Gry i zabawy umysłowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(94)
Forma i typ
Gry i zabawki
(55)
Książki
(44)
Komiksy i książki obrazkowe
(17)
Proza
(10)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Poezja
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(52)
dostępne
(29)
wypożyczone
(17)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(2)
Oddział dla Dzieci
(39)
Czytelnia
(1)
Filia nr 2
(3)
Czytelnia Oddziału dla Dzieci
(3)
Gralnia
(50)
Czytelnia Filii nr 2
(1)
Autor
Kamigaki Hiro
(4)
Maruyama Chihiro
(4)
Chrzanowska Agnieszka (tłumaczka)
(3)
Delval Julien (1972- )
(3)
Escandell Victor (1971- )
(3)
Jaszecka Karolina
(3)
Kożyczkowska Magda
(3)
Wajs Joanna (1979- )
(3)
Adamkiewicz Sebastian
(2)
Daujean Cyrille
(2)
Gołdanowska Magdalena
(2)
Górska Karolina (pisarka)
(2)
Górski Wojtek (1958- )
(2)
James Sian (1991- )
(2)
Kajdana Sylwia
(2)
Kamigaki Hiro. Detektyw Pierre w labiryncie
(2)
Konik Magda
(2)
Ladatko Ekaterina
(2)
Marczewska Magdalena
(2)
Mechło Paulina
(2)
Miłuński Filip
(2)
Moon Alan R. (1951- )
(2)
Romanova Daria
(2)
Sabaté Víctor‪ (1976- )
(2)
Wollny Zuza
(2)
Woolf Alex
(2)
Woolf Alex. Escape room
(2)
Andruszkiewicz Jaro
(1)
André Mark (1964- )
(1)
Arenius Päivi
(1)
Astley Neville
(1)
Babińska Magdalena
(1)
Baker Mark (1959- )
(1)
Bakera Grzegorz
(1)
Baraf Eduardo
(1)
Bauza Antoine (1978- )
(1)
Bernacki Krzysztof "Krzyś"
(1)
Biernacka Zofia
(1)
Blake Beccy
(1)
Bobrowski Hubert
(1)
Bolek Joanna (pedagog)
(1)
Campardou Clémentine
(1)
Cardouat Marie (1981- )
(1)
Cathala Bruno (1963- )
(1)
Caumont Cédric
(1)
Cerasoli Anna
(1)
Chotomska Ewa (1951- )
(1)
Clerc Lucille
(1)
Corke Estelle
(1)
Czapczyk Paweł
(1)
Czoik-Nowicka Monika
(1)
Drews Judith (1973- )
(1)
Elliott Mike
(1)
Finn Steve
(1)
Fiske Anna (1964- )
(1)
Forbes Maxwell
(1)
French Nate
(1)
Gallo Ana
(1)
Gawlas Kalina
(1)
Gebert Konstanty (1953- )
(1)
Girasole Alessia
(1)
Gorba Ol'ga (1992- )
(1)
Gosik Andrzej (1961- )
(1)
Gołębiowski Patryk
(1)
Grobelna Aleksandra (filologia norweska)
(1)
Gumienny Waldek
(1)
Gunho Kim
(1)
Górski Wojciech (1971- )
(1)
Handford Martin (1956- )
(1)
Hartman Bob (1955- )
(1)
Hurley Michael
(1)
Hyland Angus
(1)
Innes Andrew
(1)
Jagoda Marianna (1969- )
(1)
Jedlińska Magdalena
(1)
Kamigaki Hiro (1966- ). Detektyw Pierre w labiryncie
(1)
Kamigaki Hiro. P'êr ì mìsto labìrintìv
(1)
Kang Sophia
(1)
Kania Piotr (ilustrator)
(1)
Karpińska Magdalena (1984- )
(1)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(1)
Kaźmierak Anna
(1)
Kim Minho
(1)
Korzeniewski Przemysław
(1)
Kucharska Nikola
(1)
Lang Eric M. (1972- )
(1)
Lewandowska Kinga
(1)
Liszka-Drążkiewicz Agnieszka
(1)
Litzsinger Lucas
(1)
Majkowski Tomasz
(1)
Mariani Federico (1974- )
(1)
Matejko Jan (1838-1893)
(1)
Mathers Edward Powys (1892-1939)
(1)
Mathy Vincent
(1)
Matłosz Michał
(1)
Maublanc Ludovic
(1)
Małecki Łukasz
(1)
Menzel Michael
(1)
Miszta-Mars Aleksandra
(1)
Mojkowska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(61)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(83)
1901-2000
(3)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(91)
Ukraina
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(92)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Dzieci
(61)
9-13 lat
(43)
6-8 lat
(39)
Młodzież
(32)
14-17 lat
(26)
0-5 lat
(24)
Dorośli
(22)
18+
(6)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Gra polska
(9)
Literatura angielska
(7)
Literatura polska
(7)
Gra amerykańska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura japońska
(1)
Temat
Tajemnica
(7)
Harry Potter (postać fikcyjna)
(6)
Śledztwo i dochodzenie
(6)
Czarodzieje
(5)
Labirynt
(5)
Przedmioty magiczne
(5)
Prywatni detektywi
(4)
Kolejnictwo
(3)
Logika
(3)
Morza
(3)
Nauka liczenia
(3)
Pamięć
(3)
Samochody
(3)
Zabawa
(3)
Zwierzęta
(3)
Barwy
(2)
Gry kierownicze
(2)
Kreatywność
(2)
Liczby
(2)
Martin, George R. R. (1948- )
(2)
Matematyka
(2)
Miasta
(2)
Podróże
(2)
Podróże w czasie
(2)
Trening pamięci
(2)
Trening umysłu
(2)
Boże Narodzenie
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Dinozaury
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Doktor Watson (postać fikcyjna)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Ekosystemy wodne
(1)
Figury geometryczne
(1)
Folklor
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Gospodarstwo rolne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Hermiona Granger (postać fikcyjna)
(1)
Historia nauki
(1)
Historia powszechna
(1)
Judaizm
(1)
Katolicyzm
(1)
Kogut
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Lęk
(1)
Magnateria
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Matematycy
(1)
Mindfulness
(1)
Mistyfikacja literacka
(1)
Mitologia grecka
(1)
Miś Paddington (postać fikcyjna)
(1)
Motoryka mała
(1)
Muminki (postacie fikcyjne)
(1)
Musierowicz, Małgorzata (1945- )
(1)
My Little Pony (postacie fikcyjne)
(1)
Naukowe odkrycie
(1)
Pi (liczba)
(1)
Pismo
(1)
Podróżnictwo
(1)
Pojazdy
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Polityka wewnętrzna
(1)
Poszukiwania zaginionych
(1)
Potwory
(1)
Powstanie warszawskie (1944)
(1)
Pościg
(1)
Przedmioty użytku codziennego
(1)
Przestępcy
(1)
Ron Weasley (postać fikcyjna)
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Rośliny ozdobne
(1)
Rycerstwo
(1)
Rycerze
(1)
Rysowanie
(1)
Scrabble
(1)
Sherlock Holmes (postać fikcyjna)
(1)
Skojarzenia (psychologia)
(1)
Smerfy (postacie fikcyjne)
(1)
Stres
(1)
Szpiedzy
(1)
Sztuka
(1)
Szyfry
(1)
Tomek Łebski (postać fikcyjna)
(1)
Turystyka
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Ulice
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wynalazki
(1)
Wyobraźnia
(1)
Zabawki edukacyjne
(1)
Zabytki architektury
(1)
Zabójstwo
(1)
Zamki i pałace
(1)
Zwierzęta gospodarskie
(1)
Zwierzęta morskie
(1)
Temat: dzieło
Game of thrones (serial filmowy)
(2)
Biblia
(1)
Game of thrones
(1)
Jeżycjada
(1)
Song of ice and fire
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Świat
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Berlin (Niemcy)
(1)
Europa
(1)
Serengeti
(1)
Tatry (góry)
(1)
Gatunek
Powieść
(6839)
Powieść amerykańska
(5689)
Powieść polska
(5207)
Wiersze
(4406)
Opowiadania i nowele
(3283)
Gry i zabawy umysłowe
(-)
Powieść angielska
(2794)
Powieść obyczajowa
(2565)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2425)
Dokumenty dźwiękowe
(1864)
Kryminał
(1851)
Książki mówione
(1696)
Poradnik
(1635)
Opracowanie
(1530)
Biografie
(1374)
Wydawnictwa dla dzieci
(1351)
Pamiętniki polskie
(1250)
Thriller
(1240)
Powieść młodzieżowa polska
(1137)
Film fabularny
(1115)
Publikacja bogato ilustrowana
(1079)
Broszura
(990)
Romans
(966)
Literatura polska
(954)
Poezja polska
(933)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(933)
Wydawnictwa popularne
(894)
Powieść młodzieżowa angielska
(869)
Dokumenty audiowizualne
(858)
Komiks
(849)
Podręczniki akademickie
(833)
Poezja dziecięca polska
(816)
Książki dla małych dzieci
(808)
Powieść francuska
(773)
Fantasy
(772)
Komiksy
(754)
Powieść dziecięca polska
(739)
Publicystyka polska
(732)
Fantastyka
(731)
Opowiadanie polskie
(686)
Biografia
(643)
Powieść historyczna
(640)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(624)
Reportaż
(610)
Powieść niemiecka
(540)
Pamiętniki i wspomnienia
(525)
Książka obrazkowa
(523)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(522)
Film amerykański
(520)
Bajki i baśnie
(512)
Powieść dziecięca angielska
(510)
Powieść szwedzka
(494)
Wywiady
(491)
Powieść przygodowa
(478)
Dramat filmowy
(470)
Antologia
(440)
Reportaż polski
(412)
Antologie
(411)
Przewodniki turystyczne
(391)
Literatura podróżnicza polska
(365)
Adaptacja filmowa
(361)
Przepisy kulinarne
(349)
Opowiadanie dziecięce francuskie
(345)
Powieść rosyjska
(345)
Saga rodzinna
(344)
Film polski
(342)
Literatura
(342)
Podręczniki
(338)
Powieść hiszpańska
(338)
Fraszki
(321)
Pamiętniki amerykańskie
(309)
Albumy
(280)
Esej
(280)
Encyklopedie
(272)
Powieść dziecięca amerykańska
(271)
Powieść włoska
(264)
Sensacja
(262)
Podręcznik
(261)
Powieść psychologiczna
(250)
Powieść norweska
(249)
Publikacje dla dzieci
(248)
Powieść australijska
(246)
Dramat polski
(243)
Opowiadanie dziecięce niemieckie
(238)
Adaptacja literacka
(236)
Książki obrazkowe
(235)
Powieść kanadyjska
(234)
Powieść młodzieżowa niemiecka
(222)
Książka zabawka
(211)
Pamiętniki angielskie
(205)
Opowiadanie dziecięce szwedzkie
(204)
Film animowany
(203)
Powieść biograficzna
(202)
Monografia
(200)
Przypowieść
(200)
Komedia
(196)
Science fiction
(193)
Opowiadanie amerykańskie
(190)
Film familijny
(187)
Film przygodowy
(184)
Pieśń
(181)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(48)
Edukacja i pedagogika
(27)
Kultura i sztuka
(16)
Historia
(13)
Geografia i nauki o Ziemi
(3)
Psychologia
(3)
Religia i duchowość
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
94 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Bogowie Olimpu / autor gry Urszula Pitura ; autor pytań Joanna Bolek ; ilustrator Katarzyna Urbaniak. - Warszawa : Wydawnictwo Zielona Sowa, © 2019. - 1 gra (14 kart Bóstw, 15 kart Potworów, 65 kart Pytań, 15 kart Kategorii, 1 karta Pierwszego Gracza) : karton, papier, kolor ; w pudełku 4x14x21 cm + instrukcja ([8] stron : ilustracje kolorowe ; 13x20 cm).
Na wysokich i niedostępnych szczytach Olimpu mają siedzibę najwspanialsi bogowie, którzy chcą wpływać na losy ludzi. Gromowładny Zeus ściska w dłoni piorun, Hera otacza opieką rodziny, mądra Atena dba o ludzi rozważnych, a bóg wojny, Ares szykuje się do bitwy. Mieszkańcy Hellady składają im wszystkim ofiary, prosząc o miłość, szczęście, bezpieczeństwo, odwagę, a nawet przebiegłość. Im wspanialsza ofiara, tym większa szansa, że prośby zostaną wysłuchane. Czy uda ci się zaskarbić przychylność bogów Olimpu? Przekonaj się, odpowiadając na pytania! Bogowie Olimpu to gra quiz, która sprawi, że mitologia grecka nie będzie miała przed tobą tajemnic. Pytania wymagające odpowiedzi „prawda” lub „fałsz” pomogą ci przyswoić oraz utrwalić wiedzę w łatwy i przyjemny sposób. Wespnij się na szczyt Olimpu i zapukaj do siedziby greckich bogów. [https://www.zielonasowa.pl/bogowie-olimpu-15528.html]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wielcy Polacy : historyczna gra edukacyjna / [pomysł i zasady gry: Julia Pogorzelska] ; ilustracje: Przemysław Sałamacha ; ilustracje pudełka: Joanna Sęk ; grafika i skład: STUDIO adamigo. - Częstochowa : Adamigo, ©2018 - 1 gra (55 kart z ilustracjami, 55 kart z informacjamim 2 karty odpowiedzi, kostka do gry) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 15x24x4 cm + instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 21 cm).
Wielcy Polacy to gra, która ma za zadanie przybliżyć sylwetki postaci z historii Polski, które przyczyniły się do jej rozwoju i rozsławienia w świecie. Na kartach przedstawione są fakty oraz ciekawostki z życia 55 wyjątkowych Polaków urodzonych do 1918 roku. Byli to ludzie nieprzeciętni, nierzadko genialni, pracowici, pełni poświęcenia i pasji. Mamy nadzieję, że nasza gra będzie fantastyczną okazją do emocjonujących rozgrywek, ale także do poznania znanej i mniej znanej Polski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Oddziału dla Dzieci
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Oglądaj. Wskaż. Zapamiętaj)
„Co zobaczę na łące” to pięknie ilustrowana wyszukiwanka dla najmłodszych dzieci, która zatrzyma ich uwagę na długi czas. Na kartach książeczki dziecko pozna mieszkańców łąki, nauczy się ich rozróżniać i nazywać. A najlepszą zabawą dla malucha będzie wyszukiwanie, wskazywanie i liczenie dowolnie wybranych elementów na bajecznie kolorowych stronach. [Nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
(Odlądaj. Wskaż. Zapamiętaj)
„Co zobaczę w morzu” to pięknie ilustrowana wyszukiwanka dla najmłodszych dzieci, która zatrzyma ich uwagę na długi czas. Na kartach książeczki dziecko pozna mieszkańców mórz, nauczy się ich rozróżniać i nazywać. A najlepszą zabawą dla malucha będzie wyszukiwanie, wskazywanie i liczenie dowolnie wybranych elementów na bajecznie kolorowych stronach. [Nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Agricola : rodzinna / Uwe Rosenberg ; ilustracje: Limetown Studio ; tłumaczenie Michał Matłosz i Przemysław Korzeniewski. - Gdańsk : Rebel, [2020]. - 1 gra (1 plansza gry, 4 chaty startowe, 2 dwustronne rozszerzenia planszy ; żetony: 12 x izba, 36x pastwisko, 11x usprawnienie, 9x wielokrotność, 5x żebranie, 44x żywność, 1x kogut ; ponad 170 drewnianych znacznków) : drewno, karton, plastik ; w pudełku 28 x 19 x 7 cm + 1 instrukcja (12 stron : ilustracje ; 27 cm).
„Agricola” to kultowa gra, w wersji dla całej rodzinny. Zbuduj własne gospodarstwo: będziesz potrzebować izb dla siebie i swojej rodziny, pól pod uprawy oraz pastwisk dla wielu, wielu zwierząt. Pracuj w pocie czoła: wysyłaj członków swojej rodziny na wybrane pola akcji, aby wykonywali na nich pracę. Możesz w ten sposób zdobyć zboże, zaorać i obsiać pola, a nawet wybudować wiatrak. Rozwijaj się we wszystkich kierunkach: uprawa jest nudna? Hoduj zwierzęta! Rozwijaj swoje gospodarstwo uprawiając rolę i opiekując się swoim zwierzyńcem. Tylko w ten sposób uda Ci się stworzyć świetnie prosperujące gospodarstwo. „Agricola” w wersji rodzinnej to frajda niezależnie od tego, czy wygrasz! Na czym to polega? Twoim zadaniem jest rozbudowanie gospodarstwa, abyś wraz ze swoją rodziną miał wszystko, czego potrzeba do dostatniego życia. Na początku Twoja malutka drewniana chata ma tylko dwie izby, więc zapewnia schronienie dwóm pierwszym członkom rodziny (rolnikowi i jego żonie). Podczas rozgrywki będziesz dobudowywać kolejne izby do swojej chaty, aby móc powiększyć rodzinę. Im więcej członków liczy Twoja rodzina, tym więcej akcji możesz wykonać. Jednak równocześnie potrzebujesz więcej żywności, aby wszystkich wyżywić. Aby ją zdobyć, będziesz uprawiać zboże na polach i hodować zwierzęta. Pomocne w tym celu mogą okazać się niektóre usprawnienia. Po 14 rundzie gra się kończy, a wygrywa gracz, którego gospodarstwo jest warte najwięcej punktów. [Źródło opisu: https://bonito.pl/]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dixit : obraz jest wart tysiąca słów! / Jean-Louis Roubira ; ilustracje Marie Cardouat. - Gdańsk : Wydawnictwo Rebel ; Libellud, copyright 2015. - 1 gra (1 plansza, 84 karty z ilustracjami, 1 tor punktacji (wewnątrz pudełka), 6 drewnianych króliczków, 36 znaczników do głosowania) : karton, plastik, kolor ; 28x28x6 cm + instrukcja (2 strony : ilustracje ; 22 cm).
Wstrzymaj na chwilę oddech! Karty zostały odkryte. Ich wspólną cechą jest tajemnicze zdanie, lecz tylko jedna z kart jest do niego kluczem. Użyj swojego sprytu i intuicji, by nie dać się złapać w pułapkę zastawioną przez pozostałych graczy. Dixit to wesoła i zaskakująca gra skojarzeń do wspólnego odkrywania w gronie przyjaciół i rodziny. Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem - nie ma tu ograniczeń, można nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie te karty, łącznie ze swoją i układa je na stole, odkrywając. Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają wyboru, rozpoczyna się przyznawanie punktów. Jeśli nikt nie zgadnie, która karta należała do bajarza, bo jego skojarzenie było zbyt abstrakcyjne, to nie otrzymuje on żadnych punktów, a nagradzani są pozostali gracze. Podobnie jeśli wszystkie głosy wskażą kartę bajarza - to znaczy, że skojarzenie było za proste, albo zbyt dosłowne. W innych kombinacjach przydzielane są punkty i uwaga, jeśli którykolwiek z graczy zagłosuje na zagraną przez Ciebie kartę, bo zagrałeś coś co jego zdaniem lepiej pasowało do skojarzenia to dostajesz bonusowe punkty!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
O dostępność zapytaj w bibliotece (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
Paddington na tropie : szukaj i znajdź / [tekst: Marta Stochmiałek]. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Harperkids, 2022. - [24] strony : ilustracje ; 29 cm.
(Przygody Misia Paddingtona)
Ta książka to zaproszenie do wspólnej zabawy z jednym z najbardziej znanych misiów na świecie Paddingtonem oraz jego przyjaciółmi rodziną Brownów, panią Bird i Dziubingtonem. Paddington na tropie. Szukaj i znajdź to duża, wytrzymała kartonowa książka, którą młody czytelnik może przeglądać bez końca, wyszukując na niezbyt skomplikowanych ilustracjach elementy wskazane w poleceniach. To doskonała zabawa, dzięki której dziecko ćwiczy spostrzegawczość, umiejętność liczenia czy znajomość kolorów i kształtów. Ilustracje zostały opracowane tak, by kilkulatek z łatwością poradził sobie z odnajdywaniem na nich wskazanych rzeczy, a polecenia w książce to tylko punkt wyjścia do wspólnej zabawy z maluchem! [www.ateneum.net.pl/pozycja.php?id=481752].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Poznaj alfabet i fajne zwierzaki / tekst i ilustracje: Aggie Szyfter. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Blue Butterfly Editions Limited, 2021. - [32] strony : ilustracje kolorowe ; 22x30 cm.
Książka o zwierzętach, która bawi i uczy. Rozwija wyobraźnię i empatię dziecka, wzbogaca jego wiedzę. Są w niej wierszyki, zagadki i barwne ilustracje. To doskonała lektura do czytania dzieciom przez rodziców lub dziadków. Dlaczego bóbr sypia w dzień, lew głośno ryczy, a indyk nosi korale? Czy delfin ma swój język, a emu potrafi skakać? Czy papuga mówi ludzkim głosem, a każda zebra ma takie same paski? Czy oczy renifera mogą zmienić kolor? W czym pomaga żyrafie długa szyja? Te i inne ciekawostki o zwierzętach, poznajemy wraz z alfabetem, ponieważ nazwy zwierzaków zaczynają się na kolejne litery alfabetu. Ta sama autorka stworzyła serię książek ,,Frida i Przyjaciele". Przedstawia w niej trzy pieski chihuahua, których nazwę dla uproszczenia spolszczyła na ,,cziłała". Ich przygody zainspirowały ją do napisania historii z przesłaniem: edukujących i pobudzających do myślenia. Poza ciekawymi opowieściami oraz nietuzinkowymi ilustracjami znalazły się w nich zagadki, łamigłówki i kolorowanki. Aggie Szyfter, artystka malarka i dziennikarka, pisze teksty swoich książek oraz oryginalnie je ilustruje. Dzięki temu każda z nich jest harmonijną całością. [Nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Catan / Klaus Teuber ; ilustracje Michael Menzel ; [tłumaczenie z niemieckiego]. - Kraków : Galakta, copyright 2015. - 1 gra (19 sześciokątnych pól terenu, 95 kart surowców, 25 kart rozwoju, 4 karty koszty budowy, 2 karty specjalne, 2 podstawki na karty, pionek złodzieja, 6 pionków miast, 20 pionków osad ; 60 pionków dróg ; 18 żetonów z liczbami ; 2 kostki : karton, plastik, kolor ; w pudełku 30x30x7 cm + instrukcja: (4 strony : ilustracje kolorowe ; 21x28 cm, 20 stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm).
Gracze są osadnikami na niedawno odkrytej wyspie Catan. Każdy z nich przewodzi świeżo założonej kolonii i rozbudowuje ją stawiając na dostępnych obszarach nowe drogi i miasta. Każda kolonia zbiera dostępne dobra naturalne, które są niezbędne do rozbudowy osiedli. [Opis z pudełka]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zwrotnice i semafory : razem do celu! / David Thompson ; ilustracje Claus Stephan ; [tłumaczenie Aleksandra Miszta-Mars]. - Kraków : Galakta, © 2020. - 1 gra (1 dwustronna plansza, 9 pociągów, 5 kosci, 12 znaczników towarów, 30 znaczników zwrotnic, 10 znaczników semaforów, 100 kart, 11 żetonów miejsc, 10 żetonów czasu, 3 żetony zużycia) : karton, papier, plastik, tektura, kolor ; w pudełku 30x30x8 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje kolorowe ; 28 cm).
W grze wspólnie zarządzacie ruchem pociągów w centrum Europy i Ameryce Północnej, w zależności którą stronę planszy wybierzecie. Waszym zadaniem będzie przetransportować towary z różnych miast do ich punktów docelowych. W tym celu trzeba użyć specjalnych szybkich ruchów przy pomocy kości. Za pomocą kart akcji ustalicie miejsca w których będą rozmieszczone semafory i światła dzięki którym pociągi obiorą odpowiednią trasę do celu. W każdej rozgrywce pojawią się pomocnicy, którzy będą Was wspierać Was specjalnymi umiejętnościami. Na początku każdej tury dostaniecie wytyczne odnośnie nowych lokomotyw oraz tych które będą mogły ruszyć. Im więcej zrobicie ruchów tym bardziej czujni musicie być. Kiedy ostatnie instrukcje dotyczące zasad poruszania zostaną wyjawione zostanie Wam tylko bieżąca tura, aby towary trafiły do celu. Wygracie tylko jeśli dostarczycie wszystkie towary do stacji końcowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Rysogra! / Hervé Tullet. - Warszawa : Wydawnictwo Babaryba, 2021. - 1 gra (36 kart w kropki, 30 kart w paski, 6 szablonów, 1 kostka) : plastik, papier, tektura, kolor ; w pudełku 11x15x5 cm + instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 14 cm).
Zostań małym artystą z RYSOGRĄ Hervé Tulleta (autora światowego bestsellera "Naciśnij mnie"). To połączenie rozbudzającej wyobraźnię kreatywnej zabawy z nauką kolorów, kształtów i kierunków. Możesz stworzyć nieskończenie wiele małych dzieł sztuki - losuj karty, rzucaj kostką, wybieraj szablony i rysuj! RYSOGRA niesamowicie rozwija wyobraźnię oraz pobudza kreatywność! Gra dla jednego lub wielu graczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP 794 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.06.2024)
Gra planszowa
W koszyku
Gra o Tron : quiz / autor pytań, projekt gry Jonathan Ying ; autorzy pytań David Panfilo, Lee Peters, Jason Walden ; główny projektant grafik Brian Schomburg ; tłumaczenie Marcin Wełnicki. - Kraków : Galakta, copyright 2015. - 1 gra (1 plansza, 200 dwustronnych kart pytań, 36 znaczników, 64 karty pytań obrazkowych, 1 żeton Żelaznego Tronu, 1 żeton rundy, instrukcja) : karton, kolor ; w pudełku 30x30x10 cm +instrukcja (4 strony : ilustracje ; 27 cm).
Ile tak naprawdę wiesz o serialu telewizyjnym HBO Gra o Tron? Sprawdź swoją wiedzę, zmierz się z przyjaciółmi i zdobądź Żelazny Tron! Podbij Westeros dzięki swojej wiedzy o serialu HBO Gra o Tron! Wojna w Westeros trwa - udowodnij, że jesteś godzien zasiąść na Żelaznym Tronie! Zajmij najsłynniejsze twierdze Westeros dzięki swojej wiedzy o czterech pierwszych sezonach Gry o Tron HBO. Gra o Tron: Quiz to gra dla 2-4 graczy (lub drużyn), której celem jest kontrola jak największej liczby lokacji. Ponad 1200 pytań o różnym stopniu trudności, oznaczonych numerem sezonu, z którego pochodzą, zapewnia wpływy w miastach. W swojej turze wybierasz, na ile pytań chcesz odpowiedzieć i na którą twierdzę przypuścisz szturm. Możesz też zawierać krótkotrwałe sojusze lub zdać się tylko na siebie. Każdy sposób może Cię doprowadzić do zwycięstwa lub zepchnąć na dno. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Escape room / Alex Woolf)
Młody czytelnik wciela się w postać najsłynniejszego detektywa, Sherlocka Holmesa, i rusza w pościg za nie mniej słynnym złoczyńcą – Moriartym, który ukradł bezcenny brylant. Aby odnaleźć skradziony klejnot, konieczne będzie rozwiązanie szeregu zagadek i poprawne wytypowanie odpowiedzi na różne pytania. Tylko wówczas jest szansa na złapanie przestępcy i odzyskanie drogocennego kamienia. Podczas tych ekscytujących poszukiwań młody czytelnik powinien wykorzystać wszystkie swoje zdolności – spostrzegawczość, umiejętność zapamiętywania i kojarzenia faktów oraz logiczne myślenie. Dobra zabawa i dreszcz rywalizacji gwarantowane! [https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5104434/escape-room-najwieksza-sprawa-sherlocka]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pościg za agentem 9 / tekst Alex Woolf ; ilustracje Sian James ; przekład Magdalena Gołdanowska. - Wydanie I. - Warszawa : Zielona Sowa, copyright 2024. - [64] strony : ilustracje ; 29 cm.
(Escape room / Alex Woolf)
Młody czytelnik wciela się w postać zwalczającego przestępczość superszpiega, Madisona Blaira, i rusza w arcyważną misję: ma powstrzymać niezwykle przebiegłego Agenta 9 przed zniszczeniem najsłynniejszych budowli świata. Aby tego dokonać, konieczne będzie rozwiązanie szeregu zagadek i poprawne wytypowanie odpowiedzi na różne pytania. Tylko wówczas jest szansa na zniszczenie planów agenta i ocalenie zabytków. Podczas tej ekscytującej misji młody czytelnik powinien wykorzystać wszystkie swoje zdolności – spostrzegawczość, umiejętność zapamiętywania i kojarzenia faktów oraz logiczne myślenie. Dobra zabawa i dreszcz rywalizacji gwarantowane! [https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5104435/escape-room-poscig-za-agentem-9]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. III (1 egz.)
(dostępność ok. 04.06.2024)
Książka
W koszyku
(Samochodzik Franek)
Poczytaj o sympatycznym czerwonym samochodziku i jego przyjaciołach. Dowiedz się, jak Franek znalazł się na zamku i poznał ducha rycerza. W książeczce, oprócz historyjki do czytania, znajdziesz zagadki, quizy i łamigłówki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dookoła świata : geograficzna gra karciana / Patrycja Zakaszewska ; ilustracje Roksana Robak. - Warszawa : Edgard © 2020. - 1 gra (55 kart) : tektura, kolor, w pudełku 2x9x11 cm + instrukcja (harmonijka 10x18 cm rozłożona, 6x10 cm złożona).
(Kieszonkowiec)
"Dookoła świata. Geograficzna gra karciana" to fascynująca rozrywka, podczas której odwiedzisz wszystkie kontynenty, przepłyniesz Amazonkę i wejdziesz na Mount Everest. Gra sprawdzi się podczas spotkań ze znajomymi, rodziną, a nawet na lekcjach. Zabłyśnij wiedzą w towarzystwie lub zawalcz o wyższą ocenę z geografii! Talia zawiera ponad 55 kart. Zagraj w 6 zróżnicowanych wariantów rozgrywki: Kolekcjonera, Snapa, Pudło, Klapka, Dokładkę czy Wyścigi i poznaj światowe rekordy: najdłuższe rzeki, najwyższe szczyty, największe jeziora. Odwiedź znane miasta i poznaj geograficzne ciekawostki: Jaka budowla jest symbolem Brazylii? Na cześć którego słynnego Polaka nazwano najwyższy szczyt Australii? Jak nazywa się wysunięty najbardziej na południe punkt Ameryki Południowej? [https://www.jezykiobce.pl/gry-rozrywkowe/2304-dookola-swiata-geograficzna-gra-karciana-kieszonkowiec-5903699821190.html]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej