polski? Chcę i mogę! nie jest umiejscowiony w żadnym konkretnym mieście Polski, co czyni go bardziej uniwersalnym. Do podręcznika dołączony został materiał dźwiękowy, tj. nagrania tekstów i dialogów z poszczególnych lekcji (plik jest dostępny do pobrania ze strony wydawnictwa), a także niektórych ćwiczeń (nagrany materiał jest sygnalizowany ikonką). Każdą lekcję zamyka część: Poznajemy Polskę z pocztówkami z różnych miast Polski i kilkoma informacjami o nich. Integralną częścią podręcznika jest też zeszyt ćwiczeń, w którym znajdują się rozmaite zadania gramatyczne, słownikowe oraz kształtujące umiejętność poprawnego zapisu i komponowania prostych tekstów oraz rozwijające sprawność rozumienia tekstu czytanego. Podręcznik uzupełniają gry językowe i plansze, które można wykorzystywać zarówno na zajęciach, jak i w pracy indywidualnej (domowej). Treści nauczania w podręczniku Język polski? Chcę i mogę! są zgodne z "Programami nauczania języka polskiego. Poziomy Al-C2" choć wybiegają nieco poza poziom A1. Jest to odpowiedź na potrzeby rynku i zmieniający się profil użytkownika. Obecnie bowiem zdecydowana większość uczących się naszego języka w Polsce to osoby pochodzące z krajów zza naszej wschodniej granicy, które ze względu na typologiczną i genetyczną bliskość języków słowiańskich szybciej przyswajają polszczyznę. Stąd w proponowanym podręczniku poszerzono kręgi tematyczne oraz zakres słownictwa. Niektóre, zdaniem autorek, trudniejsze materiały lub ćwiczenia zostały oznaczone gwiazdką. Zasadniczy korpus podręcznika należy jednak do A1. Układ i prezentacja treści nauczania w poszczególnych jednostkach nie mają „sztywnej" struktury, co pozwoli nauczycielowi swobodniej organizować pracę dydaktyczną. Zadbano także o to, by miał on możliwość wyboru treści w zależności od tego, czy kurs, na którym pracuje z podręcznikiem Język polski? Chcę i mogę! ma charakter intensywny czy ekstensywny. W przypadku nauczania ekstensywnego lektor nie musi realizować wszystkich treści danej lekcji, co ani nie wyklucza, ani nie utrudnia realizacji materiału kolejnych jednostek. Wyróżnikami przygotowywanego podręcznika, w porównaniu z innymi pomocami przeznaczonymi dla początkujących, są: nieco bardziej rozbudowany komponent gramatyczny; oparcie leksykalnych treści nauczania na korpusie słownictwa bazującym na uwspółcześnionych listach frekwencyjnych opracowanych na potrzeby dydaktyki języka polskiego jako obcego (A. Seretny); nauczanie podsystemów języka i sprawności językowych w układzie zintegrowanym. Zdaniem autorek, lektorek z wieloletnim doświadczeniem, w podręcznikach dostępnych na rynku podsystem gramatyczny jest zazwyczaj traktowany nieco po macoszemu, zwłaszcza w kwestii ćwiczeń automatyzujących i komunikacyjnych. W przypadku polszczyzny, języka z rozbudowaną fleksją nominalną i werbalną, brak odpowiedniego komponentu gramatycznego sprawia, że struktury poznawane przez uczących się nie mogą zostać na tyle zinternalizowane, by mogły być sprawnie przywoływane w aktach komunikacji. U wielu uczących się, zwłaszcza starszych, sytuacja ta powoduje dyskomfort i blokadę komunikacyjną. Dowartościowanie komponentu gramatycznego w podręczniku polega na jasnej, przejrzystej i przyjaznej prezentacji struktur gramatycznych, opatrzeniu jej dużą liczbą urozmaiconych ćwiczeń zarówno w lekcjach zasadniczych, powtórzeniowych, jak i w zeszycie ucznia. Ćwiczenia te pokazują struktury w naturalnych kontekstach. Jak już wspomniano, rozbudowano także słownictwo. Podstawowy korpus został oparty na listach frekwencyjnych i kryterium użyteczności. Autorki postanowiły wprowadzić również niektóre, często używane kolokwializmy oraz elementy języka specjalistycznego, którego znajomość jest niezbędna chociażby przy wypełnianiu formularzy online. Słownictwo jest ćwiczone w urozmaicony sposób we wszystkich częściach podręcznika oraz w zeszycie ćwiczeń. Integrowanie podsystemów i sprawności, które zastosowano w niniejszym podręczniku, nie tylko pozostaje w zgodzie z rzeczywistym charakterem naturalnej komunikacji, ale także umożliwia uczącym się sprawniejsze i bardziej efektywne opanowywanie języka. Dzięki wielokrotnemu i zróżnicowanemu kontaktowi z materiałem językowym może on bowiem zostać głębiej zinternalizowany. Podręcznik nie powstałby bez ogromnego wsparcia i przychylności bliskich i przyjaciół. Serdeczne podziękowania składamy Paniom Annie Seretny i Magdalenie Szelc-Mays za merytoryczne uwagi, pozytywną motywację oraz cenne podpowiedzi. Recenzentom wyrażamy wdzięczność za wnikliwe i przychylne recenzje. Koleżankom lektorkom z Międzynarodowego Centrum Kształcenia Politechniki Krakowskiej bardzo dziękujemy za testowanie podręcznika od wczesnego jego etapu powstawania. Autorki wyrażają nadzieję, że podręcznik Język polski? Chcę i mogę! w obu częściach będzie służył uczącym się w sprawnym i efektywnym poznawaniu polszczyzny. Nauczycielom ułatwi zaś codzienną pracę. Recenzje Analiza zawartości podręcznika pozwala zgodzić się z tym, co Autorki napisały we wstępie, czyli że - bez szkody dla rozwoju kompetencji komunikacyjnej - rozbudowany został komponent gramatyczny (Autorki mówią o "dowartościowaniu komponentu gramatycznego"); że wykorzystano uwspółcześnione listy frekwencyjne - jeśli chodzi o zawartość leksykalną; że kryterium istotnym w tworzeniu materiałów było kryterium użyteczności - stąd przywołanie wielu kolokwializmów (raczej: słownictwa współczesnego, na które składają się i potocyzmy, i - czasem - elementy slangowe), ale i elementów języków specjalistycznych (dopasowanie tychże do poziomu nie jest proste, ale Autorkom udaje się to zrobić!). (…) Niniejsze materiały odzwierciedlają doświadczenie i warsztat Autorek, potrafiących przygotować świetny program, dopasowany do potrzeb konkretnych odbiorców. Zaproponowany przez E. Gałat i B. Sałęgę-Bielowicz rozkład materiału (= brak sztywnej struktury) pozwala nauczycielom na dopasowanie zawartości do potrzeb wskazanej grupy uczniów. Z drugiej strony trzyma w ryzach tych lektorów, którzy jeszcze nie nauczyli się dyscypliny w pracy z podręcznikiem kursowym. Spokojna, skromna, ale estetyczna szata graficzna jest na tyle poważna, by skupić uwagę uczących się na zawartości merytorycznej, i na tyle bogata, by móc postawić podręcznik na tej samej półce, co najlepsze (starsze) materiały dydaktyczne w naszej branży. Dr Piotr Kajak, Uniwersytet Warszawski Na pochwałę zasługuje logiczny i spójny układ podręcznika. Każda jednostka lekcyjna jest przemyślana pod względem merytorycznym i metodycznym. Przyjazna i czytelna forma graficzna, różnorodny, szeroki i ciekawy dobór materiałów (tekstów, ćwiczeń, objaśnień gramatycznych itp.), bogato zilustrowane lekcje, dołączony do nich komponent socjokulturowy i kulturoznawczy to niewątpliwie ogromne atuty opracowania. (…) Duża liczba zadań z pewnością ułatwi pracę lektorom (nie muszą uzupełniać podręcznika dodatkowymi materiałami), zaś użytkownikom pozwoli na skuteczniejsze opanowanie podsystemów języka polskiego. (…) Godna podkreślenia jest także dbałość o konsekwentne realizowanie założeń programowych, o równomierne rozwijanie wszystkich sprawności. Autorki nie zapominają również o nauce poprawnej pisowni i wymowy tak potrzebnych w praktyce językowej. Realizując kryterium przydatności nauczanych treści i pamiętając o zmieniających się realiach, w części poświęconej pisaniu wprowadzają - obok form przewidzianych w programie dla poziomu A1 - blog jako coraz popularniejszą formę wypowiedzi. Zachwyci to bez wątpienia użytkowników i zachęci ich do nauki pisania (sprawności wciąż deficytowej) oraz podejmowania prób samodzielnego redagowania tekstów po polsku. Dr Grażyna Przechodzka, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie Spis treści Wstęp Lekcja 1 Język polski, co to jest? Lekcja 2 Jestem Aśka, a ty? Lekcja 3 Hobby, zainteresowania Lekcja powtórzeniowa 1-3 Lekcja 4 Pierogi, żurek, bigos! To jest pyszne! Lekcja 5 Mój zwykły dzień Lekcja 6 Powiedz mi, kim jesteś? Lekcja powtórzeniowa 4-6 Lekcja 7 Zapraszam! O, dziękuję, a dokąd? Lekcja 8 Jestem turystą - poznaję miasto Lekcja 9 Chcę poznać Polskę :) Lekcja powtórzeniowa 7-9 Lekcja Świętujemy w Polsce! Klucz do wybranych ćwiczeń Transkrypcje wybranych nagrań [https://polishbookstore.pl/jezyk-polski-chce-i-moge-czesc-i-podrecznik-do-nauki-jezyka-polskiego-jako-obcego-na-poziomie-a1]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język polski? Chcę i mogę! : podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego. Cz. 2 / Edyta Gałat, Beata Sałęga-Bielowicz. - Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych "Universitas", copyright 2019. - 199, [1] strona, [2] karty tablic luzem : ilustracje ; 30 cm + Język polski? Chcę i mogę! : zeszyt ćwiczeń. Część II (37, [3] strony : ilustracje ; 30 cm)
(Język Polski Jako Obcy : podręcznik do nauki języka polskiego dla cudzoziemców)
Podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego pod tytułem: Język polski - chcę i mogę! w dwóch powiązanych ze sobą merytorycznie i kompozycyjnie częściach, jest propozycją przeznaczoną dla poziomu A1 (ESOKJ, 2003), adresowaną przede wszystkim do osób dorosłych, choć może być też wykorzystywany w pracy z młodzieżą. Książka jest owocem doświadczeń autorek zebranych w trakcie wieloletniej pracy z grupami początkującymi na różnego typu kursach w Uniwersytecie Jagiellońskim, w Międzynarodowym Centrum Kształcenia Politechniki Krakowskiej oraz w szkołach prywatnych. Koncepcja podręcznika wpisuje się w nurt podejścia komunikacyjnego. Celem nauczania w tym podejściu jest rozwijanie kompetencji komunikacyjnej uczących się, rozumianej jako umiejętność posługiwania się językiem obcym poprawnie pod względem językowym i adekwatnie do kontekstu sytuacyjnego. Ważny więc jest zarówno rozwój sprawności językowych (słuchania, mówienia, pisania i czytania), jak i leżących u ich podłoża - kompetencji lingwistycznych (gramatycznej, leksykalnej, fonologicznej i ortograficznej), o co zadbano w przygotowywanej pozycji. Podręcznik składa się z 15 jednostek, podzielonych na dwie części (pierwsza część ma 9 jednostek podstawowych i 3 powtórzeniowe; druga - 6 jednostek podstawowych i 2 powtórzeniowe oraz suplement, w którym, oprócz wielorakich ćwiczeń gramatycznych i słownikowych, jest kilka tekstów do czytania, pomyślanych jako materiały dodatkowe dla uczącego i uczącego się). Po każdych trzech jednostkach zamieszczono lekcję powtórzeniową, która pozwala nauczycielowi, i uczącym się monitorować przebieg i efektywność procesu kształcenia. W każdej lekcji, oprócz tekstów, dialogów, sytuacji komunikacyjnych, znajduje się duża liczba ćwiczeń językowych i sprawnościowych (jest ich w zależności od tematu od 20 do ok. 30). Ostatnia jednostka, w obydwu częściach, bez numeru, nosi tytuł Świętujemy w Polsce! Jej fragmenty mogą zostać wykorzystane w dowolnym momencie kursu - moment ten wyznaczą bądź potrzeby, bądź rytm roku. W jednostce tej znalazły się informacje o polskich tradycjach, świętach i sposobach ich obchodzenia. Treści socjokulturowe znajdują się w całym podręczniku - uczący się towarzyszą w codziennym życiu rodzinie Różyckich, ich krewnym oraz przyjaciołom i znajomym. Do każdej niemal lekcji wplecione też zostały różne materiały autentyczne, m.in. reklamy, ulotki, bilety oraz formularze, które należy wypełnić on-line (...). Opracowanie graficzne jednostek, bogate w kolory, lecz nie przekrzyczane, ma za zadanie wspierać proces przyswajania wiedzy. Grafika wyraźnie nawiązuje do znanej uczącym się grafiki Facebooka, bloga i innych form współczesnej komunikacji. Do podręcznika dołączony został materiał dźwiękowy, tj. nagrania tekstów i dialogów z poszczególnych lekcji, a także niektórych ćwiczeń (nagrany materiał jest sygnalizowany ikonką). Jego integralną częścią jest też zeszyt ćwiczeń, w którym znajdują się rozmaite zadania gramatyczne, słownikowe oraz kształtujące umiejętność poprawnego zapisu i komponowania prostych tekstów. Zeszyt uzupełniają gry językowe, plansze, dodatkowe teksty do czytania (bez ćwiczeń) oparte na tekstach autentycznych, które można wykorzystywać zarówno na zajęciach, jak i w pracy indywidualnej (domowej). Wyróżnikami przygotowywanego podręcznika, gdy zestawić go z innymi pomocami przeznaczonymi dla początkujących, są: - nieco bardziej rozbudowany komponent gramatyczny; - oparcie leksykalnych treści nauczania na korpusie słownictwa opracowanym na listach frekwencyjnych opracowanych na potrzeby dydaktyki języka polskiego jako obcego, uwspółcześnionych przez A. Seretny; - nauczanie podsystemów języka i sprawności językowych w układzie zintegrowanym. Integrowanie podsystemów i sprawności, które zastosowano w niniejszym podręczniku, nie tylko pozostaje w zgodzie z rzeczywistym charakterem naturalnej komunikacji, umożliwia uczącym się sprawniejsze i bardziej efektywne opanowywanie języka. Dzięki wielokrotnemu i zróżnicowanemu kontaktowi z materiałem językowym może on bowiem zostać głębiej zinternalizowany. [Fragment Wstępu] Spis treści Wstęp Lekcja 1 - Co robiłeś w weekend? Lekcja 2 - Gdzie ja jestem? Lekcja 3 - Plany na wakacje Lekcja powtórzeniowa 1-3 Lekcja 4 - Wspominamy i robimy plany na przyszłość Lekcja 5 - Jadę na uniwersytet Lekcja 6 - Czas na trening - sport to zdrowie! Lekcja powtórzeniowa 4-6 Lekcja Świętujemy w Polsce! Suplement Klucz do wybranych ćwiczeń Transkrypcje wybranych nagrań [https://polishbookstore.pl/jezyk-polski-chce-i-moge-czesc-2-podrecznik-do-nauki-jezyka-polskiego-jako-obcego-na-poziomie-a1-z-nagraniami-mp3]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest pierwszą pozycją na rynku dającą wskazówki, jak prowadzić komunikację, redagować pisma procesowe oraz układać strategię działania w sporze prawniczym.
W praktyczny sposób omawia tematykę komunikacji prawniczej, która nie jest wykładana na studiach prawniczych, a jest niezbędna w późniejszej pracy.
Autorzy – prawnicy z bogatym doświadczeniem zawodowym – wyjaśniają trudne zagadnienia w prostym i przystępnym stylu. Przedstawiają wiele przykładów, które pozwalają lepiej zrozumieć analizowane kwestie i wykorzystać je w swojej działalności.
Z opracowania czytelnik dowie się m.in.:
• czy lepsze jest pismo krótsze, czy dłuższe,
• czy trzeba w piśmie dokładnie definiować pojęcia,
• czy sędziowie mają poczucie humoru.
Książka jest przeznaczona dla adwokatów, radców prawnych, aplikantów i doradców podatkowych. Będzie pomocna studentom, którzy planują karierę adwokata lub radcy prawnego. [https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5026374/jak-pisac-pisma-procesowe-i-prowadzic-komunikacje-w-sporze-czyli-ksiazeczka-o-pisaniu-pism]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Audio Kurs)
"Słowacki. Kurs podstawowy" przeznaczony jest dla osób początkujących oraz wszystkich, którzy chcą szybko i samodzielnie przypomnieć sobie podstawy języka słowackiego. Kurs uczy 1500 słów i zwrotów niezbędnych na co dzień – teraz już samodzielnie zapytasz o drogę, zrobisz zakupy, zarezerwujesz pokój i bez problemu poradzisz sobie w każdej codziennej sytuacji! Zamieszczone w książce ciekawostki zapoznają Cię z obyczajami oraz kulturą Słowacji. W skład kursu wchodzą: książka i link do pobrania nagrań. Książka (120 stron) zawiera zapis nagrań wraz z tłumaczeniami, interesujące ćwiczenia, ciekawostki oraz uczy też prawidłowej pisowni. Część gramatyczna wyjaśnia najważniejsze zagadnienia, a liczne przykłady pozwalają na lepsze zrozumienie i ugruntowanie zdobytej wiedzy. Książka zawiera ciekawostki na temat życia we współczesnej Słowacji. Opisane są m.in. ulubione sporty Słowaków, tradycje kulinarne i winiarskie, atrakcje turystyczne. Słowacki. Kurs podstawowy jest polecany do samodzielnej nauki w podróży, w domu, w samochodzie. Ucz się, gdziekolwiek jesteś! Opanuj podstawy języka i zacznij swobodnie rozmawiać! [Nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi pierwszy na rynku wydawniczym podręcznik przygotowany z myślą o studentach i wykładowcach kierunku lingwistyka dla biznesu ? interdyscyplinarnego kierunku o profilu praktycznym, mającego na celu zapewnienie studentom zarówno kompetencji lingwistycznych, jak i menedżerskich. Zawiera definicje i analizy najważniejszych pojęć i terminów oraz teorii i innych kluczowych zagadnień wprowadzanych w ramach teoretycznej części programu studiów. W książce zamieszczono wykaz podstawowej, zalecanej literatury przedmiotu i pytania kontrolne. [Z recenzji prof. dr. hab. Łukasza Grabowskiego] [Nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. LO niem. 81 [Zbiory Obcojęzyczne] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8 (1 egz.)
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skąd pochodzą słowa? Jak zmieniają się ich znaczenia? Jaka przeszłość kryje się w imionach? Kto nadał nazwy miastom, górom i rzekom? Czy słowa mają magiczną moc? Słowa figlują. To fakt. I o tym właśnie jest ta książka. O tym, jak potrafią się zmieniać, jakie budzą skojarzenia, jakie fikają koziołki, jak potrafią nas nabrać, jak wędrują i przeskakują z języka do języka. A że językiem posługujemy się wszyscy, warto podejrzeć harce słów, żeby je zrozumieć. Dlaczego? Ponieważ ich natura w pewnym sensie odzwierciedla naturę ludzi. Jest odbiciem naszych przyzwyczajeń i potrzeb. I właśnie dlatego Figlarne słówka to książka, wbrew tytułowi, nie tylko o słowach. To także książka o ludziach – i o tym, co lubią robić ze słowami i w ogóle z językiem. Dla kogo są Figlarne słówka? Dla młodszych i starszych czytelników, którzy chcą wyruszyć na wędrówkę w poszukiwaniu językowych przygód. Dla każdego, kto jest ciekaw języka! Książkę można czytać wspólnie – na przykład dzieci z rodzicami czy starszym rodzeństwem. [www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej