Gry i zabawy umysłowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(94)
Forma i typ
Gry i zabawki
(55)
Książki
(44)
Komiksy i książki obrazkowe
(17)
Proza
(10)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Poezja
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(52)
dostępne
(30)
wypożyczone
(16)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(2)
Oddział dla Dzieci
(39)
Czytelnia
(1)
Filia nr 2
(3)
Czytelnia Oddziału dla Dzieci
(3)
Gralnia
(50)
Czytelnia Filii nr 2
(1)
Autor
Kamigaki Hiro
(4)
Maruyama Chihiro
(4)
Chrzanowska Agnieszka (tłumaczka)
(3)
Delval Julien (1972- )
(3)
Escandell Victor (1971- )
(3)
Jaszecka Karolina
(3)
Kożyczkowska Magda
(3)
Wajs Joanna (1979- )
(3)
Adamkiewicz Sebastian
(2)
Daujean Cyrille
(2)
Gołdanowska Magdalena
(2)
Górska Karolina (pisarka)
(2)
Górski Wojtek (1958- )
(2)
James Sian (1991- )
(2)
Kajdana Sylwia
(2)
Kamigaki Hiro. Detektyw Pierre w labiryncie
(2)
Konik Magda
(2)
Ladatko Ekaterina
(2)
Marczewska Magdalena
(2)
Mechło Paulina
(2)
Miłuński Filip
(2)
Moon Alan R. (1951- )
(2)
Romanova Daria
(2)
Sabaté Víctor‪ (1976- )
(2)
Wollny Zuza
(2)
Woolf Alex
(2)
Woolf Alex. Escape room
(2)
Andruszkiewicz Jaro
(1)
André Mark (1964- )
(1)
Arenius Päivi
(1)
Astley Neville
(1)
Babińska Magdalena
(1)
Baker Mark (1959- )
(1)
Bakera Grzegorz
(1)
Baraf Eduardo
(1)
Bauza Antoine (1978- )
(1)
Bernacki Krzysztof "Krzyś"
(1)
Biernacka Zofia
(1)
Blake Beccy
(1)
Bobrowski Hubert
(1)
Bolek Joanna (pedagog)
(1)
Campardou Clémentine
(1)
Cardouat Marie (1981- )
(1)
Cathala Bruno (1963- )
(1)
Caumont Cédric
(1)
Cerasoli Anna
(1)
Chotomska Ewa (1951- )
(1)
Clerc Lucille
(1)
Corke Estelle
(1)
Czapczyk Paweł
(1)
Czoik-Nowicka Monika
(1)
Drews Judith (1973- )
(1)
Elliott Mike
(1)
Finn Steve
(1)
Fiske Anna (1964- )
(1)
Forbes Maxwell
(1)
French Nate
(1)
Gallo Ana
(1)
Gawlas Kalina
(1)
Gebert Konstanty (1953- )
(1)
Girasole Alessia
(1)
Gorba Ol'ga (1992- )
(1)
Gosik Andrzej (1961- )
(1)
Gołębiowski Patryk
(1)
Grobelna Aleksandra (filologia norweska)
(1)
Gumienny Waldek
(1)
Gunho Kim
(1)
Górski Wojciech (1971- )
(1)
Handford Martin (1956- )
(1)
Hartman Bob (1955- )
(1)
Hurley Michael
(1)
Hyland Angus
(1)
Innes Andrew
(1)
Jagoda Marianna (1969- )
(1)
Jedlińska Magdalena
(1)
Kamigaki Hiro (1966- ). Detektyw Pierre w labiryncie
(1)
Kamigaki Hiro. P'êr ì mìsto labìrintìv
(1)
Kang Sophia
(1)
Kania Piotr (ilustrator)
(1)
Karpińska Magdalena (1984- )
(1)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(1)
Kaźmierak Anna
(1)
Kim Minho
(1)
Korzeniewski Przemysław
(1)
Kucharska Nikola
(1)
Lang Eric M. (1972- )
(1)
Lewandowska Kinga
(1)
Liszka-Drążkiewicz Agnieszka
(1)
Litzsinger Lucas
(1)
Majkowski Tomasz
(1)
Mariani Federico (1974- )
(1)
Matejko Jan (1838-1893)
(1)
Mathers Edward Powys (1892-1939)
(1)
Mathy Vincent
(1)
Matłosz Michał
(1)
Maublanc Ludovic
(1)
Małecki Łukasz
(1)
Menzel Michael
(1)
Miszta-Mars Aleksandra
(1)
Mojkowska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(61)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(83)
1901-2000
(3)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(91)
Ukraina
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(92)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Dzieci
(61)
9-13 lat
(43)
6-8 lat
(39)
Młodzież
(32)
14-17 lat
(26)
0-5 lat
(24)
Dorośli
(22)
18+
(6)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Gra polska
(9)
Literatura angielska
(7)
Literatura polska
(7)
Gra amerykańska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura japońska
(1)
Temat
Tajemnica
(7)
Harry Potter (postać fikcyjna)
(6)
Śledztwo i dochodzenie
(6)
Czarodzieje
(5)
Labirynt
(5)
Przedmioty magiczne
(5)
Prywatni detektywi
(4)
Kolejnictwo
(3)
Logika
(3)
Morza
(3)
Nauka liczenia
(3)
Pamięć
(3)
Samochody
(3)
Zabawa
(3)
Zwierzęta
(3)
Barwy
(2)
Gry kierownicze
(2)
Kreatywność
(2)
Liczby
(2)
Martin, George R. R. (1948- )
(2)
Matematyka
(2)
Miasta
(2)
Podróże
(2)
Podróże w czasie
(2)
Trening pamięci
(2)
Trening umysłu
(2)
Boże Narodzenie
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Dinozaury
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Doktor Watson (postać fikcyjna)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Ekosystemy wodne
(1)
Figury geometryczne
(1)
Folklor
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Gospodarstwo rolne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Hermiona Granger (postać fikcyjna)
(1)
Historia nauki
(1)
Historia powszechna
(1)
Judaizm
(1)
Katolicyzm
(1)
Kogut
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Lęk
(1)
Magnateria
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Matematycy
(1)
Mindfulness
(1)
Mistyfikacja literacka
(1)
Mitologia grecka
(1)
Miś Paddington (postać fikcyjna)
(1)
Motoryka mała
(1)
Muminki (postacie fikcyjne)
(1)
Musierowicz, Małgorzata (1945- )
(1)
My Little Pony (postacie fikcyjne)
(1)
Naukowe odkrycie
(1)
Pi (liczba)
(1)
Pismo
(1)
Podróżnictwo
(1)
Pojazdy
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Polityka wewnętrzna
(1)
Poszukiwania zaginionych
(1)
Potwory
(1)
Powstanie warszawskie (1944)
(1)
Pościg
(1)
Przedmioty użytku codziennego
(1)
Przestępcy
(1)
Ron Weasley (postać fikcyjna)
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Rośliny ozdobne
(1)
Rycerstwo
(1)
Rycerze
(1)
Rysowanie
(1)
Scrabble
(1)
Sherlock Holmes (postać fikcyjna)
(1)
Skojarzenia (psychologia)
(1)
Smerfy (postacie fikcyjne)
(1)
Stres
(1)
Szpiedzy
(1)
Sztuka
(1)
Szyfry
(1)
Tomek Łebski (postać fikcyjna)
(1)
Turystyka
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Ulice
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wynalazki
(1)
Wyobraźnia
(1)
Zabawki edukacyjne
(1)
Zabytki architektury
(1)
Zabójstwo
(1)
Zamki i pałace
(1)
Zwierzęta gospodarskie
(1)
Zwierzęta morskie
(1)
Temat: dzieło
Game of thrones (serial filmowy)
(2)
Biblia
(1)
Game of thrones
(1)
Jeżycjada
(1)
Song of ice and fire
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Świat
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Berlin (Niemcy)
(1)
Europa
(1)
Serengeti
(1)
Tatry (góry)
(1)
Gatunek
Powieść
(6839)
Powieść amerykańska
(5689)
Powieść polska
(5207)
Wiersze
(4406)
Opowiadania i nowele
(3283)
Gry i zabawy umysłowe
(-)
Powieść angielska
(2794)
Powieść obyczajowa
(2565)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2425)
Dokumenty dźwiękowe
(1864)
Kryminał
(1851)
Książki mówione
(1696)
Poradnik
(1635)
Opracowanie
(1530)
Biografie
(1374)
Wydawnictwa dla dzieci
(1351)
Pamiętniki polskie
(1250)
Thriller
(1240)
Powieść młodzieżowa polska
(1137)
Film fabularny
(1115)
Publikacja bogato ilustrowana
(1079)
Broszura
(990)
Romans
(966)
Literatura polska
(954)
Poezja polska
(933)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(933)
Wydawnictwa popularne
(894)
Powieść młodzieżowa angielska
(869)
Dokumenty audiowizualne
(858)
Komiks
(849)
Podręczniki akademickie
(833)
Poezja dziecięca polska
(816)
Książki dla małych dzieci
(808)
Powieść francuska
(773)
Fantasy
(772)
Komiksy
(754)
Powieść dziecięca polska
(739)
Publicystyka polska
(732)
Fantastyka
(731)
Opowiadanie polskie
(686)
Biografia
(643)
Powieść historyczna
(640)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(624)
Reportaż
(610)
Powieść niemiecka
(540)
Pamiętniki i wspomnienia
(525)
Książka obrazkowa
(523)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(522)
Film amerykański
(520)
Bajki i baśnie
(512)
Powieść dziecięca angielska
(510)
Powieść szwedzka
(494)
Wywiady
(491)
Powieść przygodowa
(478)
Dramat filmowy
(470)
Antologia
(440)
Reportaż polski
(412)
Antologie
(411)
Przewodniki turystyczne
(391)
Literatura podróżnicza polska
(365)
Adaptacja filmowa
(361)
Przepisy kulinarne
(349)
Opowiadanie dziecięce francuskie
(345)
Powieść rosyjska
(345)
Saga rodzinna
(344)
Film polski
(342)
Literatura
(342)
Podręczniki
(338)
Powieść hiszpańska
(338)
Fraszki
(321)
Pamiętniki amerykańskie
(309)
Albumy
(280)
Esej
(280)
Encyklopedie
(272)
Powieść dziecięca amerykańska
(271)
Powieść włoska
(264)
Sensacja
(262)
Podręcznik
(261)
Powieść psychologiczna
(250)
Powieść norweska
(249)
Publikacje dla dzieci
(248)
Powieść australijska
(246)
Dramat polski
(243)
Opowiadanie dziecięce niemieckie
(238)
Adaptacja literacka
(236)
Książki obrazkowe
(235)
Powieść kanadyjska
(234)
Powieść młodzieżowa niemiecka
(222)
Książka zabawka
(211)
Pamiętniki angielskie
(205)
Opowiadanie dziecięce szwedzkie
(204)
Film animowany
(203)
Powieść biograficzna
(202)
Monografia
(200)
Przypowieść
(200)
Komedia
(196)
Science fiction
(193)
Opowiadanie amerykańskie
(190)
Film familijny
(187)
Film przygodowy
(184)
Pieśń
(181)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(48)
Edukacja i pedagogika
(27)
Kultura i sztuka
(16)
Historia
(13)
Geografia i nauki o Ziemi
(3)
Psychologia
(3)
Religia i duchowość
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
94 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Żuchwa Kaina / Torquemada ; przełożyła Natalia Wiśniewska. - Poznań : Czwarta Strona, copyright © 2023. - 9, [7] stron, 100 kart : fotografia ; cm.
Książka, która ponownie odkryta po latach, stała się sensacją i zachwyciła czytelników na całym świecie! Oto łamigłówka prawie niemożliwa do rozwiązania! W 1934 roku miłośnik zagadek Edward Powys Mathers (znany jako Torquemada) wydał zbiór „The Torquemada Puzzle Book”. Trafiła do niego „Żuchwa Kaina”, powieść-łamigłówka złożona ze stu stron wydrukowanych w całkowicie przypadkowym porządku. Tylko dzięki logice i uważnemu, inteligentnemu czytaniu będziesz w stanie posortować strony w poprawnej kolejności, ujawniając tożsamość zabójców. Sześć morderstw. Sto stron. Miliony możliwych kombinacji… ale tylko jedna jest prawidłowa. Czy potrafisz rozwiązać morderczą zagadkę Torquemady? Do tej pory udało się to nielicznym. Czy dołączysz do tego elitarnego grona? Uwaga: ta zagadka jest niezwykle trudna i nie jest przeznaczona dla osób o słabych nerwach. [Nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (2 egz.)
(dostępność ok. 03.06.2024)
Gra planszowa
W koszyku
Mistrz pojedynków : Harry Potter / autor Ludovic Maublanc ; rozwój Cédric Caumont i Thomas Provoost. - Gdańsk : Rebel, 2022. - 1 gra (1 plansza, 8 różdżek, 9 kafelków sztandarów, kafelek prymusa, 142 karty, 24 żetony, 10 platikowych podstawek) : karton, tektura, papier, plastik, kolor ) ; w pudełku 30x29x8 cm + instrukcja (1 karta złożona - 4 strony : ilustracje kolorowe ; 29x29 cm).
Rzuć zaklęcie i wygraj! Witaj w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie! Wciel się w jednego z uczniów, załóż szaty i chwyć różdżkę w dłoń, by dumnie reprezentować barwy swojego domu. Kombinuj, planuj swoje ruchy i trafnie dobieraj zaklęcia, by zaskoczyć przeciwników i wygrywać kolejne pojedynki! Harry Potter: Mistrz Pojedynków to imprezowa gra blefu, w której rywalizujecie, by zdobyć jak najwięcej punktów dla swojego domu. Podczas każdej rundy będziecie przygotowywać czary i mierzyć różdżkami w swoich przeciwników. Następnie wszyscy równocześnie rzucają zaklęcia... albo się przed nimi bronią! Tylko najmądrzejsi czarodzieje i czarownice otrzymają nagrody, a ci którzy zostali oszołomieni, mogą stracić część zdobytych punktów!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Superpamięć dla seniorów i nie tylko / Paulina Mechło. - Gliwice : Sensus, copyright 2023. - 258, [6] stron : ilustracje ; 24 cm.
(Osobowość Odnowa)
Dbamy o kondycję. Dbamy o nią niezależnie od wieku, wykształcenia, płci. Coraz częściej, coraz mocniej, coraz bardziej świadomie. Na siłowniach, w klubach fitness, w strefach welness. Biegając, uprawiając nordic walking, jeżdżąc na rowerze. Dbamy nierzadko w sposób metodyczny, korzystając z wskazówek specjalistów, często pod okiem trenera. Czujemy, że nasz organizm potrzebuje regularnych, choć niekoniecznie forsownych dawek ruchu, które wykonane prawidłowo, przynoszą nam radość. Dbamy o nasze organizmy, każdy według potrzeb i możliwości, bo przecież nie trzeba, a nawet nie powinno się od razu biegać maratonu - czasem wystarczy solidny spacer. A co z naszym mózgiem, z tym niezwykle ważnym ośrodkiem sterującym nasze ciało? Czy i ten organ można wyćwiczyć podobnie jak inne, serwując mu rozmaite treningi? Oczywiście że można - i podobnie jak w przypadku wszystkich treningów, najlepiej ćwiczyć według wskazówek ekspertów. W tej książce znajdą Państwo zestaw ćwiczeń i rozrywek umysłowych pomagających w treningu pamięci, logicznego myślenia, skupienia uwagi, przygotowanych przez wysokiej klasy specjalistkę. Autorka opracowała zadania tak, żeby można je było stosować dzień po dniu, bo w treningach poznawczych wytrwałość liczy się bardziej niż perfekcyjność w wykonaniu ćwiczenia. [https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4894619/superpamiec-dla-seniorow-i-nie-tylko]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Oddziału dla Dzieci
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793 (1 egz.)
Czytelnia Filii nr 2
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
CV : co by było, gdyby... / Filip Miłuński ; ilustracje i opracowanie graficzne Piotr Socha. - Warszawa : Granna, [2017]. - 1 gra (87 kart, 7 kości, plansza, 49 żetonów, notes, ołówek) : karton, papier, plastik, drewno, grafit ; w pudełku 26x26x9 cm + instrukcja (7, [1] strona : ilustracje ; 23 cm).
Zastanawiałeś się kiedyś, kim byłbyś, gdyby Twoje życie potoczyło się inaczej? Jak wyznaczyłbyś swoją drogę, gdyby wszystko zależało od Ciebie? Może zostałbyś iluzjonistą lub podróżował po świecie? A może pociąga Cię świat wielkiego biznesu i Twoim celem jest zarobienie miliona dolarów? W grze "CV" wszystko jest możliwe: wymarzona praca, nowe relacje i umiejętności... Możesz zostać, kim tylko chcesz! Buduj swoją historię krok po kroku – na końcu gry uzyskasz unikatowy układ kart: swoje curriculum vitae. Gracz, który najlepiej zrealizuje życiowe plany, zostanie zwycięzcą. Osiągaj kolejne cele życiowe, zdobywaj umiejętności i planuj swoją karierę!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Mali powstańcy : Warszawa 1944 = Little insurgents : Warsaw 1944 = Kleine aufständische : Warschau 1944 / autor Filip Miłuński ; ilustracje Maciej Szymanowicz. - Warszawa : Egmont Polska, [2011]. - 1 gra (1 plansza, 12 pioków harcerzy, 12 żetonów harcerzy, 7 małych żetonów, 3 duże żetony, 1 pionek niemieckiego żołnierza, 20 kart ruchu, 42 karty rozkazów, 24 karty sekretnych celów, 1 znacznik gracza, karta Zwycięstwo, 1 kostka) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 30x30x8 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 29 cm).
Gra jest próbą przeniesienia na planszę funkcjonowania harcerskiej poczty polowej, która działała w okresie Powstania Warszawskiego. Młodzi harcerze przenosili pocztę i rozkazy pomiędzy oddziałami powstańczymi, pomagając w ten sposób w walce z okupantem. Każdy z graczy wciela się w zastępowego. Celem jest dostarczenie jak największej liczby rozkazów. Jeżeli rozkaz nie zostanie dostarczony na czas, oddziały powstańców mogą stracić poszczególne obiekty, a nawet całe dzielnice. Jeśli zbyt wiele dzielnic zostanie zajętych przez wroga, gra kończy się porażką wszystkich graczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
555 zagadek o Tatrach / Czesław Momatiuk. - III wydanie, poprawione i uzupełnione - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2020. - 285, [1] strona : ilustarcje ; 21 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 913(438) (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wsiąść do pociągu : Europa / Alan R. Moon ; ilustracje Julien Delval ; tłumaczenie Magdalena Jedlińska, Szymon Szweda, Tomasz Z. Majkowski. - Gdańsk : Rebel, copyright 2015. - 1 gra (1 plansza, 240 kolorowych figurek wagoników, 15 kolorowych figurek dworców, 160 kart pociągów, 6 drewnianych znaczników punktacji) : karton, tektura, plastik, drewno, kolor ; w pudełku 30x30x7 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 29 cm).
GRA PLANSZOWA. Druga część niezwykle popularnej, wciągającej gry planszowej dla całej rodziny. Gracze budują dworce, pokonują tunele, wsiadają na promy i zajmują trasy kolejowe jak Europa długa i szeroka. Stanowi kompletną grę i nie wymaga użycia pierwszej części.
Od urwistych wzgórz Edynburga po słoneczne nabrzeża Stambułu, z dusznych alej Pampeluny do wietrznego Berlina - Wsiąść do pociągu: Europa zabierze cię w wielką podróż przez wielkie miasta Starego Kontynentu u progu zeszłego stulecia. Czy odważysz się przebyć mroczne tunele Szwajcarii? Wsiądziesz na pokład promu przemierzającego Morze Czarne? Wzniesiesz dumne dworce w stolicach imperiów? Następne posunięcie może uczynić Cię największym magnatem kolejowym Europy! Pakuj walizki, wołaj bagażowego i wsiądź do pociągu! Wsiąść do Pociagu: Europa to gra familijna o wielkiej, kolejowej przygodzie. Uczestnicy zbierają karty przedstawiające wagony i używają ich by budować dworce, pokonywać tunele, wsiadać na promy i zajmować trasy kolejowe jak Europa długa i szeroka. To prosta i elegancka planszówka, której można nauczyć się w 5 minut. Zapewni dobrą zabawę całej rodzinie, niezależnie od wieku i stopnia zaawansowania uczestników. [www.rebel.pl/gry-planszowe/wsiasc-do-pociagu-europa-9665.html].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wsiąść do pociągu : Polska / autor gry: Alan R. Moon ; ilustracje: Julien Delval ; oprawa graficzna: Cyrille Daujean ; tłumaczenie: Magda Kożyczkowska. - Gdańsk : Rebel Sp. z o.o., © 2021. - 1 pudełko (mapa Polski, 35 kart Biletów, 20 kart Państw) : karton, papier, plastik ; 30x30x4 cm + instrukcja (2 strony : ilustracje ; 29 cm).
Od morza aż do Tatr, jak Polska długa i szeroka rozciągają się przepiękne tereny, które tylko czekają na odkrycie. Chcesz pooddychać świeżą bryzą morską nad Zatoką Gdańską? A może wolisz urokliwe górskie szlaki wokół Zakopanego? "Wsiąść do pociągu: Polska" zabierze Cię w wyjątkową podróż do przeszłości, podczas której wcielisz się w kolejowego magnata z poprzedniego stulecia i przyczynisz się do rozwoju sieci połączeń kolejowych nie tylko w kraju, lecz także w sąsiednich państwach. Gra toczy się na planszy z mapą Polski, a celem graczy jest zrealizowanie jak największej liczby tras. Budując połączenia między miastami, a także łącząc ze sobą poszczególne kraje sąsiadujące, gracze próbują zdobyć monopol w segmencie komunikacji publicznej. Im wcześniej uda im się skomunikować dwa państwa, tym więcej punktów otrzymają. [https://gryplanszowe.pl/product-pol-5896-Wsiasc-do-pociagu-Polska.html?query_id=1]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
We współczesnym świecie dzieci zmagają się z silnym stresem i lękiem. Lęk może bardzo różnie na nas oddziaływać. Bywa, że mąci nam w głowie i zakłóca nasze myślenie, przez co mamy błędne przekonania na temat nas samych i świata wokół. Negatywne myśli napędzane lękiem są bardzo przekonujące, ale na szczęście da się je zmienić. Jak? Na przykład stosując techniki UWAŻNOŚCI. Pomogą one dziecku poczuć się lepiej, gdy tylko pojawi się lęk! Uważność to skuteczne narzędzie, które pomaga rozwijać ważne umiejętności, takie jak kierowanie uwagą, regulowanie emocji i współczucie dla siebie. Dzięki niej dzieci lepiej sobie radzą z trudnymi sytuacjami w domu i w szkole. Amy Nasamran wprowadzi twoje dziecko w magiczny świat uważności. W ciekawy i przystępny sposób wytłumaczy mu, na czym ona polega, dlaczego jest ważna oraz jak pomaga radzić sobie z fizycznymi odczuciami związanymi ze stresem i lękiem. Wspólnie wypróbujecie przyjemne techniki uważności i ćwiczenia relaksacyjne, między innymi rozluźnianie mięśni, oddychanie brzuszne, skanowanie ciała i wyobrażenie szczęśliwego miejsca. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
KARTY DOBROSTANOWE Happy Me(TM) to metaforyczne drogowskazy do dostrzegania szczęścia w życiu. Służą do wywoływania skojarzeń i dialogu w zakresie budowania prywatnego dobrostanu.
Karty oparte są na koncepcji dr Carol Ryff Poponuje ona precyzyjny i prosty model dobrego samopoczucia. Pozwala na ocenę i samoocenę ogólnego stanu zdrowia psychicznego osoby. Jej prace znane są na całym świecie. Z czego składa się sześcioczynnikowy model dobrostanu proponowany przez badaczkę?
- Autonomia. Możliwość wyboru i podejmowania decyzji bez uzależnienia ich od opinii innych. Jest to również regulacja zachowań i odporność na presję społeczną.
- Opanowanie środowiska. Nasze umiejętności: reagowania na otoczenie i zarządzania codziennymi sprawami, zdolność do tworzenia sytuacji, które przynoszą nam osobiste korzyści.
- Rozwój osobisty. Nasza możliwość do maksymalnego wykorzystania talentów i zdolności. 
- Pozytywne relacje z innymi. Nasza zdolność do angażowania się w znaczące relacje z innymi, oparte na empatii, intymności i miłości. Opiera się na zdrowej zdolności dawania, a także otrzymywania.
- Cel w życiu. Cel, jaki nadajemy naszemu istnieniu. Oznacza to naszą zdolność do budowania marzeń i celów, aby kierować własnymi działaniami. Również zdolność do nadawania znaczenia teraźniejszości, przeszłości i przyszłości.
- Samoakceptacja. Posiadanie pozytywnego nastawienia do siebie. Obejmuje to nasze negatywne aspekty, jak również trudne doświadczenia z przeszłości, które przy samoakceptacji nie powodują dyskomfortu.
Dla kogo?
- dla osób zainteresowanych samorozwojem,
- do pracy z młodzieżą w okresie podajmowania ważnych decyzji o przyszłości,
- dla coachów, pedagogów i psychologów,
- dla nauczycieli i terapeutów.
To narzędzie psychoedukacyjne odpowiednie zarówno do pracy indywidualnej jak i grupowej. Zapraszamy w podróż do głębi dobrostanu. [https://www.gadzetytrenera.pl/karty-dobrostanu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cuda niewidy : zagadki dla młodszych i starszych / Marianna Oklejak. - Rzeszów : Libra, 2023. - 62, [2] strony : ilustracje ; 28 x 25 cm.
CUDA NIEWIDY W BAŚNIOWYM ŚWIECIE BARW I WZORÓW INSPIROWANYCH POLSKIM FOLKLOREM Braciom Jasieńkowi i Wojtusiowi źle się powodzi – doskwiera im bieda, a do tego ciągle się kłócą. Postanawiają więc zmienić swój ciężki los, wyruszając w daleki świat w poszukiwaniu szczęścia. Droga, która przed nimi wiedzie, pełna jest zwrotów akcji i zadań do wykonania. Stają na niej bohaterowie rodem z ludowych legend i baśni: wróżki, krasnoludki, niezwykłe zwierzęta, wiedźma, a nawet sam diabeł Rokita – po to, by ułatwić chłopcom podróż lub w niej przeszkodzić. Rusz w niezapomnianą przygodę z nieustraszonymi braćmi. Pomóż im pokonać złe czary i odnaleźć prawdziwe szczęście. Wytęż wzrok, znajdź różnice, przejdź przez zaczarowane labirynty, rozwiąż łamigłówki i zagadki. Gdy to zrobisz, bracia będą wiedzieli, jak osiągnąć swój cel. [lubimyczytac.pl/ksiazka/5075682/cuda-niewidy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Game over / autor: Jérémy Peytevin ; ilustracje: Nikola Kucharska. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, [2021]. - 1 gra (33 karty: 4 karty rycerzy, 4 karty skrzyń, 4 karty broni, 2 karty kluczy, 16 kart stworów, 2 karty smoka, 1 karta drzwi) : karton, kolor ; w pudełku 5x14x18 cm + instrukcja (9 stron, ilustracje, 15 cm).
Lubisz gry komputerowe? Polubisz więc tę grę planszową! Kierujesz poczynaniami dzielnego rycerza. Wędrujesz korytarzami labiryntu, chcąc zdobyć skarb. Uważaj jednak na dziwne stwory - będą chciały uniemożliwić ci dotarcie do skarbu! Jeśli cię pokonają, nastąpi „Game Over” i będziesz musiał rozpocząć wędrówkę od początku. /Nota wydawnicza/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Bogowie Olimpu / autor gry Urszula Pitura ; autor pytań Joanna Bolek ; ilustrator Katarzyna Urbaniak. - Warszawa : Wydawnictwo Zielona Sowa, © 2019. - 1 gra (14 kart Bóstw, 15 kart Potworów, 65 kart Pytań, 15 kart Kategorii, 1 karta Pierwszego Gracza) : karton, papier, kolor ; w pudełku 4x14x21 cm + instrukcja ([8] stron : ilustracje kolorowe ; 13x20 cm).
Na wysokich i niedostępnych szczytach Olimpu mają siedzibę najwspanialsi bogowie, którzy chcą wpływać na losy ludzi. Gromowładny Zeus ściska w dłoni piorun, Hera otacza opieką rodziny, mądra Atena dba o ludzi rozważnych, a bóg wojny, Ares szykuje się do bitwy. Mieszkańcy Hellady składają im wszystkim ofiary, prosząc o miłość, szczęście, bezpieczeństwo, odwagę, a nawet przebiegłość. Im wspanialsza ofiara, tym większa szansa, że prośby zostaną wysłuchane. Czy uda ci się zaskarbić przychylność bogów Olimpu? Przekonaj się, odpowiadając na pytania! Bogowie Olimpu to gra quiz, która sprawi, że mitologia grecka nie będzie miała przed tobą tajemnic. Pytania wymagające odpowiedzi „prawda” lub „fałsz” pomogą ci przyswoić oraz utrwalić wiedzę w łatwy i przyjemny sposób. Wespnij się na szczyt Olimpu i zapukaj do siedziby greckich bogów. [https://www.zielonasowa.pl/bogowie-olimpu-15528.html]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wielcy Polacy : historyczna gra edukacyjna / [pomysł i zasady gry: Julia Pogorzelska] ; ilustracje: Przemysław Sałamacha ; ilustracje pudełka: Joanna Sęk ; grafika i skład: STUDIO adamigo. - Częstochowa : Adamigo, ©2018 - 1 gra (55 kart z ilustracjami, 55 kart z informacjamim 2 karty odpowiedzi, kostka do gry) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 15x24x4 cm + instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 21 cm).
Wielcy Polacy to gra, która ma za zadanie przybliżyć sylwetki postaci z historii Polski, które przyczyniły się do jej rozwoju i rozsławienia w świecie. Na kartach przedstawione są fakty oraz ciekawostki z życia 55 wyjątkowych Polaków urodzonych do 1918 roku. Byli to ludzie nieprzeciętni, nierzadko genialni, pracowici, pełni poświęcenia i pasji. Mamy nadzieję, że nasza gra będzie fantastyczną okazją do emocjonujących rozgrywek, ale także do poznania znanej i mniej znanej Polski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Gralnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP 794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Oddziału dla Dzieci
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Oglądaj. Wskaż. Zapamiętaj)
„Co zobaczę na łące” to pięknie ilustrowana wyszukiwanka dla najmłodszych dzieci, która zatrzyma ich uwagę na długi czas. Na kartach książeczki dziecko pozna mieszkańców łąki, nauczy się ich rozróżniać i nazywać. A najlepszą zabawą dla malucha będzie wyszukiwanie, wskazywanie i liczenie dowolnie wybranych elementów na bajecznie kolorowych stronach. [Nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
(Odlądaj. Wskaż. Zapamiętaj)
„Co zobaczę w morzu” to pięknie ilustrowana wyszukiwanka dla najmłodszych dzieci, która zatrzyma ich uwagę na długi czas. Na kartach książeczki dziecko pozna mieszkańców mórz, nauczy się ich rozróżniać i nazywać. A najlepszą zabawą dla malucha będzie wyszukiwanie, wskazywanie i liczenie dowolnie wybranych elementów na bajecznie kolorowych stronach. [Nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej